RSS

blestemul uichendului loveste iara

19 Noi

Il astept cinci zile. Cateodata sase. Mai rar douasprezece. Printre jurnale, registre, balante, provizioane, impozite si taxe se insinueaza discret ideea ca in uichend o sa fac. Mamaa cate o sa fac! O sa  plivesc, stropesc, tratez, tund , strang , mut, giugiulesc, cert, recoltez,o sa duc cainii la vaccinat, o sa fac curat la, o sa citesc o suta de carti pregatite la capatai de-un secol, o sa socializez si eu ca oamenii normali…O sa…

Vineri seara e vremea numai buna. Pentru ceea ce mi-am promis. Sambata dimineata numai e. Ploua, ninge, urla vantul, e mult prea cald sau mult prea frig. Sau ma doare ceva. Sau. Sau… Ca sa citez un clasic in viata: putu-i, putu-i! (cu accent pe prima silaba s’il vous plait).

Atat de umed friguros cetoasa a fost dimineata asta de sambata, incat mi s-a parut o chintesenta a uichendurilor rautacioase din intregul an. Parca m-astept sa vad fantome jucand leapsa pe ouate printre brazi, tuiute si tufite.

Si voiam (pe bune voiam!) sa fac curatenie pe terasa. Sa-mi strang toate marafeturile abandonate in ultima vreme (ustensile de gradinarit, ghivece si olute, borcane si borcanase, frunze scuturate cu darnicie de vita de vie cocotata printre grinzi, saci cu tot felul de chestii si materiale). Dar is mucoasa, cu ochii urdurosi, cu capul caramidos (si asta dupa ce am luat buline si am stat cuminte in casa !) si cum ies un minut in frigul asta umed si rautacios incep sa ma stranga si sa ma impunga toate.

Nici cu cititul n-am spor, nici la televizor n-am chef sa ma mai uit. Ma plimb de la un geam la altul, de pe o canapea pe alta, de la televizor la calculator. Aproape ca-mi vine sa bâzâi de frustrare.

 

 
11 comentarii

Scris de pe 19 Noiembrie 2011 în de-a naibii

 

Etichete: , , , , , ,

11 responses to “blestemul uichendului loveste iara

  1. DANI

    19 Noiembrie 2011 at 22:49

    E legea lui Murphy. Simbata se strica vremea si se imbolnavesc copii din dotare … la tine, a fost valabila 1/2 din lege. Sau o fi vreo alta varianta.
    Sanatate, las’ ca faci curat alta data, nu te necaji.

     
  2. balaurdegradina

    19 Noiembrie 2011 at 23:49

    Dani, de fapt ma scoate din sarite ca, inca, mai sunt racita. Nu-mi place sa fiu bolnava! N-am rabdare sa fiu bolnava! Faptul ca am cedat blegovan in fata frigului ma umileste.
    In fine… o sa treaca! Multam de urari.

     
  3. Daniel

    20 Noiembrie 2011 at 0:20

    Raceala trecuta, iti doresc.
    Frumoase poze!

     
  4. cristina

    20 Noiembrie 2011 at 9:43

    draga balauro, tu crezi ca in toata aceasta perioada in care ai fost sanatoasa si puternica, virusii si bacteriile au stat degeaba? nu. s-au mutat. genetic. :)) ca sa-ti vina SI tie de hac. acum, ca ti-au venit, se vor muta iar. tot genetic. s-ar putea sa „te mai racesti” si la anu’, asa ca obisnuieste-te cu ieea. simona ti-a spus, raceala tine intre 7 zile si o saptamana. le-ai facut? nu cred. mai pune la socoteala si convalescenta si inarmeaza-te cu rabdare. da-o incolo de curatenie, o sa vina zapada, o sa ninga peste ele si o sa fie curat :)))

     
  5. balaurdegradina

    20 Noiembrie 2011 at 11:37

    Multam, Daniel!

    Cristina, mai in gluma, mai in serios, citisem eu pe undeva, habar n-am pe unde, de-o teorie conform careia scapi de gripa numai dupa ce o dai altuia. Partea faina e ca noi jucam ping-pong cu ea. A venit Balaurul Consort cu virusi dichisiti prin bagaje dupa o vizita la Printesa AncaBanca, prin cele zari cetoase. Ajuns acasa a pus de-o manifestare fastuoasa, cu surle si trambite, febre, trombe rupatoare de tuse, respiratie suieratoare (mai ceva ca un samovar!) si alte asemenea. Cum mi-a dat-o mie, s-o tin si eu un pic, a inceput sa se simta mai bineee 😀 Eu am mai adus un pic de culoare locala in manifestari, am mai imbunatatit pe ici pe colo … si dupa ce am inceput sa fac ochisori un pic mai mari si sa zic ca parca-parca trece … mi-a confirmat el ca da, a trecut din nou la el, asa, ca s-o mai valorificam putin in familie!
    Cat despre ninsoarea salvatoare…nu tine…terasa e acoperita 😀
    5 zile au trecut deja din cele 7, poate uichendu viitor o sa fie vreme buna…
    Si poate nu mai iau tot eu viroza, poate o da altcuiva.

     
  6. cafeauata

    22 Noiembrie 2011 at 1:39

    Pacat ca nu te-ai putut bucura de chiciura, a fost spectaculoasa!

     
  7. Georgiana

    22 Noiembrie 2011 at 18:41

    am ajuns cam tarziu. sigur că azi ești mai bine!

     
  8. balaurdegradina

    22 Noiembrie 2011 at 20:49

    Cafeluto, si mie mi-e draga chiciura de obicei. Nu si de data asta.

    Georgette, sunt atat de bine incat pur si simplu. Nu ma doare, nu ma inteapa, nu-s nici rece nici fierbinte. Da’ cine da cu ochii de mine se sperie si face cruci cu limba-n cerul gurii. Am un herpes absolut naucitor, si-o faţă de betiv fruntas pe boschete 😀

     
  9. silavaracald

    23 Noiembrie 2011 at 16:25

    Hai că ieri, nu, dar azi sigur ești mai bine. Dacă nu, vin la tine să-ți pun ventuze și să-ți descânt. Medicină modernă, ce vrei! 😀

     
  10. balaurdegradina

    23 Noiembrie 2011 at 18:24

    SLVC, sunt bine! Putin aratoasa, dar bine 😀

     
  11. VictorCh

    13 Decembrie 2011 at 8:43

    Nici o grija, ca (din pacate) suntem multi cei care – in ciuda experientei anterioare, care ar fi trebuit sa ne mai fi invatat cate ceva – avem tendinta sa uitam – atunci cand privim lucrurile in perspectiva si „ne facem planuri de viitor” – ca nu sunt elastice si deci nu se intind (conform necesitatilor planificarilor noastre) nici spatiul, nici timpul, nici puterile noastre, nici sanatatea, nici resursele (fie ele psihice sau materiale)…
    Ma bucur sa aflu din comentarii ca ai depasit faza „racelii”. De fapt, pe masura ce citeam in articol simptomele, ma miram (si te felicitam in gand) ca ai mai avut „stare” sa scrii articolul si sa-l dotezi cu poze. Si este nepoliticos ( 😛 ) din partea voastra sa jucati leapsa cu ea doar voi-intre-voi, in familie, si sa nu invitati in jocul vostru si pe altii. (Eu sunt mai darnic: de indata ce o primesc, incep s-o „impart” in-stanga-si-n-dreapta. Mu-ulte cunostinte – atunci cand vine sezonul – imi roaga de sanatate, sa nu cumva sa ma imbolnavesc… 😀 )
    Cat despre viroza („raceala”) – da, exista butada conform careia daca e netratata dureaza sapte zile, pe cand daca o tratezi trece intr-o singura saptamana.

     

Lasă un răspuns

 
