RSS

lobelii

21 Iun

Pe la jumatatea lui februarie am reusit sa inventez stravechea metoda de semanat comod si rapid semintele acelea enervant de marunte de lobelia.

Dupa care m-am pus pe asteptat. Sa rasara. Si-am asteptat.Si-am asteptat.Pana cand, intr-un mare tarziu, minunea s-a intamplat: au rasarit !

Miici, debile si anemice, parca din start scarbite de ea lume si viata, le-a trebuit un secol pana sa se hotarasca sa faca un efort sa creasca. Tocmai pe cand incepusem sa am dubii asupra metodele, stiintei si vointei mele de gradinar (😀 ) au zis ca „hai s-o facem si pe asta” si s-au apucat de treaba.

Cand s-au inzdravenit si impiciorat cum se cuvine le-am scos afara, in jardiniere.

Pe terasa m-am apucat de facut combinatii, asa ca intr-una din jardiniere am „maritat” lobeliile cu niscai brachyscomes (zise si banutei australieni) sfioase si destul de debile, gandindu-ma la simfonii albastre, mov, roz si ce-o mai fi.

N-a fost sa fie. Cand au dat de pamant, apa si lumina pe saturatelea, brachyscomii au uitat de sfiosenii si-au luat in stapanire teritoriul. Lobeliile au facut botic si-au intrat in greva.

Asa ca le-am cam divortat. Lobeliile au ramas in jardiniera, iar brachyscomii si-au reluat viata de burlac in niste garsoniere cu confort marit.

In final s-a dovedit a fi fost o masura inteleapta, unul din putinele divorturi fara resentimente, in urma caruia toata lumea s-a declarat multumita.

Lobeliile au prosperat, si-au inflorit la modul cel mai concret cu putinta

iar brachyscomosii, in celalat colt de terasa s-au considerat datori sa le mearga cel putin tot atat de bine

 

 

 

 

 
11 comentarii

Scris de pe 21 Iunie 2011 în de gradina

 

Etichete: , , , , , ,

11 responses to “lobelii

  1. vasi

    21 Iunie 2011 at 12:23

    Foarte frumos le-a mers, eu le-am pierdut😦 , din faza de cresa.

     
  2. cristina

    21 Iunie 2011 at 12:43

    pfoaaa, brahiscomosii aia sunt bestiali! arata foarte fain. de unde le ai?
    cat despre lobelii, ma gandesc de ceva vreme sa te intreb ce s-a mai intamplat cu ele, ca am aplicat si eu meoda ta, dar n-a mers la fel decat pana in faza de rasarire, dupe care ale mele si-au dat un obstesc sfarsit.

     
  3. DANI

    21 Iunie 2011 at 13:36

    Super le-am mers divortatilor tai ! Amindoua plantele arata foooarte bine. Lobeliile le stiam. Am invatat si de banuti australieni , acum. ( numele stiintific, nu-mi intra la cutiuta … )

     
  4. balaurdegradina

    21 Iunie 2011 at 16:42

    Vasi, si eu am crezut de vreo doua ori ca le-am impins dupa colt😀 Dar e foarte ciudat: pe cat is de sensibile la inceput, pe-atata de fara fasoane se comporta la maturitate.

    Cristina, anul trecut, sub aceeasi denumire, am cumparat de la ceva florarie cateva ghivece mititele cu cateva firicele de brachyscomes, un fel de margarete mov miniaturale. Plantate acasa, prin jardiniere, margaretutele s-au inmultit si indesat, creand o pata de culoare de mai mare dragul, dar inaltimea maxima pe care-au atins-o a fost de 10 cm.
    Anul asta am gasit seminte la plic, asa ca plina de avant, m-am apucat de facut rasaduri, numai ca mariile de anul asta au alta palarie,sunt mult mai voluminoase si mai variate cromatic decat cele de anul trecut.

    Dani, uite cum, cateodata, chiar si-un divort bine facut prinde bine pe langa casa omului😀

     
  5. Mircea

    21 Iunie 2011 at 19:13

    Dragute lobeliile. Ma gandesc ca ar da bine langa alte flori, mai mari si cu o culoare contrastanta, gen niste muscate rosii sau albe, ori chiar roz.

     
  6. balaurdegradina

    21 Iunie 2011 at 22:52

    Mircea, cam asta incercam si eu😀
    Dar n-au intrat zilele-n sac, experimentul este inca deschis .

     
  7. kekee

    22 Iunie 2011 at 14:35

    Păi nu ne-ai arătat „ce găteşti” la grătar .🙂

     
  8. silavaracald

    22 Iunie 2011 at 20:08

    Vreau să zic că… adică, constat că… adicătelea, vorbești foarte murdar pentru urechile mele: lobelii, brachyscomosii și alte alea. Rușinică! Te durea gura să le botezi, ca mine: albăstruțele și margaretele colorate? Uite, de-aia nu-mi merge mie bine grădinăritul: mă inhibați prin metode subliminale!😀

     
  9. Constantin

    22 Iunie 2011 at 21:56

    Frumoase-s amandoua. Dar banuteii is chiar cat niste banuti, pe plicul de seminte pareau mai mari. Sa nu pui lobelii impreuna cu muscatele, primele vor apa mai multa, ultimele nu prea.

     
  10. balaurdegradina

    22 Iunie 2011 at 21:59

    SLVC, uite cum imi dai idei marsave … oare ce-ar zice vreun ciupanez auto sa m-auda zicandu-i duios in trafic „lobelia lu’ mume-sa lu’ ala de te-o-nvatat dintr-astea!” sau „vesteji-ti-s-ar brachyscoamele !”😀

     
  11. balaurdegradina

    22 Iunie 2011 at 22:06

    kekee, „prajesc” doo muscate semidamblagite si-un plumbago indecis. urmeaza poze despre dansele la o data ulterioara.

    Constantin, am „comis-o” deja, intr-un colt al altei jardiniere. Deocamdata le hranesc statistic, adica nici prea-prea, nici foarte-foarte. Daca vad ca nu cad la pace o sa le mut.

     

Lasă un răspuns

 
