RSS

chiul

17 Mar

Toata ziua am suferit ca un câne ca-s la birou si nu in gradina.

Pentru ca – in sfarsit! – s-a topit zapada si s-a mai zvantat pamantul. Numa’ bine cat sa-mi aerisesc si cosmetizez putin straturile.As mai putea sa pun fo’ cateva randuri de ridichi, de salata, de morcovi. Mi-am adus din Londra nu, nu o fustita, o rochita, o bentita, mi-am adus niste seminte de fasole mai ciudata, care-ar trebui pusa acuma in pamant…O, cate chestii palpitante as mai putea face! Dar o sa ajung din nou acasa pe intuneric si n-o sa mai fac nimic in gradina si de la noapte o sa-nceapa sa ploua, si-o s-o tina tot asa vreo 4 zile, si-o sa trebuiasca dupa aia sa astept din nou sa se zvante pamantul si…

Si bomban, si dudumanesc, si n-am chef si n-am spor. Cel mai tare ma enerveaza ca n-am de la cine sa ma cer. Dac-as fi avut un sef eram deja acasa! Caci – nu-i asa? – exista nenumarate scheme de lamurit/imbrobodit un sef. Dar cand tu insuti esti seful, pe tine cum sa te fentezi ? Pana la urma imi iau liber de la subalterna mea (sic!), care-mi promite ca daca e vreo buba ma suna urgent Asa ca ma ridic brusc, imi inhat haina si geanta dintr-o miscare, si-o sterg iute ca sa nu ma prind din urma si sa-mi tai din salar..(N-a fost nici o buba, ciudat, economia mondiala pare sa functioneze si daca nu-s eu la birou.)

In gradina … rai ! Pamantul e o idee mai umed decat ar trebui, dar se poate lucra fara probleme. Se poate lucra de-a dreptul cu voluptate: in sfarsit incepe sa se afaneze! Dupa patru ani de lupta incrancenata, cand daca era ud captura harletul si nu-i mai dadea drumul, iar daca era uscat se transforma in bruji pietrosi si aroganti, in sfarsit se poate lucra lejer, se faramiteaza docil,participativ, se lasa maruntit,netezit,nivelat. De data asta nu mai e o lupta, e o placere.

Mai intai il aerisesc usurel cu furca, fara sa intorc brazda (operatia asta am mai facut-o odata la sfasitul toamnei si se pare ca i-a priit tare bine). Dupa care il iau binisor cu grebla  si-l maruntesc si-l nivelez ca la case mai mari 😀

Ma uit si la pozele care le-am tras plina de mandrie gradinareasca si-mi dau seama c-ar mai incapea niste finisaje. Dar sunt inca un incepator, furca, harletul, grebla nu sunt prietenii mei de-o viata, abia ne descoperim si ne rodam reciproc.

Am pus cate un rand de ridichi, salata si morcovi. O sa mai pun si peste vreo 2 saptamani, ca sa nu ma trezesc ca si anul trecut luptandu-ma sa-mi consum recolta maturizata deodata.

Si hai sa pun si fasolea englezeasca. Ciudat ca e ca pe plic scrie ca se insamanteaza direct in gradina in februarie sau martie. Stiam ca-i place caldura .

Dar cum englezii circula pe stanga, de ce nu si-ar inventa si-un fel de fasole care sa vrea frig? Hai sa n-o mai lungesc (ca mi-e somn), la final am constatat ca am semanat de fapt nu fasole ci bob (broad bean). Stie cineva cum se cultiva bobul?

Verific in calendarul lunar/ martie, scris de phlox pe blogul lui huni:

15 (de la 21:35) – 16 – 17 (pana la 22:55) – Luna in Leu

  • in general e bine sa nu semanam/plantam nimic
  • indepartarea lastarilor de care nu e trebuinta.
  • taiere flori,
  • afanarea cu mare atentie a pamantului,
  • colectarea mugurilor de conifere

In concluzie: cu afanarea am nimerit-o, cu plantarea am zbarcit-o!

Ma dor toate in mod placut, a venit primavara, asa ca ma duc sa ma culc.

 
19 comentarii

Scris de pe 17 Martie 2011 în de gradina

 

Etichete: , , , , , , , , ,

19 răspunsuri la „chiul

  1. Dana

    17 Martie 2011 at 1:57

    Noi, gradinarii, ar trebui sa avem un program special primavara si vara. Adica, program flexibil in functie de „starea vremii” si lucrarile de gradina. Cat de enervant poate fi sa fie soare toata saptamana, cand esti la lucru si taman in weekend sa toarne cu galeata… Azi am fortat iarna si am intrat hotarata in gradina, zapada abia a inceput sa se topeasca, dar asa pe la margini tot am ajuns sa curat un pic… Spor la treaba Laura, si recolte bogate si sanatoase.

     
  2. simf

    17 Martie 2011 at 10:17

    faza cu statul pe ace la birou si ajunsul acasa noaptea o inteleg asa de bine… numai ca la mine nu-i chiar nimeni sa-mi dea liber, sunt conditionata de lucrari si de termene de predare. si ele, obraznicele, nu se fac singure. asa ca trag aer in piept si astept week-end-ul. si sper ca cine stie, poate va fi cald, poate nu ploua…

     
  3. irenadaiana

    17 Martie 2011 at 10:32

    eu daca nu pacatuiam duminica trecuta ramaneam cu uitatu lung ca pana ieri pm n-am reusit sa bag macar un deget in pamant. Si la fel ca tine am zbarcit-o cu semanatul , am pus niste salata , spanac si marar ca nu aveam fir de asa ceva in gradina. Parca am avut o inspiratie divina ca n-am risipit tot mararul , daca n-o iesi mai seman o data. Acu sufla un vant de te ia pe sus. Poate reusim macar sa terminam scheletul la solar pana incepe ploaia.

     
  4. Ana lu' Manole

    17 Martie 2011 at 11:47

    Abia astept sa ma bag si io in gradina! N-am facut-o pana acum din simplul motiv ca am mai avut inca zapada =))
    Asta iarna am umplut gradina cu zapada si-am facut movilite….acum cred ca in tot Bucurestiul nu mai e nici urma de bulgare …in schimb…pana ieri am avut io! :))
    Normal, am cumparat primule 😀

     
  5. kekee

    17 Martie 2011 at 14:29

    Safiro, mi-ai câştigat respectul în mod definitiv. Eşti o gagică ok.

    Nu ştiu cum funcţionează fasolica englezească, dar io aş aştepta luna plină, şi aş planta-o. Fasolea are nevoie doar de umezeală, şi dacă-i englezească înseamnă că nu-i pretenţioasă la căldură.

     
  6. domidoc

    17 Martie 2011 at 16:40

    Daca e intr-adevar bob,eu am pus anul trecut un pachet(de seminte).Au iesit aproape toate.Pe o tulpina de cca 1 m (nu se catara)cresc pastai verzi,paroase.Atentie!Sunt atacate foarte usor de afide(efectiv se innegresc frunzele.Productivitatea nu e foarte ridicata.Bafta!

     
  7. domidoc

    17 Martie 2011 at 19:10

    Ma chinui de ceva timp sa pricep ce e cu acele pavele de plastic verde.Sunt din acelea pt. trafic greu(gazon pe unde intra masina in curte)?Sau sunt speciale?

     
  8. balaurdegradina

    17 Martie 2011 at 21:00

    Subscriu, Dana, la propunerea ta cu „programul flexibil”, si chiar imi propun sa gasesc o cale spre el 😀
    Multam de urare, sa ai si tu parte de liber la muncile de primavara cat mai curand!

    Simona, cam cu aceleasi probleme ma confrunt si eu … lucrari, termene de predare, clienti. Astea-s adevaratii sefi!

    Daiana, dumineca trecuta la mine in gradina era inca zapada serioasa in gradina, asa ca este lesne de-nteles de ce nu m-am ales cu pacate gradinaresti 😀 . Eu sper ca totusi o sa iasa ceva-ceva.

    Mestero, ai ratat la mustata o afacere suuuper: daca zici ca erai printre ultimii detinatori de zapada, trebuia sa anunti doritorii de-o ultima bulgareala … nu-ti ramanea decat sa faci programari si sa dai bilete la intrare 😀 (eu am incercat, da’ la noi a fost supraoferta!)

     
  9. balaurdegradina

    17 Martie 2011 at 21:26

    Uitasem : e vorba de pavaj ecologic, sunt niste placi de 35×35, facute din materiale reciclate. Eu voiam sa le folosesc printre straturi si erau prea mari, asa ca mi-am convins Balaurul Consort sa le taie cu flexul.
    Si cum straturile mele erau prea inalte, iar la orice ploaie mai hotarata puneau de-o migratie ad-hoc, am mai gasit o utilizare pt.ecologicele mele : rame care sa fixeze pamantul in strat.
    Si-si fac foarte bine datoria si pe carare (pot intra fara pobleme chiar daca in rest noroiul e pana-n gat) si pe post de fixator.
    Am vrut sa-mi mai cumpar, dar n-am mai gasit de aproape un an.

     
  10. balaurdegradina

    17 Martie 2011 at 21:30

    Inca dintr-astea n-am mai facut: am reusit sa raspund la comentariile de aici in alta postare! O fi de la ploaie? Deci:

    kekee, nu mai am ce astepta, faptu-i consumat: am „insurubat” toate boabele ! De’acu… ce-a fi … a fi 😀

    domidoc, , zicea ceva si pe plic despre afide (da cine i-o bagat in seama …) si bineinteles ca nu mai gasesc nici plicul! Tu de unde ai avut semintele?

     
  11. cafeauata

    18 Martie 2011 at 0:20

    Sa stii ca dorinta de a chiuli nu se manifesta doar la posesorii de gradina.Serios! Sa ai spor!

     
  12. balaurdegradina

    18 Martie 2011 at 8:56

    Sa fie astenia de primavara de vina?

     
  13. Mihaela

    18 Martie 2011 at 12:13

    Eu cred ca este prea devreme sa pui fasol in gradina. De obicei eu pe la sfarsitul lui aprilie-inceputul lui mai pun .

     
  14. balaurdegradina

    18 Martie 2011 at 14:56

    Mihaela, nu e fasole, e bob! Deci din familie, da’ mai de la nord, asa ca suporta recele.

     
  15. ilincaotgramesti

    18 Martie 2011 at 17:11

    Cum ai reusit sa imbunatatesti pamantul Laura?

    Spor la gradinarit. Cit mai multe satisfactii

     
  16. domidoc

    18 Martie 2011 at 20:58

    Praktiker .Firma producatoare: Fleurelle. Vicia faba L”.Indicatii:Sem II-III,5-10 grade C,distanta 40×50 cm,in soare,recoltare VI-VII.Recomandat pt conservare si congelare.Este posibila o semanare timpurie daca solul este uscat.Pt.protejarea impotriva paduchelui negru este recomandata o semanare timpurie. Continutul este pt cca 15 plante.”

     
  17. balaurdegradina

    18 Martie 2011 at 22:30

    Pare-se ca le-am pus cam des 😀
    In rest am nimerit-o.
    Multam.

     
  18. victoriacus

    20 Martie 2011 at 21:05

    bobul eu cred ca este mai neam cu mazarea decat cu faasolea,de asta merge cultivat acum.Am si eu cateva boabe.Sper sa reusesc sa le pun in gradina saptamana ce vine
    Spor la treburi in continuare

     
  19. balaurdegradina

    20 Martie 2011 at 22:19

    Multam, Victoria! Si tie la fel!

     

Lasă un răspuns

 
