RSS

rosii mulciuite

11 Iul

Iacata-le:

concentrata fiind pe lipsa buruienilor din strat, si pe  starea de sanatate a rosiilor, m-am cam „infipt” cu aparatul  in ele, asa ca mare lucru nu se vede .

Nu-i nimic, va povestesc eu: cu-atata amar de ploaie n-au reusit sa recupereze din handicapul plantarii intarziate, abia acuma infloresc, in schimb sunt foarte viguroase, si – s-ar putea sa mi se para numa’ mie – au o atitudine usor aroganta 😀

Folia este la locul ei, continua sa-si faca datoria, pamantul de dedesubt e si el ok, nu-i nici uscat, nici tasat si nici clicos … pana si bazdaganiile cele marunte (furnici, gandacei, paianjeni si alte alea) par se fi obisnuit cu noile conditii, intra si ies prin singurele gauri din folie, cele de la baza plantelor, de parc-ar fi iesiri de pe autostrada .

Iata-l si pe unul dintre cei domni  zucchini (frate-su arata identic, asa ca nu l-am mai pozat)

Is curioasa daca o sa apuc sa si mananc din roadele lor.

In in stratul cel nou, toate par sa fie la locul lor:

– din cele 2 siruri cu ceapa „de taiat” se pare c-o sa mai am ce taia  in vara asta ( o recomand cu caldura, este foarte buna in salate)

– rucola, dupa a 3-a tundere, continua sa-mi dea frunze tot mai picante

– morcovii s-au obisnuit si ei cu tunsu’, mai ceva ca la coafor, azi maine o sa ceara si-un permanent !

Planta din prim plan , cea cu floricia albastra o banuiesc c-ar fi limba mielului.Dar n-ar fi prima oara cand raman doar cu banuiala…

 
7 comentarii

Scris de pe 11 Iulie 2010 în de gradina

 

Etichete: , , , , ,

7 răspunsuri la „rosii mulciuite

  1. clement.media

    11 Iulie 2010 at 20:50

    Te invit sa-mi faci o vizita la adresa
    http://mediaclement.wordpress.com
    Daca doresti un link in blogul pe care il administrez, te astept in pagina
    http://mediaclement.wordpress.com/2010/07/11/parteneri-din-blogosfera/

     
  2. Elisa

    12 Iulie 2010 at 15:16

    Draga Laura,ce-ti pasa,la tine este totul verde,nimic ingalbenit,nimic uscat,nimic urat,toate la locul lor si frumoase.
    Sa-ti traiasca toate dar mai bine rosiile !
    Deci,acolo unde este folie si mulci(urasc termenul asta ca seamana cu ceva urat ) asa… nu ai mai facut nimic?doar le-ai copilit?
    Inchipuie-ti daca ai pune la anul toata gradina pe folie cum ai sta tu in balcon si ai urmari dintre flori cum cresc si rodesc fara niciun efort?
    Foarte fain 🙂

     
  3. gradinaritdupaureche

    12 Iulie 2010 at 21:53

    Arata foarte bine. Si ai facut treaba buna cu folia…cum o fi sa nu te mai apleci dupa buruieni? 🙂

     
  4. balaurdegradina

    12 Iulie 2010 at 21:59

    Pe de o parte e domnie curata: de cand am „montat” folia si-am „insurubat” rasadurile de rosii aproape ca n-am mai facut nimica.Am pus intr-o vreme tutorii, am copilit cate-un pic (nu destul) si le-am mai legat.Am economisit foarte multa munca.Din aia dupa care indreptarea salelor devine o problema la care trebuie sa cugeti adanc, cum ar fi plivitul fara de sfarsit al buruienilor , sapatul pamantului (al meu e lutos, si una-doua se face tabla) …
    Pe de alta parte… parca nu mai am aceeasi satisfactie.Nu ma alint acuma, pur si simplu n-a mai fost tot atata de captivant ca si anul trecut daca nu ma incurc printre ele, studiindu-le si povestindu-le vrute si nevrute.
    Plus ca devin mai neatenta: o privire de ansamblu, sunteti bine, da, vad ca sunteti bine, ne mai vedem altadata… vad din pozele postate pe blog ca mi-au scapat niste copili zdraveni, ca ar mai fi trebuit sa fac niste legaturi…
    Pana la urma bilantul actiunii e pozitiv,rosiile mele sunt sanatoase, iar salelele imi multumesc in fiecare zi.

     
  5. Elisa

    13 Iulie 2010 at 9:37

    Laura,cum de nu se sparge folia intinsa perfect cand calci pe ea? Sau este ingusdta cat stratul si calci pe alaturi?

     
  6. balaurdegradina

    13 Iulie 2010 at 11:21

    sa nu exageram, nu-i intinsa chiar in stil tapet!
    poate ca daca ar fi intinsa pe toata suprafata gradinii ar fi o problema, dar fiind vorba doar de fasii, chiar mai late,prinse din loc in loc intr-un fel de agrafe (pe care mi le-a confectionat sotul meu din sarma zincata) nu e nici un pericol.
    ca sa intelegi mai bine imagineaza-ti un strat de-al tau imbracat iin panza (caci asta este, un fel de panza/pasla).
    si, ceea ce probabil ti se pare cel mai ciudat, nu trebuie sa te plimbi foarte mult printre ele, pt ca nu sunt buruieni! (in aproape 2 luni am strans 2 buruieni, etiolate si amarate de cred ca s-au bucurat ca le-am gasit si le-am smuls)

     
  7. Elisa

    13 Iulie 2010 at 15:15

    Buun,am inteles ca nu te plimbi,dar copilesti,legi si apoi culegi,deci daca ai strat ingust nu calci pe folie ,asta inteleg ca este bine de facut.Intre straturi raman cararile pe care calci sau inoti cum e la mine acum hahahaha!
    Merci ,o sa vad anul viitor daca mai traim pana atunci…. 😀

     

Lasă un răspuns

 
