RSS

disizit

15 Oct

Asta e tot ce-am mai recoltat din straturile mele rebegite. (Sa nu creada altii ca au motive de complexe gradinaresti din pricina mea 😀 ).

De fapt nu e chiar tot: au mai ramas vreo 2-3 randuri de ceapa verde firava si infantila, cu care chiar nu stiu ce sa fac. N-am ce culege din firisoarele  precum firul de par, dupa cum e vremea nu prea au sanse sa se invartoseze, iar peste iarna nu stiu ce sanse au sa treaca.

Si-a plouat mocaneste toata ziua. Si vantul mi-a fluturat pletele balaie (o laie!) subtirel si rece si incredibil de eficient, ba insinuandu-se languros pe dupa spondiloza zgandarita, ba impingand la gramada turma de nori incredibil de pantecosi si cenusii.E tot mai evident ca intram in zona noptilor inghetate si-a zilelor reci, de toamna adevarata, nu de izmeneli de parada, ca pana acuma.

Aproape toata ziua mi-am tot adus in casa florile din jardinierele de exterior. E destul de mult de lucru cu ele: trebuie curatate, deparazitate de ultimele ramasite de musculite (le doresc in continuare sa dea o molima-n ele si sa moara toate-toate, bestii cu aripioare albe!), apoi tunse, unele mutate in alte vase, facut loc in garaj si pe holul de la intrare,  udate, cantate si descantate sa doarma somn de frumusete peste iarna.

Apoi trebuie facuta curatenie dupa mizeria rezultata din miscarile de trupe, adunat pamantul risipit, spalate vasele ramase goale, tocate resturile vegetale…si parca te doare sufletul sa maruntesti pentru compost ultimele flori ale acestui an.

Nu pot sa nu-mi amintesc ca in fiecare primavara, cand vad cum brusc si dintr-odata o mierlesc aproape toate florile bibilite iarna intreaga, ma jur ca e ultima data cand o mai fac. Pentru ca in toamna urmatoare sa nu ma-ndur  sa le las sa moara fara sa mai incerc inca o data. Poate macar de data asta…

 
12 comentarii

Scris de pe 15 Octombrie 2011 în de gradina

 

Etichete: , , , , , ,

12 responses to “disizit

  1. Ursu Florin

    16 Octombrie 2011 at 10:30

    S-a gatat cu gradina si la mine .. De o saptamana in fiecare dimineata este bruma si foarte frig. Acum sunt -2 grade, masina ii inghetata bocna .. ce asteptari sa mai am de la gradina?

     
  2. Silviu

    16 Octombrie 2011 at 13:20

    cu ceapa, e o dilema. eu le-as face o invelitoare de plastic (sticla sau folie) si le-as lasa acolo, poate se conserva, poate vin caldurile de decembrie…

     
  3. Strigo

    16 Octombrie 2011 at 19:56

    hai mai, poti fi mandra: tu un cos, sefa saracuta doar un castonel ;))
    Oricum la amandoua colorate 🙂

    No, e toamna si daaaa, are si ea farmecul ei aparte 🙂

     
  4. Dani

    16 Octombrie 2011 at 21:25

    La anu’ mai multe ! Rosiile sint minunate, fasolea o pui la o ciorbita si incepi programarea cu semintele si alte cele … Busuioc poti pune si-n glastra, o sa miroase casa intreaga si ai si frunze pentru sosul de rosii .

     
  5. simf

    17 Octombrie 2011 at 8:49

    clemele pe ce strat au cerscut? sunt din seminte sau rasaduri?:) (e un mod de-a spune ca vreau si eu, numai sa nu uit – iar – sa cumpar)
    cu florile in casa eu m-am cam potolit, motanii nostri au mare grija sa le ude iarna, asa ca in toamna asta n-am bagat in casa decat 3 ghivece. o sa mai tai muscatele si-o sa le pun la somn in beci, traba lor cum si daca se descurca.

     
  6. balaurdegradina

    17 Octombrie 2011 at 11:13

    Ursule, cred ca e momentul numa’ bun sa-ncepem sa croim planuri si vise pentru gradina anului viitor 😀

    Silviu, salut ideea, (multam!) mi se pare buna si chiar am s-o aplic! Dupa cum stiu eu ca se invart treburile pe-aici, printre dealuri, precis mai urmeaza o repriza de caldura, daca nu chiar pana in decembrie macar o bucata de noiembrie…

    Dani, intotdeauna anul viitor trebuie sa fie mai bun! Am si pus niste seminte de busuioc intr-un vas, pe pervaz, sunt curioasa daca o o sa iasa ceva.

    SIMF,of, clemele astea! Tot timpul trebuie sa fiu cu ochii pe ele: ba le gaseste Balaurul Consort niste utilitati foarte tehnice, ba o surprind pe BAM (Balaura cea Matura) ca le revendica pentru uscatul rufelor, ba o gasesc pe Ciupica rozand fericita la ele… Ca sa nu mai spun ca ma prind eu-pe-mine-ma uitandu-le in cele mai ciudate cotloane ale gradinii 😀
    Ma tot avant in declaratii belicoase, cum ca o sa cumpar o sacosa de cleme dintr-astea sa ajunga la toata lumea, da’ -cel putin pana acuma- n-am trecut inca la fapte.
    Da’ tot o s-o fac pana la urma!

     
  7. cristina

    17 Octombrie 2011 at 11:23

    mda. degeaba, complexe tot am. da’ lasa, ma fac eu mare (gradinareasa, n.a.).
    zicea cineva mai sus ca miroase a busuioc in casa. ioc, am 2 vaze pline si nu miros.

    anul asta va trebui sa ma gandesc serios daca sap sau nu pamantul tu il vei sapa?

     
  8. balaurdegradina

    17 Octombrie 2011 at 13:52

    cristina, o sa sap ca si anul trecut: cu furca, fara sa intorc brazda. deocamdata mai studiez problema, sa ma dumiresc cu noile teorii. e clar ca pe suprafata de batistuta a gradinii mele nu prea am cum sa fac permacultura, da’ incerc – pe cat posibil – macar sa nu mai „stresez” pamantul cu chestii inutile.

     
  9. Ursu Florin

    17 Octombrie 2011 at 20:26

    Pai pentru anul viitor tot cam aceleasi planuri sunt .. poate mai putin pentru ca am planuri sa ma apuc sa imi fac casa

     
  10. silavaracald

    18 Octombrie 2011 at 9:53

    Aceeași strângere de inimă o am și eu, mai ales cu mușcatele astea curgătoare. Orice le-am făcut, în cel mai bun caz am obținut niște cioturi inestetice, așa că am hotărât să le las afară până-și dau obștescul sfârșit și să iau în anul următor altele.

     
  11. irenadaiana

    18 Octombrie 2011 at 11:34

    ei , soro , ce te tot vaieti , uite na, ca ai si capsuni… 🙂 ceapa puteai s-o lasi linistita afara ca aveai la primavara ceapa verde. In cel mai rau caz degera:) rosii nu mai am de mult , deja am trecut pe consum din borcane. Dar mai am in schimb doua randuri de carlige ramase pe la niste vinete care nu s-au mai invinetit si la niste ardei scofalciti. dar a venit gerul si aici asa ca nu stiu daca le mai recuperez. Mi-am cam dat cu stangu-n dreptu in toamna asta , s-au dus naibii toate planurile ca de cand a venit ploaia s-a dus si bruma de caldura , e prea frig sa ies pe-afara. cat despre flori in casa … si eu le-am bagat. ramane grija lui Kimi sa le ude(ingrase) zilnic deci ce-o fi o fi. de-un lucru sunt sigura. la anu’ pun iarba , macar sa stiu o treaba. 🙂 🙂 🙂

     
  12. balaurdegradina

    18 Octombrie 2011 at 22:21

    Ursule, te bagi la chestii grele dar frumoase! Sa ti se arate!

    SLVC, daca nici anul asta … atunci de la anul’ aplic si eu politica ta!

    Daiano, si sa vezi ce bune si-aromate-au fost capsunile! Pacat ca cele din poza au fost toate 😀

     

Lasă un răspuns

 
