RSS

week end fara ploaie

18 Iul

Sambata dimineata.Cer senin. Cald. Da’  inca nu sa mori.

Da, stiu, o sa trebuiasca sa tund iarba. Desi imi place si asa.

(tare-i pe sufletul meu momentul asta din vara, cand vegetatia e in plina forta , neobosita inca de caldurile cele mari).

 Exercitiu de imaginatie intr-un colt de terasa, pana beau cafeaua:

el, domnul paianjen, discret ascuns in frunzis, cantand din fluieras de soc (mult zice cu foc) … iar ele cobrele-zorele, dansand lasciv si sinuos in timp ce se inalta catre cer …

Ei, hai, mobilizarea, ca n-avem timp de visat cu ochii deschisi!

Pentru incalzire, putina actiune  in stratul cu rosii: un copilit, un legat, o studiere de flori (ca fructe o sa culeg la toamna).Nu, nu smuls de buruieni, caci, in continuare, acestea lipsesc cu desavarsire!

Constatare intristatoare: si-ale mele au pus de-o mana. Am incercat sa rup toate frunzele atacate, da’ nu cred ca e suficient.Asa ca sunt intr-o mare dilema: sa-mi respect optiunea initiala „fara chimicale!” sau trec si eu la stropiri …

Mai adaug repede o poza, daca raman fara ele macar sa mai am ce sa-mi amintesc

Un salut adresat din mers d-lui Zucchini

(oare ce-or fi petele acelea albicioase de pe frunzele lui?)

Si-acuma gata cu distractia, hai la treburi serioase! Adica la tuns iarba.

Nu gazonul…am renuntat de mult timp la pretentia de a avea in ograda mea un superb gazon englezesc, si bine am facut! Pentru ca , asemeni oricarei alte monoculturi cultivata pe perioada indelungata pe acelasi teren, devine in timp mult prea sensibil si prea pretentios.

Amestecul meu de tot felul de ierburi, inclusiv de trifoi,papadii, pir, coada soricelului si n-are rost sa mai insir cate altele, ca tot nu le stiu pe toate, arata splendid proaspat tuns (de data asta, fiind perioada cu calduri mari si apa mai putina,  nu l-am luat prea scurt)

e sanatos si frumos, iar din avion nici nu se vede ca nu e doar de rasa pura

Arunc un ochi grijuliu peste gard si constat ca al vecinilor (care e chiar din ala „adevarat” , adus in rulouri, udat,  ras-tuns-si-frezat cu mult mai mult simt de raspundere decat am manifestat eu dincoace de gard), e ca un velur fin, dar are un aer de copil anemic, probabil din cauza verdelui usor galbui.

Ma-ntorc si m-amuz: parc-ar fi un comentariu de parinte, gen „au un copilas tare dulce, da’ a nostru stie poezii mai frumoase si o facut caca la olita mai devreme”   😀  Sa n-o mai lungesc, ca am obosit de atata postat, si mi-e cald si cred ca o sa trag o fuga sa cumpar o tona de inghetata … am reusit ceea ce nici macar nu sperasem: am terminat de tuns toata gradina!

Si e vara, e week-end, e cald (poate chiar cam prea cald pt.gustul meu) si e bineeeeeeeeeeeeeeee!

 
14 comentarii

Scris de pe 18 Iulie 2010 în de gradina

 

Etichete: , , , ,

14 responses to “week end fara ploaie

  1. Victoria

    19 Iulie 2010 at 7:49

    Chiar ca arata minunat iarba ta.Si eu o prefer pe asta in locul gazonului.Asa avea bunica mea in curte si era minunat.Si,pentru ca ea nu avea masina de tuns iarba,mai lasa vaca din cand in cand sa pasca in fata casei,dupa care jurai ca vreun expert a tuns iarba :)))

     
  2. balaurdegradina

    19 Iulie 2010 at 9:50

    Sa stii ca m-am gandit si eu la ceva in genu’ asta…
    Dac-as gasi de inchiriat cu ziua 😀

     
  3. pur si simplu

    19 Iulie 2010 at 14:25

    Imi imaginez mirosul ierbii cosite si vreau sa fie acolo in gradina ta. Succes cu rosiile, iar petele albe de pe dovlecei au un nume: fainare, o boala de care ai mei sufera aproape in fiecare an. Aici va continua dilema ta: sa stropesc sau nu. Eu nu ii stropesc si pana acum fructele nu au avut niciodata de suferit. Eu tai frunzele afectate si le ard insa atunci cand boala este ceva mai „avansata”. Tu ai acolo numai o boare eu am in unii ani adevarate mori de faina. Imi este drag sa citesc blogul tau si vreau sa iti multumesc pentru momentele minunate pe care mi le daruiesti.

     
  4. huni

    19 Iulie 2010 at 14:39

    Si eu patesc acelasi lucru cu dovleceii, dar nici eu nu-i stropesc niciodata, numai rup frunzele moarte, dar cum a zis si Ana, fructele nu au avut de suferit si pana acuma, daca tin bine minte, numai la dovleceii am avut recolta bogata in fiecare an, in ciuda fainarii.

     
  5. huni

    19 Iulie 2010 at 15:24

    *Andra am vrut sa zic, scuze.

     
  6. Alexandra

    19 Iulie 2010 at 16:20

    De acord cu ierburi amestecate in loc de gazon: practic si eficient! Frumoasa gradina.A mea deja da semne de senilitate prematura!

     
  7. Elisa

    19 Iulie 2010 at 18:03

    Laura,
    nu vreau sa bag mana-n foc dar parerea mea este ca dovleceii tai sunt acest soi care are pe frunze pete alburii,mai deschise la culoare si asta spun fiindca toate frunzele mature vad ca-s asa.Si noi avem acest soi care este urias,ca fruct, dar foarte gustos,poti sa-l culegi mai mic sa-l faci pane si poti sa-l lasi sa creasca mare dar ramane coaja alba si cruda astfel ca atunci faci mancare din pulpa dupa ce ai scos semintele.Poate ma insel eu,iti spun din ce am constatat la mine dupa ce am semanat si alte soiuri decat acesta si am comparat frunzele.
    Cred ca nu trebuie sa rupi frunzele decat daca se ingalbenesc si usuca.
    Rosiile par neatinse de mana,sper ca-ti fac flori si apoi sa vezi ce repede creste patlageaua 🙂
    Sa-ti traiasca rosiile!

     
  8. gradinaritdupaureche

    19 Iulie 2010 at 19:20

    Bine fara ploaie.
    Eu zic ca dovleceii tai nu au nimic. Asa este frunza lor. Eu am dovleci cu frunza asa.

     
  9. balaurdegradina

    20 Iulie 2010 at 22:00

    Andra,
    Iti multumesc pentru multumiri, chiar m-ai facut sa ma simt minunat!
    Si, fara complezenta, marturisesc ca suntem chit 😀 (cred ca ai bagat de seama cat de des arunc cate-un ochi pe la tine prin ograda!)

     
  10. domidoc

    20 Iulie 2010 at 22:01

    Cred ca @Elisa are dreptate,.Asa e soiul.

     
  11. balaurdegradina

    20 Iulie 2010 at 22:10

    Elisa, adineaori in gradina, am fost in faza de soc pt ca am descoperit intaiul zucchinas/dovlecel din cariera mea de gradinar.De emotie am uitat sa-i trag o poza (nu-i nimic, maine nu scapa!).

     
  12. balaurdegradina

    20 Iulie 2010 at 22:13

    Alexandra, de-o ploaie numa’ e nevoie (si chiar nu cred ca o sa fie o problema din asta!) sa se copilareasca iar gradina ta!
    Ei, dac’ar fi asa de simplu si cu noi 😀

     
  13. balaurdegradina

    20 Iulie 2010 at 22:36

    Bine-ai venit Domidoc! (maama ce-mi place rezonanta nickname-ului tau!)

     
  14. irenadaiana

    21 Iulie 2010 at 11:29

    Esti o scumpa Laura. Gazonul tau e foarte bine asa cum e. Multumesc pentru cerurile tale. O sa le postez cat de curand , doar sa mai scap de drumurile astea prin spitale…

     

Lasă un răspuns

 
