RSS

muguri de toamna

30 Oct

Azi mi-am tot facut de lucru prin gradina. Fara prea mare spor, dar savurand cu voluptate o sambata senina, roscat-aurie..

Cum lesne se poate constata nu sunt unicul fan toamna

Ba chiar si apartul foto cade-n patima ludicului, si pune de-o joaca cu lumina

Cum spuneam, mare lucru n-am facut. O gramada de vreme am adunat sculele ratacite prin cele mai ciudate si mai neasteptate locuri. E imposibil sa fiu eu atat de dezordonata ( 😀 ), cred ca un personaj malefic si perfid mi le tot ascunde, dupa care savureaza modul in care ma enervez ca nu mi le gasesc.

Singura finalizare concreta : am dezgropat o tufa babana de irisi, carora li se nazarise sa se laieteasca intre tufele de rasinoase.

A fost o lupta dura,au radacini puternice si foarte compacte.La un moment dat incepusem sa scot fum pe nari, da’ n-a fos nevoie sa apelez si la flacari, pentru ca, intr-un final glorios i-am dovedit! N-am mai pozat si escavatia si-mi pare rau, ca s-ar fi vazut dimensiunile luptei.

Irisii acestia sunt foarte mari, iar florile lor sunt de culoarea cerului senin de primavara.Mai am niste tufe (imense ) de irisi mai mici, cu flori de un albastru intens, catre violet. Aceia sunt mult mai ticalosi! Anul trecut m-am luptat cu ei sa-i mai raresc aproape o zi intreaga si abia am reusit sa desfac cateva plantute de pe margini.Asa ca m-am invatat minte si-o sa-i mai atac cu raritu’ (desi ar fi tare necesar) cand voi gasi pe cineva care chiar se pricepe la operatii dintr-astea.

In rest, cum mai spuneam, mare lucru n-am facut. Mi-am observat si inventariat plantele din gradinuta „de la strada.

Si daca pentru Dodo (pomisorul magnolie) nu-mi fac probleme ca a inmugurit

ca stiu ca asta-i damblaua lui din fiecare toamna, si-si imbraca matisorii in catifea argintie ca sa-i protejeze de frig, pentru madam Hortensia

ma cam ia cu jale, ca nu stiu ce-a palit-o sa-si traga mugurii astia de stau sa plesneasca fix acuma-n prag de iarna.

Observ si-un ninja care incearca sa disimuleze atacul miselesc de la capat de folie (ei, cum care folie?, folia mea speciala, aia de mulciuit…)

intrusul in cauza, un drajon de iarba de pampas ( a propos, unii se plang ca nu rezista la frig, ca e foarte sensibila si da coltu’ una doua, eu am ajuns ca nu stiu cum s-o mai linistesc cu expansionismul absolut agresiv) a fost lichidat rapid, insa cu respect pt.tenacitatea dovedita.

Si uite asa, facand aproape nimic, trece o sambata superba de toamna senina.

Malitiosilor (aloo, se-aude?) care acuza toamna c-ar fi o cucoana-n prag de batranete boita in execes le mai pun o poza, numa’ linii si volute, si doar c-uuun zvac de culoare

 
28 comentarii

Scris de pe 30 Octombrie 2010 în de gradina

 

Etichete: , , , , , ,

28 responses to “muguri de toamna

  1. vasi

    30 Octombrie 2010 at 22:28

    O sugestie,se poate?Daca ai lasa pozele mai mari ,nu ar trebuii sa dau click pe fiecare in parte ca sa ma plimb prin gradina ta,sa ma joc cu catelu tau,sa vad cum combini bradutii cu irisii si sa-ti admir un gard de lemn foarte frumos.Am depistat chiar si un fir de menta pe acolo pe la tine.Oricum e frumos!Mai vorbim.

     
  2. Manole

    31 Octombrie 2010 at 9:35

    Mi-a inmugurit si mie salcioara. Si Dora cauta fiecare petecut de soare. Si frunzele sunt peste tot in n’spemii de culori.
    Si toate astea, pentru mine,sunt frumoase atata timp cat stau cu nasul lipit de geam la caldurica :))

     
  3. balaurdegradina

    31 Octombrie 2010 at 10:03

    vasi, m-am executat 😀 (in limita posibilitatilor).

     
  4. balaurdegradina

    31 Octombrie 2010 at 10:04

    Mestero, e bine si de-acolo!

     
  5. vasi

    31 Octombrie 2010 at 10:49

    E mult mai bine,multumesc!

     
  6. Constantin

    31 Octombrie 2010 at 15:12

    Măi,dar ce irizaţii luminoase ai prins acolo! Si balaura nu se dezminte, îndârjită pân’ la capăt. O zi bună!

     
  7. balaurdegradina

    31 Octombrie 2010 at 21:16

    Ei Constantin, cum iti mai spuneam… nu eu, aparatul e de vina 😀 Eu il tot chinui in contra-lumina, il zgaltai si ii fac chestii… asa ca, la un moment dat, ca sa scape de mine pune niste irizatii. Eu intru in delir si alerg la calculator sa descarc pozele, asa ca el scapa.

     
  8. Constantin

    31 Octombrie 2010 at 23:40

    Ia fă-i tu in ciudă şi când mai faci fotografii cu soarele in obiectiv activeaza-i blitul chiar daca e zi. Sa vedem mai face el de astea? O săptămână frumoasă să ai!

     
  9. sonys

    2 Noiembrie 2010 at 9:24

    la tine in gradina e o toamna magica.
    eu cred ca o sa-ti placa un blog cu aventuri de orasean la tara, mutat acolo definitiv: http://fusaru.blogspot.com/

     
  10. silavaracald

    2 Noiembrie 2010 at 11:18

    Mersi de persiflare amicală!D
    Acum nu mai e cucoană boită, ci cheală de-a binelea. Pune-i, bre, perucă!
    Semnat: Malițioasa. 😀

     
  11. balaurdegradina

    2 Noiembrie 2010 at 11:51

    sonys, da, ai dreptate, imi place.

     
  12. balaurdegradina

    2 Noiembrie 2010 at 12:00

    No ni ca s-o auzit 😀
    Nu-i pun!
    Ca-i dama bine si cu prestanta si fara farfastlacuri de-alea !
    Ca dupa aia o sa ziceti ca nu-i naturela.
    Desi ii.
    Da’ asa-s malitiosii … niciodata nu iesi la socoteala cu ei.
    Of.

     
  13. victoriacus

    2 Noiembrie 2010 at 13:07

    superb.De-ar tine asa pana la primavaraaaa…….

     
  14. simf

    2 Noiembrie 2010 at 15:20

    si eu patesc la fel cu uneltele: la inceput chiar ma atacau, mai nou colaboram relativ bine, numai ca se ascund cand mi-e lumea mai draga. si-s convinsa c-o fac premeditat!:-)

     
  15. balaurdegradina

    2 Noiembrie 2010 at 17:08

    simf, eu banuiesc ca au, totusi, si-un complice…

     
  16. balaurdegradina

    2 Noiembrie 2010 at 17:09

    victoria, numa’ de craciun o ninsoare faina 😀 si de anu’ nou!
    si dupa aia gata, sa dea cu primavara-n noi.

     
  17. silavaracald

    3 Noiembrie 2010 at 9:52

    Lăsând gluma la o parte, solicit un sfat de la o cunoscătoare.
    Am o hortensie în ghiveci. Stă în curte. Cum s-o scot în primăvară? O las acolo, o bag în pivniță, o pun în pământ?

     
  18. balaurdegradina

    3 Noiembrie 2010 at 12:15

    ai 2 variante:
    1. o bagi in casa daca ii poti asigura un loc racoros si bine luminat (ai grija sa nu exagerezi cu udatu’ dupa aceea)
    2.o lasi afara da’ o tragi cat mai pe langa casa si-i infofolesti bine-bine ghiveciul . unii, (printre care si eu in iarna asta) ii mai si invelesc crengile cu folie speciala (se gaseste la magazinele cu produse de gradinarit) sau chiar in panza de sac, pt a-i proteja mugurii de toamna.

     
  19. balaurdegradina

    3 Noiembrie 2010 at 12:29

    iar daca vrei s-o faci hortensie de gradina bag-o in pamant la primavara!

     
  20. Dan Suciu

    3 Noiembrie 2010 at 12:56

    Laura, la gradinarit nu poci zice nica, dar la foto incerc. Banuind ca faci poze pe modul auto, incearca sa apesi butonul doar pe jumatate pana isi seteaza el datele in functie de lumina si subiect. Abia dupa ce vezi pe ecran ca totul e cum doresti apasa bumbu de tat.

    O zi faina!

     
  21. pur si simplu

    3 Noiembrie 2010 at 15:32

    Ce lumina blanda si ce gradina frumoasa. Superb!

     
  22. Zamfir POP

    3 Noiembrie 2010 at 18:29

    Zilele trecute, la 1.200 m altitudine, am fost uimit să văd muguri aproape plesniţi! Să fie semn de toamnă luuuuuungă?!

     
  23. silavaracald

    3 Noiembrie 2010 at 18:33

    Mulțumesc! :-*

     
  24. balaurdegradina

    3 Noiembrie 2010 at 21:23

    Dane, tu ma acuzi de chestii mult mai sofisticate decat is vinovata 😀
    Io apas p-un bumb sa-i dau drumu’, ma uit prin el la ce-mi place, apas pa alt bumb si gataaaa…
    Si vii tu acuma si zici ca io fac poze pe modul auto. Adica mai exista si altele?
    Is numa’ ochi si urechi, fa-mi observatii, ca poate se lipeste si de mine oarisce stiinta.
    Pana una alta mi-am insusit regula si-o aplic, da-i seara, intuneric si nu iasa mare lucru.Da’ n-o intrat zilelele-n sac!
    Multam!

     
  25. balaurdegradina

    3 Noiembrie 2010 at 21:29

    Zammfir, gurile rele zic ca e in blocstart una din cele mai aspre ierni de pana acuma.
    Da’ nu le credem pe ele, sa ne uitam la muguri si sa speram.

     
  26. balaurdegradina

    3 Noiembrie 2010 at 21:36

    Da Andra, ai dreptate, cateodata stau si ma uit, si nu-mi vine sa cred cat de simpla, frumoasa si deplina este starea de multumire pe care o am intr-o gradina inunadata de lumina.

     

Lasă un răspuns

 
