RSS

pauza de ploaie

27 Iun

si pentru ca ne-a lasat un respiro ploaia asta care nu vrea sa plece si in alte parti (unde plange lumea dupa ea) trag o inspectie scurta in „zona agricola” (ioi ce bine suna):

ati zice ca-s niste capsuni necoapte.
nop, sunt fragi galbeni, pusi din seminte, de anul trecut!

s-au inmultit ca nebunii, sunt de-a dreptu’ invazivi, asa ca o sa trebuiasca sa cam dau iama printre ei.
culmea ca sunt chiar buni la gust si parfumati, chiar daca nu la nivelul celor din rarisurile de padure.

nu se compara cu ce-am vazut pe la altii, dar sunt sanatoase si frumoase, chiar asa inca necopilite (le-am luat la mana imediat dupa sedinta foto 😀 )

nici urma de buruiana! nici semne de boala!
si da, elisa, poti sa calci linistita pe folie, ca nu se rupe, nu crapa (e mai aproape de notiunea de tesatura decat de cea de folie), sub ea pamantul nu e nici uscat, nici clicos, nici tasat, semn ca respira si nu e stresat.

din cauza unghiului din care am fotografiat totul apare ca o cacofonie desavarsita … realitate e mai organizata si mai aliniata … da-mi place de mor orgia asta de celuloza dezlantuita!
iar din zona nemulciuita:

tufa inflorita (habar n-am cum ii zice) + morcovi stufosi (oare ar mai trebui sa le raresc din frunze?)
si iat-o in glastra … taaaa-taaaaam… prima mea rosie (pardon, mini-rosie):

e mica-mica acuma, o sa creasca si o sa fie mica (adica cat o cireasa), dar gustoaasaaa…
si pentru ca prognozele cele mai optimiste dau ca certitudine ploaie in urmatoarele 5 zile mai pun o poza, cu stalp, si dealuri si nori

 
20 comentarii

Scris de pe 27 Iunie 2010 în de gradina

 

20 de răspunsuri la „pauza de ploaie

  1. Alexandra

    27 Iunie 2010 at 22:05

    Aiii, ce frumoasa e tufa aia! Tre sa afli neaparat ce e, sa-mi zici si mie. Nu e nevoie sa rupi frunzele la morcovi, doar sa fie rari, sa aibe loc sa creasca in radacina. Si fragii aia , ce ciudati! Anul asta am pus o tufa de zmeura galbena, dar n-a facut nicio fructa, poate la anul.
    Fain de tot, imi place!

     
  2. gradinaritdupaureche

    27 Iunie 2010 at 23:31

    Nu a plouat nici la noi azi. Ce bine a fost!
    Tufa roz este superba. Nu am mai vazut.
    Asa de bibilite sunt rosiile tale, cum sa nu stea frumos la pozat?

     
  3. huni

    28 Iunie 2010 at 11:30

    Gata, m-ai convins, la anul voi aplica si eu folia respectiva.
    Foarte frumos și ordonat arată grădina ta, în ciuda ploilor din ultima perioadă. Cred că asta este dovada cea mai bună că într-adevăr funcționează folia respectivă…la mine trebuie sa te uiți foarte atent să găsești legumele între buruieni :).

     
  4. Mona

    29 Iunie 2010 at 7:13

    Nici nu-mi pot imagina cum e sa ai gradina si sa nu trebuiasca sa plivesti 😮
    E minunat!!!

     
  5. Mona

    29 Iunie 2010 at 7:17

    Ce aiurita sunt, dupa ce am postat comentariul m-am prins ca am dat adresa de web gresita , fir-ar de copy-paste 😀

     
  6. irenadaiana

    29 Iunie 2010 at 9:29

    Cred ca ne-ai convins pe toti ,Laura ,de utilitatea foliei. La mine , dupa ploile astea (si inca ploua ) tre’ sa intru iar la jumulit. Dar nici nu se zvanta bine pamantul ca iar ploua. 🙂

     
  7. balaurdegradina

    29 Iunie 2010 at 10:25

    adevarul e ca si eu sunt mirata de cat de bine functioneaza mulcirea asta .
    anul trecut am mai avut tentative, cu paie, dar nefolosind folie, ele au putrezit destul de rapid.
    de data asta rezultatul e atat de frumos, iar totul pare atat de simplu, incat nu-mi vine sa cred.patrulez mereu, si verific (oare ce verific?), asteptand ceva (oare ce?) care sa zguduie simplitatea asta incredibila.

     
  8. Manole

    29 Iunie 2010 at 13:12

    frumusele capsunicile alea!!!Ce-as mai da iama prin ele! 😀

     
  9. balaurdegradina

    29 Iunie 2010 at 16:22

    manole, eu dau zilnic 😀
    pentru ca merita !

     
  10. Constantin

    29 Iunie 2010 at 21:05

    Bună seara,Laura!Tufa ta se numeşte Spiraea bumalda,posibil să fie Anthony Waterer sau vreun hibrid şi este rudă bună cu mai cunoscuta cunună a miresei(coroniţa miresei,voalul miresei),cea cu flori albe care infloreşte primăvara,adică Spiraea vanhouttei.Sper să te ajute informaţia aceasta pentru a afla mai multe despre planta ta.

     
  11. balaurdegradina

    29 Iunie 2010 at 22:59

    Buna seara, Constantin!
    Multumesc de informatie, a fost foarte corecta. E vorba de Spiraea japonica Anthony Waterer.(Asta dupa ce am confruntat rodul cautarilor pe google cu „mostrele” rupte din tufa.)
    Marturisesc ca sunt impresionata: sa stii ca e vorba de spiraea e foarte mult, dar sa pici si pe subspecie…e deja ravasitor !

     
  12. judy

    1 Iulie 2010 at 20:24

    Wooow ce frumuseti!!!Ai o gradina tare frumoasa!!!
    Am luat linkul tau(gresit si a aparut un blog englezesc :-))mai incerc sa vad daca reusesc….

     
  13. balaurdegradina

    1 Iulie 2010 at 21:49

    tocmai ti-am vizitat blogul, si din cauza foamei care m-a palit am realizat ca e prea tarziu pt. birou, asa ca am taiat-o catre casa 😀
    am incercat sa te laud un pic, da’ n-am reusit sa postez comentariul, asa ca o fac acuma: ai niste retete delicioase!

     
  14. pur si simplu

    1 Iulie 2010 at 22:06

    Splendida gradina iar fragutele sunt incredibile. Anul acesta morcovii mei arata tare nefericiti asa ca ma bucur sa vad ca ai tai arata atat de sanatosi. Abia astept poze cu rosii coapte si primii morcovi recoltati. Succes in continuare!

     
  15. irenadaiana

    2 Iulie 2010 at 18:44

    hei Laury, ce mai faceti (tu si gradina ta)?

     
  16. judy

    2 Iulie 2010 at 19:38

    Laura,te rog sa-mi scri link-ul tau…..vreau sa-ti urmaresc fiecare postare…..ador plantele de orice fel ar fii,si gradina ta ma inchanta!!!
    Sa ai un wekend frumos!!!

     
  17. balaurdegradina

    2 Iulie 2010 at 22:45

    daiana,
    in seara asta am profitat de pauza dintre ploi si-am tuns iarba de pe aproape jumatate de gradina.
    cu un pic de efort as fi reusit s-o termina toata, dar vecinii aveau musafiri, faceau gratare si incercau sa se simta bine.asta in timp ce tunzatoarea mea facea vocalize mai ceva ca un turboreactor!
    asa ca am amanat pe maine dimineata, cand o sa-mi fac de cap, si-o sa stau acasa, si-o sa gradinaresc toata ziulica.
    daca nu va ploua.

     
  18. irenadaiana

    2 Iulie 2010 at 23:33

    Asta ar trebui sa fac si eu dar din pacate tre’ sa merg la Bucuresti la spital , la Madalin. Iar Duminica , am promis ca n-o sa mai fac nicio treaba (in afara de mancare) ca sa nu ma mai bata Doamne Doamne. Adevarul ca mi-a mers cam rau in ultima vreme . Nu sunt habotnica dar parca uneori incep sa vad pedepse divine pentru pacate imaginare sau nu. Pe de alta parte , n-am omorat pe nimeni , n-am hulit , n-am hotit , doar am muncit. Cine mai stie…:( BRRRR.Trebuie sa ma scutur de gandurile astea. Vorba ta , ma paste o depresie. Ma tratez maine.:)

     
  19. Dan M

    11 Februarie 2016 at 2:43

    Foarte frumos blogul. Seminte de fragute mai aveti?

     
  20. balaurdegradina

    11 Februarie 2016 at 20:38

    Dan M, multumesc de-asa o concluzie!
    Seminte nu cred sa mai am, doar fragute, rasarite prin cele mai neasteptate colturi ale gradinii.

     

Lasă un răspuns

 
