RSS

muguri, uitare si incapatanare

31 Mar

Am verificat: am chiulit de la birou fix in 17 martie. Atunci mi-am afanat si pieptanat cele cateva straturi „agricole”, am curatat frunzele capsunilor si fragilor si-am toaletat tufa de forsythia.Care tufa, de atata toaletat, incepe sa arate mai degraba a pomisor decat a tufa. Cu aceasta ocazie am taiat mai multe ramurele inmugurite.

Frumos inmugurite. Dupa atata iarna parca nici nu-ti vine sa te-apuci sa toci si sa bagi la compostat atata promisiune de viata verde. Asa ca am pus  betigasele pe mijlocul  cararii pavate, ca sa ma impiedic de ele cand ma intorc in casa si sa le iau cu mine, sa le pun in vaza.

Ei bine nu m-am impiedicat!  Au ramas, amaratele, pana in 27 martie, adica fix 10 zile. Am mai trecut pe-acolo, de fiecare data mi-am zis ca asta, e o sa trebuiasca sa le-arunc in compostor daca nu m-am invrednicit sa le pun intr-un vas cu apa, dar mereu am gasit ceva mai important de facut. Cand in sfarsit le-am luat in mana am bagat de seama ca nu erau tocmai uscate, iar mugurii pareau sa mai aiba ceva vlaga . „Sunt o bestie neglijenta – m-am rasfatat eu pe mine  – iar voi meritati o a doua sansa!”

A naibii obsesia asta cu sansa, da’ cateodata chiar functioneaza:

Dupa 2 zile, tuflite inhalba de pe pervaz, arata dupa cum se vede.

10 zile au asteptat pe beton. Noaptea s-au invelit in bruma, nimeni nu le-a intrebat de sanatate, daca nu vor o cana de apa, o maslina, un mizilic cu ingrasamant …Pur si simplu ma fascineaza capacitatea asta incredibila de a supravietui impotriva oricaror vicisitudini, incapatanarea de a lupta pana la capat.

Daca dau mustete le bag in pamant!

Pentru ca merita !!

 
14 comentarii

Scris de pe 31 Martie 2011 în de gradina

 

Etichete: , , , ,

14 răspunsuri la „muguri, uitare si incapatanare

  1. irenadaiana

    31 Martie 2011 at 12:44

    bravo balaurico , de-ai fi mai aproape ti le-as cere eu ca inca n-am asa ceva , da’ poate-oi gasi azi ca plec nitel la drum de zi. o zi buna sa ai 🙂

     
  2. balaurdegradina

    31 Martie 2011 at 13:41

    si tu drum bun!

     
  3. viatalatara

    31 Martie 2011 at 14:40

    Chiar au fost incapatanate 🙂

     
  4. irenadaiana

    31 Martie 2011 at 21:09

    multam , a fost chiar bun c-am ochit neste tufe chiar pe langa gara , maine trag o fuguta cu foarfeca din dotare si ma pun pe furat la drumu’ mare. 🙂

     
  5. irenadaiana

    31 Martie 2011 at 21:10

    Balaurico , zi-mi si mie , pe sub folia aia de mulci cum se uda? Cu picatura sau pot sa fac tot santuri ? Te-ai prins ca te intreb pentru „minunatul solar”

     
  6. balaurdegradina

    31 Martie 2011 at 22:48

    Daiana, pot sa-ti spun doar cum am facut eu: pur si simplu am stropit clasic, cand cu stropitoarea, cand cu furtunul. Folia respectiva este un fel de pasla subtirica, prin care trece cu usurinta si apa si aerul.
    Experienta in materie de solar am vazut ca au Alexandra si Gradinuca

     
  7. dr. Lecter

    1 Aprilie 2011 at 10:34

    eu am incercat in alt fel uimirea pe care mi-o produc plantele care se incapataneaza sa traiasca!
    aveam un leandru batran, pe terasa; cu flori mari, albe, batute. la un moment dat ii picasera toate frunzele, era un fel de craca sinistra. l-am scos din ghiveci, l-am aruncat in spatele curtii, pe gramada de gunoi vegetal. dupa 2 luni , dadusera dintre radacinile lui, 2 tulpini tinere. le-am pus in ghivece, separat si acum au la randul lor, flori

     
  8. balaurdegradina

    1 Aprilie 2011 at 10:49

    Lectero, asta da palma morala care v-ati tras-o reciproc!

     
  9. Diana Alzner

    1 Aprilie 2011 at 15:44

    Merită să le dai o şansă. Deci aşa se înmulţeşte? Voi încerca şi eu.

     
  10. balaurdegradina

    2 Aprilie 2011 at 20:56

    Dupa ce mustete faine vad ca pregatesc … nu stiu daca asta e metoda clasica, da’ precis e o metoda !

     
  11. silavaracald

    3 Aprilie 2011 at 14:34

    De ce nu recunoști că le-ai revigorat cu bere? 😉
    Lăsând gluma la o parte: să-ți trăiască și înflorească, fiindcă merită! 🙂

     
  12. balaurdegradina

    3 Aprilie 2011 at 16:07

    Cum era sa le otravesc? Berea am baut-o eu in cinstea lor !

     
  13. irenadaiana

    5 Aprilie 2011 at 14:34

    cam in cate zile au mustacit balaurico ? am furat si eu cateva crengute 🙂

     
  14. balaurdegradina

    5 Aprilie 2011 at 21:26

    Daca le-ai sutit precis o sa se prinda!
    O saptamana a durat pana le-au dat tuleiele, da’ eu o sa le mai tin putin, sa se inzdraveneasca, doar ca o sa adaug niste pamant in apa (de Kekee citire!) sa mai aiba parte si de niste saruri si alte chestii hranitoare.

     

Lasă un răspuns

 
