RSS

incapatanari si revelatii de inceput de octombrie

08 Oct

De dimineata m-am trezit cu capul mare si greu si cu incheieturile intepenite. „Ale tineretii valuri” am marait duios realizand ca, de fapt, rezonam meteosensibil la ceea ce se intamplase deja. Ajunsa-n fata ferestrei mi-au trecut instant toate cele dureri si intepeneli , pantru ca da, oameni buni, la Cluj in sfarsit a plouat! Nu suficient (ar trebui sa toarne peste noi neintrerupt o saptamana ca sa astampere setea pamantului) dar absolut salutar!  Aerul e mai respirabil, praful molcomit, vegetatia (cata a mai ramas) mai proaspata, culorile mai vii.

Tur rapid relativ matinal prin zona agricola. Toate sunt pe trecutelea. Toate sunt tot mai mici. E tot mai vizibil, mai concret, modul in care viata se pregateste sa se retraga catre adancimea pamantului.

Mai sunt cateva care se incapataneaza sa-si vada mai departe de treaba.

Catre amiaza ma mana nevoia de-un shoping gospodaresc . Si stand eu cuminte la un semafor la margine de oras, privind pierdut catre Apusenii fumurii roscati insinuati discret la orizont, ma simt dintr-o data pocnita vehement undeva in regiunea fiintei mele de-o stare de  bine  cu cer plumburiu, cu-n pic de vant si-un strop de frig, si-un gand extrem de confortabil: A VENIT TOAMNA! Stiam c-a venit, i-am tot vazut semnele, m-am uitat si prin calendar … da’ abia acum am simtit-o cu adevarat. Ca in fiecare an, in corul general de regrete dupa vara trecuta, mi-e un pic rusine sa recunosc … Ei, asta e, altii au pacate mult mai perverse… mie-mi place toamna! De fapt imi plac toate anotimpurile. Fiecare are ceva care ma bucura si ma face sa-l astept cu nerabdare.Cred ca parcurgerea alternantei lor imi starneste mereu curiozitatea si uimirea si multe alte sentimente.

Dar mai mult si mai mult dintre toate imi place toamna.

 
14 comentarii

Scris de pe 8 Octombrie 2011 în de viata

 

Etichete: , , , , , , ,

14 responses to “incapatanari si revelatii de inceput de octombrie

  1. Dani

    8 Octombrie 2011 at 23:07

    Si mie imi place … Ploua …

     
  2. balaurdegradina

    8 Octombrie 2011 at 23:12

    Aleluia!

     
  3. Strigo

    8 Octombrie 2011 at 23:57

    Pai asa cum ne-o descrii si arati tu in poze, cre ca o sa ma indragostesc … de toamna 🙂

     
  4. balaurdegradina

    9 Octombrie 2011 at 10:08

    Strigo, observ-o doar un pic mai atent, pune deoparte cateva idei preconcepute … va fi inceputul unei mari si constante iubiri!

     
  5. cristina

    10 Octombrie 2011 at 11:16

    Mda. Tie iti place toamna. Mda. Am inteles. Dar tot esti enervanta cu gradina aia a ta. Adica cum, eu, care am plantat rasadurile cand altii aveau deja rosii, acum nu mai am decat 3, iar tu? Si fasole?
    Dar fie, hai, te iert pentru ca ai scris frumos despre toamna.
    Hug!

     
  6. balaurdegradina

    10 Octombrie 2011 at 22:22

    Cristina, rosiile mele au circumstante atenuante! La cat le-au mitraliat grindinele, au tot stat saracutele sa-si traga sufletul. Si cum pauzele lungi si dese … Si uite-asa ne-a prins octombrie pe rod 😀
    Iar fasolea … aia cataratoare nu se pune, ca-i englezoaica de felul ei, deci din start cu circulatie pe stanga, iar ologuta ii nevinovata: tarziu am pus-o – tarziu s-o apucat de treaba!
    Tucaturi de-a-ntoarselea!

     
  7. Georgiana

    11 Octombrie 2011 at 11:38

    bine c-a plouat! și pe aici a turnat din cer 24 ore încontinuu. Cum spuneam, pozitiv c-a plouat și mai puțin pozitiv, că, te citez: viata se pregateste sa se retraga catre adancimea pamantului.. hm!
    nu prea-mi place toamna, recunosc.
    P.S. ferea, că într-una din zilele ce urmează te sun 😉

     
  8. ba_laura

    11 Octombrie 2011 at 18:26

    Georgette, is cu telefoanele la banduliera! Numa’ suna un pic si sa vezi cum racnesc ALO 😀

     
  9. Georgiana

    13 Octombrie 2011 at 12:23

    până una, alta, ți-am trimis un mail :mrgreen:

     
  10. silavaracald

    14 Octombrie 2011 at 20:16

    Mda, hai să nu vă stric bucuria și să vă zic că… fie, îmi place și mie toamna. Trebuie să-mi placă, fiindcă n-am cum o sări. Dar recunosc că abia aștept să cadă prima zăpadă. 😀

     
  11. Omuldelamunte

    15 Octombrie 2011 at 0:25

    Frunzele se adună zilnic într-o plapumă galbenă lămâie şi-mi înăbuşă gazonul, nucile-mi cad şi-n cap, mâinile mi-s verzi, sprinklerele trebuie strânse, ghivecele ascunse-n seră, lopata de zăpadă la picior arm’, anvelope de iarnă, gaz de la ruşi, ciorchinii ciuguliţi de ciripele, turturele siameze de frig, „închide geamul iubito şi află-mi căldura!”.
    Mai vreţi despre iubirea mea pentru o toamnă târzie?

     
  12. balaurdegradina

    15 Octombrie 2011 at 21:34

    SLVC, uraaaaaa, uraaaaaaa!
    Ai recunoscuut, ai recunoscuut…

     
  13. balaurdegradina

    15 Octombrie 2011 at 22:24

    Itane, cu bombaneala asta ostentativa te dai de gol: tu o iubesti, de fapt cu patima, da’ ti-e frica sa nu te afle Ilinca …

     

Lasă un răspuns

 
