RSS

la fugitiva

08 Aug

 – Hai mandro acasa! Hai zana dromomana si nerusinata, hai ca mi-ai facut nervii terci si-abia astept sa-ti pun blanita-n cui!

– Mmmmmm … nu. Mai bine nu. Inca nu.

– Mai bine mai dau o tura. Poate, totusi, pica ceva. Vreun print. Sau macar un broscoi.Ne vedem mai incolo. Hai pa.

Ciupi e in calduri. Din nou.

Din sase in sase luni punem de-o revolutie hormonala, care se lasa cu bocete, scancete, declaratii, incantantii (alde Bisi), refuz de hrana si dor de duca la barbati (bineinteles Ciupi) si stres paroxistic, nedormit si injurat tot neamul cainesc (in mod evident noi). Dupa fiecare păţanie de genul acesta ne jurăm pe tot felul de chestii ca urmează o operatie de sterilizare. Pe care, bineinteles, n-am transformat-o in realitate niciodată, aşa ca din şase in şase luni o luam de la capat cu bocetele, refuzul de hrană, nedormitul, chirăielile, mârâielile şi miorlăielile canine.

Una din chestiile definitorii ale acestei etape, ce pare s-o macine răăău de tot pe mândra prinsa-n mrejele fierbinţi ale iubirii, este dorul de ducă. La nimic nu i se pare rusinos sa se preteze pentru o oră-două de libertate-n mahala: ţâsnitul  pe langa masină, ţâsnitul printre picioare, pliatul prin gauri incredibil de mici, pliatul printre ostretele gardului (a-ncercat ea si cu niste gropite, da’ s-a prins repede ca nu e o chestie de randament, plus ca-si strica si manichiura, asa ca s-a lăsat repede pagubasă)… Numa’ cel auzim pe Bisi jeluindu-se ca de sfarsit de lume, că imediat ii mai zărim, eventual, panasul auriu pierzandu-se intr-un norisor discret de praf. Deh, leoaică tânara iubirea…Necazul ei e ca dupa fiecare reusita, noi, bipezii astia rai si insensibili ii stricam ploile astupandu-i gaurile, „cosând” gardul cu plasa, vigilând la orice deschidere de poarta. Nu face nici un secret din ceea ce simte cu aceste ocazii: ne uraste – ne uraste – ne uraste!

De dimineata a fost – iarasi!- dată disparută. Metoda: pe langă masina Balaurului Consort. Probozât telefonic consortul, răcnit printre ostrete dupa căţauă,promis moarte in chinuri amaratului cel chilav ramas urland dincoace de gard…

Ca daca si-ar gasi un pechinez dragut prin apropiere nici n-ar fi cine stie ce tragedie, dar, ca un facut, suntem inconjurati de multi masculi feroce de talie mare (predominant ciobani din diferite colturi ale lumii), care n-ar sti sa se comporte cu asa o demoazela mignona…cheauna si  despletita cum e, mi-e frica sa n-o calce vreo masina… sau sa mi-o ia vreun fur si s-o tot duca…

Salvarea noastra a fost pana acum matusa-mea. Cand atmosfera se incinge la noi acasa dincolo de limita suportabilitatii, fac catelusa cea fierbinte pachet, ii strang trusoul intr-o plasa si-o duc in bejanie, la mâţe! Matusa-mea e zana buna a tuturor animalelor abandonate, bolnave, napastuite si batute de soarta, avand in permanenta ratacite prin apartament cate o mata lehuza cu o haita de pisoi pe liste de asteptare pt.dat in plasament, cate-un motan fara vreun ochi, sau fara coada, sau fara bilutele proaspat operate, etc, etc. Acolo, infratita cu celelalte animale in suferinta Ciupi isi macina ultimele zvacniri hormonale. Dupa care, sfarsita de atata zbucium, se intoarce acasa, la noi si la Bisi cel abrutizat de dorul ei.

De data asta n-am noroc. Matusa-mea isi renoveaza apartamentul.

………………………………………………………………………………………………………..

Ultimul racnet: in timp ce-mi plangeam de mila, m-am auzit strigata intempestiv de BC si cand iritata m-am dus sa vad de ce ma intrerupe din jelanie, l-am gasit cu Bisi in brate, siroind la greu din scutecul umflat cu apa: tocmai il pescuise din iaz. Ma mir ca nu s-a innecat. Gata, maine dimineata umflu cateaua si ma duc la matusa-mea! Pana maine dimineata o sa gasesc ceva cu care s-o induplec sa-i faca loc o vreme in santier… o stratagema, un barter, un cadou, un santaj …

 
12 comentarii

Scris de pe 8 August 2011 în blanosii

 

Etichete: , , , , , ,

12 răspunsuri la „la fugitiva

  1. Ana

    9 August 2011 at 7:18

    ce cunoscut imi suna… Cu gardul, gaurile si dorul de duca… Si eu am doua si intra in calduri la 2 luni una de alta, deci avem 4 reprize pe an… Si fugarim toti maidanezii care incearca prin tot felul de mijloace, una mai ingenioasa ca alta, sa ne intre in curte… Si noi ne hotaram sa le sterilizam la fiecare episod, ca apoi sa ne apuce mila…

     
  2. cristina

    9 August 2011 at 9:27

    o, imi aduci aminte de intamplari de acum 12, 13 ani … dar nu cu caine, ci cu pisica. sa stii ca noi pe pisica am lasat-o sa faca un rand de pui, apoi am sterilizat-o. i-a fost foarte bine dupa aceea si noi n-am mai avut stres.

     
  3. belgianca

    9 August 2011 at 11:22

    mda, grav cand ai un mascul si o femela si ea intra in calduri. la noi se lasa cu cearsafuri rupte la cat ii facea curte catelul. :))))
    o intrebare indiscreta am si eu: ce problema are Bisi?! ca nu ii stiu poveste de la inceput. 😦

     
  4. balaurdegradina

    9 August 2011 at 14:22

    ana, ma faci sa ma simt mai bine (mai ales ca mi-o iesit miscarea de trupe cu matusa-mea)!
    cristina, cum ziceam, si noi ne tot impingem catre o sterilizare, da’ tot amanam, sub pretextul „sa faca saracuta si ea un rand de pui”… si tot nu gasim un ginerica sa ne placa si noua 😀
    belgy, e paralizat amarasteanu’, de la buric pana la coada. uite-aici https://balaurdegradina.wordpress.com/2010/07/04/bismarck/ am povestit despre necazurile lui.

     
  5. belgianca

    9 August 2011 at 14:44

    oki, m-am lamurit. imi pare rau ca a paralizat :(, dar imi pare tare bine ca e descurcaret si vioi. 🙂

     
  6. Mihaela C.P.

    10 August 2011 at 16:09

    Bisi desi are o poveste trista, e adorabil. A reusit sa treaca peste problema lui si cu ajutorul vostru. Caruciorul ala e special pentru catei ? Si eu am avut o catea batrana care abia se mai misca, cred ca avea artroza .I-ar fi prins si ei bine un carucior din asta.
    Sa ne mai spui ce mai face Ciupi.Gagic as avea eu, am doi baieti, un pechi (alta culoare decat ea) si un bichonel. Dar suntem cam departe si oricum , Ciupi cred ca ar vrea unul blondin ca ea, nu roscovan ca baiatul meu :).

     
  7. balaurdegradina

    10 August 2011 at 18:04

    Da, Mihaela, povestea e trista, Bisi nu. Ma rog, in mod normal, acuma e cam catranit, si-o cauta cu disperare pe printesa plecata-n pribegie.
    Cat despre gagic, culoarea n-ar fi o problema….da’ uite cum distanta ne-mpiedica sa punem de-o-ncuscrire 😀

     
  8. Vica

    14 August 2011 at 19:14

    simplu, simplut!… i se „administreaza” una pereche scutec (pampers) iar d-l BISI & co. au sa stea sa se minuneze la desuurile domnisoarei CIUPI…

     
  9. Vica

    14 August 2011 at 19:18

    Fina mea asa procedeaza cu domnisoara Lisa, o pechineza roscata cu parul scurt. :))

     
  10. balaurdegradina

    14 August 2011 at 21:40

    Ei, Vica, nu-i chiar asa de simplu 😀 D-l Bisi nu s-ar minuna prea tare de pampersii blondei, de vreo trei ani el insusi fiind purtator de astfel de finesuri … Tragedia noastra sunt plansetele, scancetele, miorlaielile, agitatia galagioasa continua, fara pauza de dormit, sau alte farfastlacuri dintr-astea.
    Pana una alta mandra a luat calea bejeniei (unde s-ar putea sa-i iasa de-o idila cu Toto, pechinez imperial foarte apreciat si invidiat in cartier), iar amarantul de lungan cu profil de prusac pare sa se fi impacat cu soarta, desi o mai cauta pe mandra prin casa si-o mai asteapta stoic la gard.
    De-a dreptul epic …

     
  11. cafeauata

    16 August 2011 at 23:52

    Pe buna dreptate ai vrea un rand de pui. Pechineza noastra a avut cinci minunatii de urmasi, nu pot sa-ti spun cat au fost de frumosi…In plus, la cat este Ciupi de deosebita, fara indoiala ca si „copilasii” ar fi frumosi (si destepti!). Ii tin pumnii lui Toto, poate…

     
  12. balaurdegradina

    17 August 2011 at 8:49

    cafeluto, idila cu toto s-a incheiat. imperialul trebuie sa treaca la regim de antibiotice, urmare a unei mai vechi intalniri neprotocolare cu un rival de cartier… oricum, se pare ca a fost o frumoasa poveste de amor, iar daca nu va avea urmarile scontate o sa se mai giugiuleasca si la iarna.

     

Lasă un răspuns

 
