RSS

leapsa cu carti

12 Ian

De la VaVe. Am vazut invitatia ei de vreo doua zile, dar din lipsa de timp, de „stare”, am amanat momentul preluarii. Interesant ca in tot intervalul de timp trecut intrebarile m-au cam bantuit, impungandu-ma – intre cate o balanta si o declaratie- cu cate un „chiar asa, oare care scriitor a…” . Pana cand raspunsurile s-au aliniat cuminti si la locul lor.

1. Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?
Jerome K Jerome.
2. Care sunt motivele pentru care i-aţi încredinţa lui sarcina aceasta?

Ar iesi precis o carte buna .Citind-o as râde cu lacrimi, inclusiv la pasajele unde pe viu am plans.

3. Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmică pentru a păstra o « urmă» a umanităîii?
Ingrozitoare întrebare. Poate Micul Prinţ.
4. Cum arată pentru dvs. pauza ideală pentru a citi o carte?

Nu cred ca există. De câte ori am timp berechet imi pierd vremea cu tot felul de alte nimicuri. Nu timpul si nu locul este esenţial, ci atractia pe care o carte o poarte exercita asupra mea.
5. Dacă aţi avea puterea de a « şterge » un personaj de roman care ar fi acesta?
Daca l-am sterge pe Zmeu din poveste ce-ar mai face Fat-Frumos memorabil? Mai degrabă as sterge romane intregi, cărora le-am pus cândva calificativul PPP (pretioase,proaste, plictisitoare), din cele cumparate “la pachet” si citite in lipsă de altceva mai bun … dar timpul le rezova pe toate, iar memoria mea devine tot mai afectiv-selectiva 😀

6. Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?
Niciunul.
7. Câţi kilometri aţi merge pentru a găsi o carte ?
Depinde de carte. Imi place sa cred că mulţi.

8. Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întâlniţi?
John Steinbeck.

9. Care ar fi primele cuvinte care i le-aţi adresa (în afara de « Bună ziua »)?
Multumesc.

10. Descrieţi biblioteca visurilor voastre.
O incăpere luminoasă … intr-o eternă dimineată de vară … cu o canapea comoda … un lighean de mere ionatan … pereţii plini de rafturi … rafturile pline de cărti … cărţile… puţin obosite (sifonate, usor ingalbenite, poate chiar pe ici pe colo putin pătate ), asezate intr-o relativă devălmasie… Să ai mereu ce cauta, ce descoperi, să ţi se stranga cate un pic inima de fericire ca ai mai găsit o comoară …

Si-acum invitatia: haideti, nu va sfiiti, da-ti cu raspunsurile dupa  leapsa asta, o sa vedeti ce bine o sa va cada! Aici, sau oriunde o sa vreti voi.

 
18 comentarii

Scris de pe 12 Ianuarie 2011 în de viata

 

Etichete: , , , ,

18 responses to “leapsa cu carti

  1. Vaca Verde

    12 Ianuarie 2011 at 16:26

    merci pentru preluare si pentru raspunsurile „marca balaura”! 😉

     
  2. dr.Lecter

    12 Ianuarie 2011 at 17:04

    a sosit si Lecterul cel bibliotecar!
    Asaaaa, sa vedem:
    1. Mi-as dori sa-mi scrie Karl May, biografia, dar, sunt sigura ca e ocupat si o sa mi-o scriu singura
    2. Pentru ca m-a fermecat definitiv, cu descrierea evenimentelor si a personajelor
    3. Enciclopedia, ca sa pot pastra cat mai multe date despre Pamant
    4.Anotimpul cel mai potrivit pentru citit carti este cel al tacerii din mine. Rar se instaleaza o stare de pace interioara, eu fiind un om de tip zbucium, dar atunci, profit. Si citesc pana la epuizare.
    5.Nu se poate ignora vreun personaj. Fiecare are locul lui.
    6. Doar daca as fi rautacioasa, dar nu-mi permit in cazul acesta
    7.Cat as rezista, daca e vorba de o dorinta nebunesca de a o avea.
    8.Am cam visat Somewhere, Sometimes, si mi-as dori sa-l cunosc pe Panait Istrati
    9. Cine este in spatele „personajului” Baraganul? Pentru ca in romanul tau, nu e vorba doar de un tinut, ci de un personaj drapat.
    10. Biblioteca visurilor mele? De douazeci de ani o am in suflet. Este cam ca la Hogwarts,in Harry Potter. Imensa,lambrisata in lemn, cu rafturi din lemn de acajuu,pe care urci cu scara, cu volume foarte elegant si profesionist copertate si legate, si desigur, cu nelipsitul glob pamantesc intr-un colt.

     
  3. kekee

    12 Ianuarie 2011 at 17:29

    Nu mă prea joc de-a lepşele. De fapt am mai ” jucat ” doar una până acum. Pe un blog unde mă dau zilnic.
    1. Sunt un om insignifiant, deci de ce ar scrie cineva biografia mea . Pe o coală de hârtie ştiu să scriu şi eu 30 de rânduri.
    2.vezi pct. 1
    3. O ” Istoria Omenirii ” , dar cu precizarea : 1-Aceste fapte au fost descrise de învingători, deci nu o luaţi mot-a-mot. 2-Nu faceţi ca ei.
    Mi-a plăcut şi opţiunea ta ” Le Petit Prince ”
    4. Din nefericire nu am aşa ceva. Citesc când călătoresc, doar atunci mai am timp.
    5. L-aş şterge pe ceauşescu din Istoria României.
    6. Poate, DOAR POATE, ar fi fost altfel viaţa noastră.
    7. Nu ştiu, nu prea mulţi pentru că aş căuta altă carte bună mai aproape.
    8. Frank Herbert
    9. Când dai de un om preţios, taci şi-l asculţi, nu-l întrerupi.
    10. Vară, ceva rece de băut, hamac, umbră.

     
  4. balaurdegradina

    12 Ianuarie 2011 at 22:50

    VaVe, multam si eu de leapsa 😀
    Lectero, ma facusi invidioasa pe punctul tau 3: simplu si practic.
    Kekee, sper ca ai folosit cuvantul „insignifiant” nu cu sensul de nesemnificativ, fara importanta, marunt (ca-ncep sa ma enervez intr-un mare fel), ci oarecare, adica te consideri un om oarecare.
    Pai hai sa ne gandim: cei mai multi eroi ale marilor capodopere literare sunt oameni absolut oarecare, cu probleme marunte, cu vieti marunte, pana la un punct, dincolo de care devin personaje fascinante.

     
  5. kekee

    13 Ianuarie 2011 at 0:09

    da, oarecare.

     
  6. simf

    13 Ianuarie 2011 at 9:06

    laura, vino la mine! biblioteca e asa cum ai descris-o tu, are si castron specializat pentru mere si, ca bonus, o masuta de lucru, un balansoar si o veioza.
    lepsele cu si despre carti au fost singurele care m-au facut sa raspund.
    uite aici: http://fusaru.blogspot.com/search/label/leapsa
    in ele eu am (cam) raspuns la intrebarile din leapsa ta (faina).
    nu… te isipiteste vreo leapsa de la mine, din cele patru?:-)

     
  7. Zana Eficientei

    13 Ianuarie 2011 at 13:03

    frumoasa leapsa. cu Jerome K. Jerome m-ai nimerit! 🙂

     
  8. buimacii

    13 Ianuarie 2011 at 13:06

    Mi-a plăcut foarte mult răspunsul lui kekee. Și asta nu doar pentru că mi-e fin… 🙂
    Jerome K. Jerome e o alegere excelentă. Asta spune multe despre umorul cu care îți privești viața. Și eu l-aș alege tot pe el ca să mi-o descrie. 🙂

     
  9. balaurdegradina

    13 Ianuarie 2011 at 21:38

    simona, ti-am vizitat lepsele si vad ca ne seamana si lecturile si gusturile, nu doar bibliotecile 😀

     
  10. balaurdegradina

    13 Ianuarie 2011 at 21:46

    revin simona, acuma mi-am amintit ca, nu odata, vazandu-ti pozele am avut senzatia de deja vu …

     
  11. balaurdegradina

    13 Ianuarie 2011 at 21:48

    zano, intr-adevar, frumoasa leapsa! se vede cu ochiul liber ca nu i-am rezistat 😀

     
  12. balaurdegradina

    13 Ianuarie 2011 at 21:50

    buimimel, si mie mi-a placut! pentru ca e fin 😀

     
  13. Alexandra

    13 Ianuarie 2011 at 22:29

    Laura, am preluat-o si eu , ca n-am rezistat tentatiei … Care tentatie, mi-e jena sa spun. 😀

     
  14. balaurdegradina

    13 Ianuarie 2011 at 23:01

    Nu-mi spune, Ale 😀
    Oricum, era la oferta, pe aleselea!

     

Lasă un răspuns

 
