RSS

La multi ani!

01 Dec

Aproape orice  stat are o zi nationala.(Marea Britanie este bineinteles una dintre ilustrele exceptii).Justificarea acestor zile e foarte variata: nasterea cuiva,  o cucerire, o eliberare, o revolutie,un referendum, un juramant, o reunificarea, o proclamare…

Ziua nationala este, pana la urma, o conventie. Nu cred ca in ziua de astazi popoarele se mai emotioneaza peste poate ca cineva s-a nascut, a cucerit, a proclamat… Mai degraba se bucura  de senzatia de sarbatoare, de apartenta la un intreg , la un cumul de valori , la un spatiu mai mult sau mai putin geografic.Este un moment bun sa fii mandru ca faci parte dintr-o natiune, ca esti cetatean al unei tari.Si daca se lasa cu niste focuri de artificii, cu niste defilari, cu spectacole, cu atat mai bine si mai frumos.

Nu m-am uitat de loc la televizor astazi. N-am vrut sa ma umplu, iar, de venin si amaraciune.Din incrancenarea cu care-mi povesteste maica-mea, fan nedeclarat al tocshoalelor, inclin sa cred ca bine-am facut.

Da, as prefera sa sarbatoresc ziua Romaniei vara. Sau primavara. Sa mi se para ca si natura sarbatoreste alaturi de noi.Sa avem motive economice sa fim veseli.Sa avem politicieni decenti, care sa nu faca din ziua nationala un motiv de dat jos nadragii si batut curu-n fata natiunii.

As mai vrea ca romanii sa aiba mai multa incredere in ei ca natiune, sa aiba curajul sa fie mandrii ca sunt romani, sa nu se mai scuipe in oglinda, asa cum o fac in momentul de fata.      (M-am plimbat mult pe bloguri astazi, si m-am ingrozit de fierea revarsata-n valuri in prea multe postari si comentarii).

Nu este o speranta rostita privind adolescentin la stele (oricum ploua, bate vantul, e frig iar stelele au zis ca ele merg sa se culce), stiu ca asa se va intampla. Sper numai sa apuc si eu un pic de mandrie nationala (nu nationalista) de ziua Romaniei.

Ca eu mi-s mandra de pe-acum.

 
31 comentarii

Scris de pe 1 Decembrie 2010 în de-a naibii

 

Etichete: , , ,

31 responses to “La multi ani!

  1. scorpio72

    2 Decembrie 2010 at 10:06

    stii,noi nici de senzatia de sarbatoare nu stim sa ne mai bucuram,daca notiunea de zi nationala a devenit mascarada pentru cei ,,mari”…
    eu m-am uitat la tv,insa am urmarit numai reportajele despre OAMENI,reportaje care sincer m-au emotionat..si am cautat in ele motivul pentru care sa fiu mandra,dar nu l-am gasit.

     
  2. balaurdegradina

    2 Decembrie 2010 at 12:29

    mai cauta, scorpio, eu am gasit cateva da’ mai caut si eu, trebuie sa cautam cu totii pana ne vine, din nou, cheful de sarbatoare.
    ca de sfada, balamuc si manele ni-i plin podu’ 😀

     
  3. redsky2010

    2 Decembrie 2010 at 13:06

    la mine n-ai fost, ca eu tin fierea pt mine in general,nu sa-i amarasc si pe altii. motive sa fim mandri avem,insa ne-am obisnuit sa vedem doar ce e rau in jurul nostru si parca avem vocatia nefericirii. avem, n-avem ne plangem continuu de ceva.
    o zi frumoasa si zambete printre stropii de ploaie 😉

     
  4. silavaracald

    2 Decembrie 2010 at 13:13

    Mândria de a fi român o am. Cu sau fără motiv. E genetică, aș putea spune.
    Manifestările astea festiviste mă lasă rece. Nici eu nu m-am uitat la TV, deși, baleind canalele, îmi sărea în ochi câte un titlu. Vezi Doamne, Boc i-a confiscat dreptul la onoruri lui Geoană. Doi pitici, bătându-se pe jucăria de care n-are chef stăpânul…
    Dar ziua națională tot aiurea ne-am ales-o. Am scris pe blogul lui Manole de ce, așa că n-aș vrea să mă repet. 😀

     
  5. balaurdegradina

    2 Decembrie 2010 at 13:37

    redsky, m-ai prins!
    intr-adevar, la tine nu ajunsesem ieri, si chiar regret,ce bine mi-ar fi prins o tusa asa luminoasa…

     
  6. balaurdegradina

    2 Decembrie 2010 at 13:53

    SLVC, cateodata ma lasi masca … exprimi foarte exact, cu alte cuvinte, ceea ce tot colcaie la un moment dat in mine. Mandrie da, festivism NU (un nu hotarat, cred ca pur si simplu imi lipseste gena festivismului).
    Hm … „doi pitici, bătându-se pe jucăria de care n-are chef stăpânu” … de fapt mai intra in hora si trepadusii, dar astia doi au dat tonul.
    O sa vina si zile mai bune. Meritam sa vina si zile mai bune.

     
  7. kekee

    2 Decembrie 2010 at 22:35

    Da, o să vină zile mai bune :
    DACĂ FACEŢI CEVA !!!
    –-
    Că acum poporul stă şi aşteaptă să îi lovească bunul simţ şi cinstea pe politicieni ….şi o să se-ntâmple…
    =)) =)) =))

     
  8. silavaracald

    3 Decembrie 2010 at 10:03

    Dar fă și tu ceva, kekee, că ești român și tu, chiar dacă pe alte meleaguri. Ai drept de vot și drept la opinie. Ocupă-te de diaspora din țara unde ești acum, nu-i mai lăsa pe alde Baconski s-o facă.
    Noi facem atât cât putem și cât de duce capul.

     
  9. silavaracald

    3 Decembrie 2010 at 10:04

    Erată
    Scuze, că, de draci, am scris greșit: ”ne duce”, nu ”de duce”. 🙂

     
  10. balaurdegradina

    3 Decembrie 2010 at 12:45

    kekee, e o tema deja comuna asta cu „faceti ceva” .
    varianta: se constata, de la un an la altul, ca tot nu ne-am desteptat.
    probabil ca rezolvarea acestui tip de problema ar fi rascularea, iesitul pe strada, rasturnarea guvernelor ticalosite. de atatea ori cat ar fi necesar pana cand vom da de niste conducatori destoinici, adevarati, care ca prin minune sa faca sa curga rauri de lapte si miere peste noi.
    sincer, nu cred in astfel de retete. cred ca propasirea tarii depinde intr-o mult mai mica masura de politicieni si guvernanti decat de noi insine.
    stii, povestea aia aparent puerila, cu facutul datoriei de la opinca pana la vladica, cu respect pt cei din jur si dinspre cei din jur, cu asumarea responsabilitatilor, a erorilor, a reusitelor…ori asta nu se intampla peste noapte.

     
  11. kekee

    3 Decembrie 2010 at 13:20

    @ safira
    Dacă-ţi spuneam în loc de : faceţi ceva – munciţi ! – la ora asta cred că franjuri îmi era carotida.
    Laptele şi mierea e cum zici tu .
    Tre’ dat mâncare la vaci şi avut grijă de albine dacă vrei lapte şi miere. Adică muncit.
    Închid subiectul, că pluteşte un miros de ceartă în aer, şi nu am chef.

     
  12. kekee

    3 Decembrie 2010 at 13:29

    @ slvc
    ROmânii care s-au stabilit în străinătate : SUNT SĂTUI DE POLITICĂ ŞI MINCIUNI IEFTINE. ( io nu mă consider unul din ei ).
    Nu-i mai interesează ” ţara mumă ” care i-a cam futat în dos, şi de aia au evadat, că s-au săturat.
    Baiu’ e că cei pe care înainte îi durea-n dos că pleacă lumea , au ajuns la concluzia că au mers braţe de muncă valabile, care plăteau impozite – din care erau plătiţi bugetari, pensionari, DIN CARE FURAU EI .
    Am mai avut odată discuţia asta.
    Sunt convins de o chestie :
    Cei de la guvernare ascund datele reale. Diareea e mai mare decât pare. În mod normal generaţia care munceţte azi , plăteşte pensia generaţiei de ieri.
    Nasol e că generaţia de azi plăteşte pensiile celor unde au imigrat, şi generaţia de ieri din România ( care e vinovată de situaţia de azi – ştiu că nu o să-mi dai dreptate ) e la fel de numeroasă, şi o parte din ea – lipitorile ( meleţieni, ofiţeri din armată, securişti ) au pensii mai mari decât salariile celor care muncesc.

     
  13. ba_laura

    3 Decembrie 2010 at 14:42

    am ajuns sa intreb de la obraz, cand ii aud pe astia tineri ca vor s-o taie: si pt. pensia lu’ tac-tu cine-o sa plateasca? bineinteles ca mustaru’ sare instantaneu: tata o contribuit o viata-ntreaga, nu cere de pomana! bineinteles ca o platit bietul cel om, da’ nu intr-un cont de investitii, sau intr-un depozit … o platit, la randul sau, pensia lu’ tac-su.
    acuma, cand ii vine si lui randul sa incaseze de la altii se mira ca nu sunt bani, ca pensia-i ridicol de mica, iar viata tot mai scumpa.
    si pt.ca mai e si ros de dor de-ai lui, plecati al naibii de departe, ghici ce striga? „jos guvernu’ de hoti si de banditi!”
    A NU SE INTELEGE CA TIN CU ASTIA DE LA GUVERNARE!!! (de fapt nici opozitia nu ma incalzeste)

     
  14. kekee

    3 Decembrie 2010 at 16:30

    Da safiro, ai dreptate.
    Da cu ce-i vinovat ăla tânăr , că tac-su o votat ca boul 20 de ani, şi ţara e într-o situaţie de căcat ?
    Cu ce-i vinovat ăla tânăr , că trebuie să meargă la servici pentru 200-300 de euro ? Că la-nceput nu-ţi dă nimeni mai mult ( iar preţurile sunt ca în occident ?
    Ce să facă ? Să mănânce căcat o viaţă, pentru că aşa au hotărât alţii ?
    DE CE SĂ FIE PEDEPSIT PENTRU CEVA PENTRU CARE NU ARE NICI-O VINĂ ?
    Dacă-ţi trece prin minte să-mi spui să se implice, să intre în politică, îţi spun din start : CARE ? Că nu au loc de ăia bătrâni, care moţăiesc în fotoliile parlamentului. Partidele au devenit afaceri de familie .
    ps.
    Io personal mă voi întoarce ( că aşa-s io, când mi-e mai bine , mă mănâncă-n cur , şi o tai spre mai rău, ca să nu mă plictisesc ), şi o să fac tămbălău, că aşa-mi place – dar dacă mă întrebaă un tânăr ce să facă , îi spun : Dacă ai creier şi ambiţie , tai-o afară, până nu te îmbâcsesc ăştia şi te strici de cap.

     
  15. kekee

    3 Decembrie 2010 at 16:34

    Norocul celor tineri, că au posibilitatea să fugă de o societate bolnavă – o societate Frankenstein – rodul părinţilor lor.
    Norocul lor, pentru că ar vrea mulţi să-i lege de glie ca pe iobagi, şi să le strivească visele şi viitorul, doar ca să stea ei şi să lăfăiască.

     
  16. kekee

    3 Decembrie 2010 at 16:36

    Am impresia că faci parte din gaşca celor care strigă : Voi nu aţi mâncat salam cu soia.
    ps. poate te superi, dar astea sunt opiniile mele, şi consider cinstit să ţi le spun, nu să îţi povestesc poveşti.

     
  17. balaurdegradina

    3 Decembrie 2010 at 17:42

    Dragă kekee, mufăăă!
    N-am strigat si nici n-o sa strig. Consider ca salamu’ de soia n-are nici in clin nici in mânecă cu prefectura.
    Tembel sau nu, eu cred ca locul tinerilor români este in România. Sa plece sa muncesca, sa invete, sa se lustruiasca, sa dea de viata buna, da’ sa se intoarca intr-o vreme acasa, pentru ca avem nevoie de ei.Nu pentru meschinul pahar de apa asteptat la batranete de parinti, nu pt. bucatica de pensie pe care de-a dracu’ tocmai o invocasem, ci pt. a aplica aici, acasa, printre ai lor, binele si ştaiful invatat prin departari.
    Si n-am sa duc tembelismul pana-n capat sustinand ca intorcerea ar fi o plimbare pe-un imas cu flori placut mirositoare. Cred ca e cel putin atat de grea ca si plecarea. Dar sper ca merita.

     
  18. balaurdegradina

    3 Decembrie 2010 at 17:49

    Si uite cum abia acuma incep sa ma ambalez!
    De cand fuga este cea mai buna solutie?
    Acolo, in alte zari, le-nfunda patronii buzunarele cu muulti bani din prima?
    Nu trebuie si-acolo s-o ia incetisor de la putin inspre mai mult, da’ numa dupa ce fac dovada ca merita?

     
  19. kekee

    3 Decembrie 2010 at 19:14

    Ai dreptate, nu te aşteaptă nimeni cu flori – DAR AI Ă ŞANSĂ – REALĂ.
    Mănânci rahat la început, dar după un timp dacă e ceva de capul tău răzbeşti. Şi apoi ai parte de un trai DECENT – CIVILIZAT că nu te îmbogăţeşti.
    În România – PLUA .
    ––––––––––––––-
    Întoarcerea E MULT MAI GREA – pentru că te întorci ăntr-o ţară ÎN COLAPS !!!
    ––––––––––––––
    Zici să se întoarcă ? La ce ?
    Tu unui tânăr inginer, cu 5 ani de experienţă afară ( care cunoaşte meserie , că altfel nu-l plăteşte nimeni ) care vorbeşte 3 limbi străine ce îi oferi ???
    Un salar de 300 de euto ? 😀 ?
    Un tratament de căcat din partea unui îmbuibat îmbogăţit după fel şi fel de tunuri financiare ?
    Hai momeşte-l ?

     
  20. kekee

    3 Decembrie 2010 at 19:23

    Spui că aveţi nevoie de tineri pregătiţi ?
    O PLUĂ !!!
    Când prindeţi unul , îl trataţi cu curul, şi spuneţi în spatele lui – a venit şi ăsta să ne înveţe PE NOI. Păi habar-n-are dom-le.
    În străinătate un inginer e respectat ( şi nu numai , ci oricine termină o facultate – bine, nu termină atâţia ca ăn ROmanela ) mult mai mult decât în ROmânia.
    Chestia cu facultăţile E TOT VINA BĂTRÂNILOR .
    Că nu predau profesori universitari tineri, CI DOAR NIŞTE FOSILE AVARE, care au nişte cursuri TOTAL inutile, depăşite.
    ––––––
    Trataţi tinerii cu respect, plătiţii ( că au nevoie de bani să trăiască ) , şi vor rămâne. Dacă nu, România va deveni o ţară de bătrâni, apoi va dispărea.

     
  21. Alexandra

    3 Decembrie 2010 at 19:23

    Laura, ai scris foarte frumos. Eu insa ma abtin de la alte comentarii. Sa traiesti!

     
  22. kekee

    3 Decembrie 2010 at 19:26

    Ca să nu mai vorbim că ÎN ROMÂNIA NU SE MAI FACE NIMIC .
    Că nu mai sunt bani, au fost sifonaţi toţi.
    Nu aveţi LA CE să angajaţi un tânăr inginer – că nu faceţi nimic .
    ps.
    pentru 10 km de autostradă pe an ?
    =))

     
  23. ba_laura

    3 Decembrie 2010 at 20:10

    Ale, la mine-n batatatura e voie. Deci nu te mai abtine.

     
  24. Alexandra

    3 Decembrie 2010 at 20:37

    Am obosit sa tot vorbesc, dar daca ai ceva de facut , concret, eu ma bag!! Intelegi ce zic? Adica poti conta pe mine la o adica. Tu si altii ca tine, ori ca mine. O seara buna!

     
  25. ba_laura

    3 Decembrie 2010 at 20:57

    bre kekee, reactioneazi prea vehement ca sa te banuiesc c-o faci de-amoru’ artei! ca sa ai atatia tepi zbarliti cred c-ai luat-o-nfreza pan-la loc comanda, da’ pana la urma tu insati esti tributar unor idei inoculate de 50 de ani de comunism.adica nu mai stam la coada sa ne dea ulei, da’ asteptam sa ne dea sau nu dreptate, sa ne dea salar mic sau mare, sa ne trateze cu respect sau nu, etc.iar daca nu ne convine, avem arma suprema in lupta cu batranii:taiatul cat mai departe de ei, mama lor de fosile avare!

     
  26. ba_laura

    3 Decembrie 2010 at 21:05

    la chestia cu invatamantul iti dau dreptate .
    desi, in mod neasteptat, la inceputul acestei toamne am participat la niste cursuri tinute de niste profi tineri, si-am fost extrem de placut impresionata de pragmatismul si dezinvoltura cu care si-au facut treaba. (impresionata am fost nu atat de prestatia lor,cat de permisivitatea neasteptata a alor batrani care i-au lasat s-o faca 😀 )

     
  27. ba_laura

    3 Decembrie 2010 at 21:13

    si, conform traditiei, imi pica fisa si ma enervez mult dupa!
    apai ai tu habar cat de umilitor e sa descoperi ca dupa 35 de ani esti mult prea batran pt. foarte multe slujbe ?

     
  28. ba_laura

    3 Decembrie 2010 at 21:19

    O seara buna iti doresc si eu, Alexandra.
    (Gata esti, te-am trecut pe lista!)

     
  29. kekee

    4 Decembrie 2010 at 10:39

    Ai dedus bine, nu vorbesc din poveşti ci din chestii reale.

     
  30. silavaracald

    4 Decembrie 2010 at 13:32

    Măi, măi!
    Nu v-ați ambalat niciunul dintre voi. 😉
    Atât timp cât există schimb de opinii, există și speranța că, prin efortul nostru conjugat, vom schimba ceva în România.
    Mai rău e cu pătura aceea din ce în ce mai groasă care stă doar și-și plânge de milă. S-au lăsat încălecați de tot și acum doar scâncesc de foame. ACOLO trebuie lucrat cred.
    Eu am răbdare și cruiozitate să văd ce se va întâmpla. 🙂

     
  31. balaurdegradina

    4 Decembrie 2010 at 14:31

    asta fac si eu. da’ intre timp mai dau si din gura 😀

     

Lasă un răspuns

 
