RSS

Nu incercati sa furati din magazin.

31 Iul

Recunosc ca am facut o adevarata fixatie pentru afisul asta. O asa concentratie de stupiditati si contradictii in logica demersului rar mi-a fost dat sa intalnesc.

Este pozitionat in asa fel incat n-ai cum sa dai cu ochii de el decat cand iesi din magazinul Kaufland.

In interesul stimatilor nostri clienti, pentru a se evita orice neintelegere, va rugam sa folositi un carucior pentru cumparaturi.

In traducere libera, daca vreau sa cumpar un pachet de cafea va trebui sa iau un carucior din acela mare (singurul tip cu care magazinul este dotat). Bineinteles daca am o fisa de 0,5 lei.Daca n-am fisa o sa ma deplasez frumusel pana la informatii, o sa schimb niste bani, o sa ma intorc la intrare de unde o sa-mi iau ditai caruciorul, dupa care o sa intru in magazin, unde o sa pun constiincioasa pachetul de cafea in carucior si-o sa ma deplasez civilizat pana la casa, fara sa starnesc panica sau degringolada printre paznicii care m-ar vedea cu pachetul in mana.

Nu incercati sa furati din magazin.

Marturisesc ca paragraful asta ma seaca la inima de cate ori il citesc (adica de cate ori parasesc magazinul). Toata lumea stie ca noi , romanii, suntem hoti, asa ca lantul de magazine Kaufland s-a hotarat sa rezolve problema : ne educa! Eu, client stimat, (vezi paragraful 1) n-am sa fur data viitoare cand intru in magazin (repet, afisul il pot vedea doar cand ies) nu pentru ca e imoral, nu pentru ca asa am fost educata, nu din respect pentru proprietatea altuia, nu … in fine, pentru multe alte motive …Pur si simplu n-am sa fur pentru ca asa sunt avertizata in acest afis educativ!

Controlul gentilor – in baza banuielilor concrete, pe baza comportamentului suspect constatat, ne permitem sa controlam gentile.

Precum Alexandra,care nu poate rosti cuvantul „sufla” fara sa adauge si-un „dom’ doctor”, asa si eu nu mai am banuieli. Ati ghicit: am doar banuieli concrete!

Control video – va informam ca spatiile noastre comerciale sunt supravegheate video.Conducerea magazinului va raspunde cu placere la intrebarile dumneavoastra legate de supraveghere.

Sunt fotogenica? Pantalonii astia ma ingrasa? Ce varsta imi dati din profil?

Plangere penala – in cazul fiecarui furt din magazin se va face plangere penala.

Deci nu va fi una cu lacrimi de crocodil. Sau lirica.

Pana la urma mi se pare corect: daca n-am respectat povetele de la paragraful 2 merit sa se planga penal!

……………………………………………………………………………………..

Accept – Prin intrarea si stationarea in magazin fiecare persoana se declara de acord cu regulile de conduita din magazin.

Pacat ca  persoana afla toate aste dupa.

   N-am sa fiu absurda si n-am sa pretind ca suntem un popor de ingeri ad integrum, descendenti directi ai dacilor, care – nu-i asa? – stie o lume intreaga ca erau cei mai viteji si mai cinstiti dintre traci…

Dar eu le decartez lunar cateva milioane bune, nu fur, nu injur, nu scuip pe jos (la naiba, mai traiesc cateodata periculos si intru fara carucior).

Oare ce procent din „stimatii clienti” fura?

Sau, mai important, cati dintre cei care nu fura sunt cinstiti pentru ca au citit acest afis educativ?

Casierii sunt atent dresati sa se salte vizibil peste tejghea la trecerea fiecarui „stimabil client”, nu cumva acesta,  hot nativ cum este, sa mai lase marfuri in cos fara sa le mai plateasca.Gimnastica asta ostentativa nu este o initiativa individuala, i-am vazut nu odata obositi si agasati ei insisi de toata povestea, de unde trag concluzia ca este o sarcina de serviciu, iar cineva chiar urmareste indeplinirea ei.Ma intreb de ce-i mai chinuie, cand cu o simpla oglinda indreptata intr-un unghi convenabil treaba s-ar rezolva intr-un mod mult mai discret.

Partea cea mai trista a acestei povesti abia acum urmeaza.Dupa ce ai platit, in intervalul de timp care se scurge pana la tiparirea bonului fiscal, esti intrebat cu un zambet de plastic : „v-a placut vizita in magazinul nostru?” Lumea raspunde automat „da” si pleaca mai departe.

Eu raspund „nu,   din cauza afisului de la intrare prin care sunt educata sa nu fur” (sunt atat de explicita pentru ca niciunul din proaspetii angajati, care sunt majoritari, nu stiu de existenta acestui afis).

Ei, si ieri seara, o fata draguta, tanara, viitor de aur al tarii noastre, a rotunjit catre mine niste ochi bovini, a ridicat din umeri si m-a intrebat: SI CE-I RAU IN ASTA?” Nu era ironica, pur si simplu nu intelegea.

Sunt curioasa daca s-ar fi starnit in ea niscai nelinisti existentiale in cazul in care, la iesirea din parcare, s-ar pune un afis cu „nu urinati intre rafturi”.

Mereu imi promit ca n-o sa mai cumpar de la ei. Dar cad  in pacat pentru ca sunt amplasati pe drumul meu de intoarcere catre casa si au o parcare mare .

Insa am azi am aflat ca, intr-o zona nu prea indepartata, concurenta vrea sa deschida un nou magaziiiin 😀

PS – Mereu m-am intrebat daca toata tarasenia asta este un exces de zel local, strict al conducerii acestui magazin (situat la granita dintre orasul Cluj si legendarul cartier Manastur 😛  ), sau este o politica generala a firmei. 

 
16 comentarii

Scris de pe 31 Iulie 2010 în de-a naibii

 

Etichete: , , , ,

16 responses to “Nu incercati sa furati din magazin.

  1. Constantin

    1 August 2010 at 17:39

    Ha,am si eu amintiri”placute”de la Kaufland si ca un facut,toate s-au intamplat dupa un lung timp petrecut la casa.In toate cazurile este vorba de unul dintre indivizii care se plimba dupa casele de marcat si care se pare ca au ca sarcina confruntarea bonului de casa cu produsele din cos.La ce-o fi buna treaba asta nu pricep,pentru ca aruncatul cu privirea in cos il practica si casierii de la noi.Si apoi banuiesc ca ar suna alarmele daca treci cu vreun produs necitit.Cel putin asa cred.Ei bine ,dupa vreo jumatate de ora petrecuta la rand,timp in care o doamna vede la casa ca un aparat electric costa mai mult decat la raft(aici intervine prima pauza,vine un angajat ,vede produsul,merge la raft,vine inapoi,ii spune doamnei ca a citit pretul de la aparatul de sus,doamna nu mai vrea produsul,vine o alta angajata cu o cheita,deschide nu stiu ce,etc,etc,)unui nene nu-i citeste cardul,bani lichizi nu are,2-3 incercari fara rezultat,pune produsele inapoi in cos si intra iar in magazin in asteptarea sotiei cu bani,o alta doamna are printre cumparaturi o punga cu ciuperci necantarite la care nu vrea sa renunte asa ca il asteptam pe sotul care merge pana la legume fructe(si-i in celalalt capat de magazin)sa cantareasca ciupercile,fix la mine se termina rola de la casa de marcat,asadar dupa toate astea rasuflu usurat si ies de la case.Aici intervine individul care,am aobservat in alte ocazii,ii alege doar pe cei cu cosuri mai pline si oarecum stanjenit,cere voie sa verifice marfa.Ei nu,asta e prea de tot dupa tot ce-am patimit la rand.-Sunt obligat sa accept asta? -Nu dar asa procedam,prin sondaj,si nu dureaza mult,zice el. -Bine,fie,dar repede ca ma grabesc,deja am pierdut o gramada de timp la casa.Cu bonul intr-o mana cu cealalta incepe sa cotrobaie prin cos,reuseste sa puna punga de mere peste un blat de tort,o sticla de ulei peste o salata verde,isi da seama ca nu are sanse sa verifice tot si-mi spune ca daca totusi ne grabim putem sa plecam.-Pai de ce mai incepi o treaba daca o faci doar pe jumatate? Cu o privire tâmpiţică îmi raspunde:Asa,ca avem si noi pe cineva care ne supravegheaza,la multi ani,sarbatori fericite(era cu doua zile inainte de Craciun)!Sigur ca am promis sa nu mai trec curand pe acolo si sigur ca dupa o saptamana eram din nou la ei.E aproape de mine,in 10 minute ajung pe jos.Despre cantaritul fructelor la cantarul de dupa case,poate o sa-ti povestesc cu alta ocazie.

     
  2. balaurdegradina

    1 August 2010 at 18:05

    Rogu-te, cand mai treci pe la ei, uita-te daca vezi (probabil de-asupra iesirii 😛 ) afisul cu pricina.
    Ca eu duc obsesia pana la capat: suntem aici in zona mai periculosi decat media, sau ne inscriem in trendul general ?

     
  3. huni

    2 August 2010 at 16:15

    La noi aparent se aplica prezumtia de nevinovatie. Oricine este un potential hot pana cand nu se dovedeste contrariul.
    Eu nici nu observ inscriptiile de acest gen, insa saltul peste tejghea pentru verificarea caruciorului mi se pare de prost gust, la fel si folosirea obligatorie a caruciorului.
    Ce am mai observat este excesul de zel la agentilor de paza cand am vrut sa intru in magazin cu produse cumparate altundeva. In ciuda faptului ca aveam chitanta ei tineau mortis sa puna abtibilduri, stampile sau alte marcaje permanente pe ele, ca sa nu am probleme la iesire, cica. Asta a fost in REAL, dar in afara de asta mai sunt multe cauze pentru care ma mai duc pe acolo, doar cand nu am de ales, dar asta deja este alta poveste.

    Defapt nu este, hai ca iti zic, cu riscul de a fi off-topic: in magazin pute, angajatii sunt extrem de neciopliti, este coada f. lunga aproape tot timpul…mai era ceva dar nu-mi amintesc 🙂

     
  4. balaurdegradina

    2 August 2010 at 16:55

    o sa-ti amintesti cand o sa mai dai pe-acolo 😀

     
  5. gradinaritdupaureche

    2 August 2010 at 22:41

    Hai ca ma dusei si eu azi la Kaufland. Merg mai rar aici. Si de fiecare data ma ia prin surprindere tipa de la casa, cand intreaba/concluzioneaza cu „A fost bine la noi in magazin”… ceva de genul. Eu mereu sunt atenta sa imi strang lucrurile, sa imi pun geanta pe umar, etc…si mereu o intreb ce a zis.
    Nu m-a cautat nimeni in cos, de data aceasta nu erau tipii care cereau bonurile la verificat. Si era asa de multa vanzoleala, ca nu puteai sa citesti nimic pe pereti…sau eram eu prea agitata. 😀
    Oricum nu imi place la Kaufland, sunt prost aranjate raioanele si nu prea ai din ce alege uneori. Eu sunt obisnuita cu Carrefour..ca aranjament al raioanelor si diversitatea marfii.
    Dar oricum, mai toate magazinele nu pun pret pe faptul ca lasi o gramada bani la ei.

     
  6. Constantin

    3 August 2010 at 21:51

    Laura,am trecut azi pe la ei si o sa incerc sa-ti explic unde sunt afisele iar tu o sa-ti dai seama daca e acelasi loc.Presupun ca toate magazinele sunt la fel,asadar dupa primele usi culisante este un hol mai mic unde sunt niste masinute pt copii,urmeaza alte doua usi culisante si intri in holul mare.Imediat la dreapta sunt portile alea batante prin care intri in magazinul propriuzis la raionul de legume fructe.In stanga lor e biroul de informatii si chiar in dreapta sus sunt cele doua panouri cu afise.Si pentru ca intrarea in magazin se face pe usile din dreapta,atunci cand intri treci exact pe sub ele,nu ai cum sa le vezi.In schimb venind dinspre case le poti vedea in toata splendoarea lor.S-ar putea ca magazinul tau sa fie pozitionat exact invers pentru ca si la noi mai este unul care e pe stanga asa ca afisele sunt in stanga sus.Le vezi foarte bine daca stai cu spatele la bancomat.Si din seria peripetiilor la Kaufland continui cu cea de azi:aleg o casa unde mai erau doar doua persoane,pereche,care tocmai isi trecusera marfa(aripioare de pui si bere la doza)si trebuiau sa achite.Ma gandeam ca o sa scap repede.Ti-ai gasit,indivizii achitau 48 de lei cu monede de 5 si 10 bani dintr-o punga.Chiar ma gandesc serios sa schimb magazinul ca,slava Domnului,concurenta e destula,2 Carrefour,Metro,Plus,Billa,Selgros,2 Praktiker,2 Dedeman,Baumax,Mr Bricolage si poate ca mai sunt si altele pe care nu mi le amintesc acum.

     
  7. balaurdegradina

    4 August 2010 at 15:29

    Ok, inseamna ca e politica de firma, nu o tampenie locala.
    Cu atat mai grav!
    Probabil ca aia de achitau cu firfirei plateau si ei niste polite mai vechi, iar tu ai fost o victima colaterala 😀
    In tot raul si un bine, acuma am realizat ca am in apropiere un Billa, asa ca o sa zic de pe acuma „pa, kaufland!”

     
  8. irenadaiana

    5 August 2010 at 15:02

    din pacate eu nu pot spune ca tine pentru ca este cel mai aproape de mine. 7 minute mers lejer de plimbare. bineinteles ca m-am regasit in mai toate comentariile mai putin in achitarea cu maruntis. mai rau e ca la celelalte (billa , interex , penny) e lipsa acuta si de marfa si de cumparatori si de case libere (castau mai mult inchise). Altele n-avem iar la bulgari e destul de costisitor. In schimb au o ciocolata cu alune foarte faina si foarte ieftina (ma rog mie-mi place:) )ah, si da, ma enerveaza ca n-au cosuri mici. De obicei intru pe fuga sa iau te-miri-ce , fara cos si ma trezesc cu bratul plin , atunci iau o cutie de ambalaj de pe langa rafturi si vin cu ea la casa. Vanzatoarea se uita lung dar nu zice nimic. Abia o astept sa ma intrebe de ce n-am cos. cateodata , cand am timp nu iau nimic altceva decat un pachet de tigari (de la casa) sau vreun ghem de sfoara de la alea ieftine. ha, sa le vezi ce ochi fac. Mai am sa incerc plata cu cardul la sume mai mici de 10 lei sa vaddaca se poate.

     
  9. Alexandra

    5 August 2010 at 23:31

    Buna, Laura, am trecut prin zona ta, m-am uitat dupa gradina fermecata, dar cred ca aveam viteza mare si n-am observat-o.

     
  10. balaurdegradina

    6 August 2010 at 10:33

    da’ ai apucat sa intri si-n cluj?

     
  11. politia blogurilor

    6 August 2010 at 16:16

    first time here 😀 ceva interesant?:D
    eee lasa ca ma uit eu mai bine :p

     
  12. balaurdegradina

    6 August 2010 at 19:27

    be my guest, dom’ militistu’!

     
  13. Alexandra

    8 August 2010 at 10:31

    Am si vizitat in graba mare Gradina Botanica, de unde mi-am luat un pui de palmier. Dezamagire mare, cum era Gradina acum 20 de ani… Da’ cum eram eu acum 20 de ani…

     
  14. balaurdegradina

    8 August 2010 at 16:59

    Ei, de la gradina botanica numa’ un deal si-o vale … si fix in gradina mea dadeai!
    Cum ti s-a parut Clujul? (Chiar ma intereseaza reactia ta, nu vreau complezanta)

     
  15. Alexandra

    9 August 2010 at 10:27

    Laura, sincer, n-am vazut mare lucru. Am mers glont la gradina botanica si cand am iesit, tot asa, cu ochii mai mult dupa indicatoare. Dar Clujul l-am mai vazut de cateva ori in viata si are un loc aparte in sufletul meu , alaturi de alte cateva orase ca: Timisoara, Brasov, Sighisoara,Sibiu, Targu Mures. Observi zona in care ma simt bine, da? desi sunt regateanca…Oricum , peste tot, oamenii sunt tristi, tristi, asta a fost o constatare dureroasa.

     

Lasă un răspuns

 
