RSS

despre contabili (si nu numai)

25 Feb

La început de an contabilii trăiesc periculos.Adrenalina ii inundă, devin agitaţi, morocănosi, uneori isterici. Chiar malefici, spun unii, când ii aud pronunţând cifre indecente reprezentand impozite, nenumarate feluri de impozite şi taxe datorate. Colcăie in birourile lor inundate de terfeloage, cabluri şi praf, vorbesc intr-o limbă pe care par s-o intelegă numai ei ( ai văzut noul treisute?/am depus osutăle!/ nu sta ca blegu’, bagă şi tu un provizion!), doamne cu aspect distins incep să injure ca nişte birjari bătrâni mirosind a mahorcă, bărbaţi bine plâng viril ascunşi prin toalete, în jurul lor ninge, plouă, iese soarele, vine şi  pleacă taifunul, ei calculează, calculează, calculează…

Fac parte din categoria „detestabililor de care ai nevoie si care te mai si costa”: dentişti, notari, avocaţi… contabili… Dar dacă dentistul te scapă de-o durere, avocatul de-o celulă sau pensie alimentară, notarul veghează respectuos la o moştenire, contabilul îţi spune, sec si stupid, cât ai de plată veci pururi nesătulului stat (alt pesonaj odios, ubicuu, malefic şi suprem detestabil !) fără să se obosesca să-ţi asigure şi resursele.

Una din puţinele lor calitati este că întotdeauna sunt de vină. Când vine poliţia, că cineva i-a spart un geam vecinei de vis-a-vis, primii umflati şi duşi la sectie sunt administratorul firmei (doar ştie tot românul că administratorul e hoţ prin definiţie) si -aţi ghicit!- contabilul. Să deie cu subsemnatul, ca precis o umblat el undeva pe la cifre si de fapt n-a fost un geam, că era o oglindă venetiana, moştenire de la bunica din Amaraştenii din Vale şi nici n-a fost spartă c-a fost delapidată şi …

Da, recunosc, fac parte din gască. Cei care mă stiu din tinereţe fac cruci şi stuchesc in sân cand află cu ce am ajuns să mă ocup, chiar şi eu mă minunez câteodată ce renghiuri ciudate iţi poate juca viaţa. Si dacă din meseria asta îmi câştig pita cea de toate zilele înteleg să mi-o asum fără prea multe fasoane, aşa, contabiliceşte, adică cu toate activele şi pasivele ei. Inclusiv cu stilul „smuls” de la inceputul, mijlocul si sfârsitul anului, cu neuronii terorizaţi de toate codurile astea mai mult sau mai putin fiscale, cu confruntările nu tocmai tovărăşeşti cu diverşii reprezentanţi ai diverselor instituţii, cu clienţii convinşi că tot ce e hartie (chiar si igienica) ţine de contabilitate, cu etc, etc.

Sfârşit de zi de muncă, de săptămână, de campanie de depunere a unui nou rând de declaraţii. Cu gândul la weekendul planificat a fi consumat anodin si voluptos printre borcănele cu pământ, seminţe şi alte alea, mai deschid odată mailul, pentru o ultimă verificare. Constat că am primit de la o amică, colega de breaslă, un FW, genul acela cu o listă infinită de adrese la activ, purtător de îngeraşi şi cătelasi drăgălaşi, îndemnuri virtuoase spre o viată mai zen, sau pur si simplu cu poze faine. Nu prea mai pierd vremea cu ele, da’ asta are un titlu provocator – CE FAC CONTABILII IN TIMPUL LIBER – aşa că mă face curioasă şi-l deschid.

Poze. Fără text. Fără muzică. Devin atentă, după puţin timp imi pică fisa şi incep să rânjesc.

AŞA EEEE!  FIX  AŞA E!

Habar n-am cine e autorul, da’ nu pot decat să-l felicit! Ăsta ori a facut parte din sistem, ori a avut un reprezentant pe lângă casă, prea a inteles perfect cum devine chestia cu contabilu’, cum trebuie să ia el fiecare poveste incâlcită, s-o jumulească de floricele şi lup si scufită roşie, floricelele să le jumuleasca de petale, lupul de păr si de nărav, scufiţa de roşie si de deductibiltăţile din paner şi pe toate sa le aseze in conturi, pe feluri de venituri si cheltuieli, si să … nu mai continui, c-ar insemna să vand mult prea ieftin niste secrete  profesionale de mare anvergură.

Pozele mi se par mai mult decât haioase. Savurez detaliile. Comentez de una singură. Râd de comentariile mele. Îl expediez şi altora, să vadă şi ei in ce hal au ajuns. Închid.

Totuşi, ceva nu e chiar in regulă. Mai deschid odată.Ce nu e dom’ne in regulă?!

Ha! La penultima poză, trei maşinuţe sunt orientate spre dreapta, una spre stânga!

„Sold pe invers!” mă pomenesc spunand cu voce tare.

Dintr-o dată mă sperii. Eu de mine.

Închid totul şi plec repede acasă.

 
34 comentarii

Scris de pe 25 Februarie 2012 în de-a naibii

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , ,

34 responses to “despre contabili (si nu numai)

  1. Mihaela C.P.

    25 Februarie 2012 at 16:59

    In vremurile astea avem nevoie de contabili ca de aer . Si angajatii fiscului ar avea nevoie de contabili, numai ca pe acolo am impresia ca au ajuns numai contabilii fosti studenti sau/si fosti elevi repetenti precum si niste fetite fara nicio meserie, care mai nou blocheaza conturi ca sunt incompetente si nu se mai descurca cu aranjatul hartiilor in ordine si a cifrelor asa, contabiliceste ca in pozele de mai sus. Statul vrea sa ii faci plati, dar tu ai contul blocat pana se lamureste toanta ca nu a mai gasit ea hartiile. E de belea, rasu-plansu🙂😦 .

     
  2. Georgiana

    25 Februarie 2012 at 18:37

    ești cea mai delicioasă și pitorească contabilă pe care-am cunoscut-o în viața asta! :)))))))

     
  3. Elisa

    25 Februarie 2012 at 19:53

    Sa inteleg ca (nu stiu sa evit cacofonia) contabilii trag linii? 😆

     
  4. balaurdegradina

    25 Februarie 2012 at 20:08

    Da Mihaela, se pare ca sunt un rau necesar😀

     
  5. balaurdegradina

    25 Februarie 2012 at 20:15

    Georgette, sunt mandra de o asa descriere si sper sa mi se potriveasca pana la pensionare!

     
  6. balaurdegradina

    25 Februarie 2012 at 20:21

    Elisa, si daca ar trage numa’ linii ar fi cum ar fi… da’ trag de cifre-n lung si-n lat, trag si ponoase, si tunuri, si semnale de alarma, si spaime, si scurte, si vanturi, si … vai mama lor😀

     
  7. Mihaela

    25 Februarie 2012 at 23:19

    Contabilii un rau necesar,foto sunt extraordinare.Daca tu ai descris asa bine aceasta breasla,eu am gasit niste epigrame dragute :

    „Contabila:
    N-are niciun pic de haz,
    I se zice anormala –
    Doar atunci e în extaz
    Când îi iese socoteala.”-de Dan Norea

    „Secretul succesului contabil:
    Cum lumea-i plină de idei
    Şi nici nu-ncape îndoială,
    Succesu-i mare la femei,
    Dacă eşti tare-n socoteală!”-de Aurel Cehan

    „Balanţa lunară
    La contabili, vezi, măi frate,
    Socoteala este bună
    Însă din păcate
    Numai o dată pe lună”-de Dan Norea

    „Intr-o tara de contabili
    Totul este numarat:
    Ouale de la notabili,
    Somnambulii din senat.”-Vasile Ilin

     
  8. blueroses

    26 Februarie 2012 at 10:04

    Multumesc, m-ai facut sa zambesc, super postarea.
    Chiar sunt geniale pozele si uite ca nu vazusem greseala de la capitolul masinute, a trebuit sa ma intorc la poza la verific😀
    Spor la contabilicit!

     
  9. balaurdegradina

    26 Februarie 2012 at 11:01

    Mihaela, eu am facut un amalgam intre ceea ce stiu ceilalti si ce stim noi despre noi. Proportiile sunt relative😀
    Si da, epigramele sunt chiar dragute!

     
  10. balaurdegradina

    26 Februarie 2012 at 11:08

    Blueroses, eu continui sa procesez… poate nu e pe invers masinuta respectiva, poate simbolizeaza pur si simplu un sold de activ intr-o mare de pasive, sau poate…

     
  11. Ninulescu

    26 Februarie 2012 at 11:44

    Contabili celebrii :
    Jack the Ripper,
    Meyer Lansky,
    Voda Caragea,
    Scruuge Mc Duck ,
    Hagi Tudose,
    Mitica Popescu,
    Lefter Popescu.

     
  12. balaurdegradina

    26 Februarie 2012 at 13:38

    Ninule, voilà!
    Fara a fi completa, lista asta spune extrem de multe😀
    Si nici macar nu e completa …

     
  13. Ninulescu

    26 Februarie 2012 at 14:17

    Corect, nici macar nu e completa, recunosc ca trebuia sa pun pe Mitica Popescu (personajul piesei cu acelas titlu scrisa de Camil Petrescu ) primul, deoarece este contabilul meu preferat… dar am zis sa ai pun dupa recunoasterea internationala🙂 !

     
  14. blueroses

    26 Februarie 2012 at 15:25

    „un sold de activ intr-o mare de pasive” … simplu, zici … OK, ma pierzi si pe mine in marea de pasive …
    Eu, care imi fac singura contabilitatea si ma rog sa nu ma gaseasca vreodata controlul fiscal … oare in cazul ala as scapa cu vorba unui profesor de-al meu „Play Romanian, play stupid” si anume ia-l pe „n-am stiut” in brate???
    P.S. Jack the Ripper, that’s funny😀
    Iti doresc o duminica fara terfeloage si balante… sau sunt bilanturi?!?

     
  15. balaurdegradina

    26 Februarie 2012 at 17:36

    Ninu, adevarul e ca intr-un fel citesti o lista incepand cu Mitica Popescu si in cu totul altfel una care incepe cu Jack the Ripper😀

     
  16. balaurdegradina

    26 Februarie 2012 at 17:46

    Blueroses, cam toti necontabilii fac confuzia cu balanta si bilantu’😀 (balanta este tabelul ala lung si lat, in baza caruia se face bilantul).
    Despre incercarea cu „n-am stiut” … esti datoare sa-ti incerci toate sansele …

     
  17. irina

    26 Februarie 2012 at 21:33

    perfect adevarate imaginile. ai mei isi dau coate prin spatele meu… zau daca inteleg de ce…

     
  18. balaurdegradina

    27 Februarie 2012 at 9:17

    Irina, iarta-i ca nu stiu ce fac!

     
  19. belgianca

    27 Februarie 2012 at 16:28

    tare aia cu sold pe invers. :)) :))

     
  20. balaurdegradina

    27 Februarie 2012 at 20:03

    Belgy, când lucram în marele combinat de pielărie mă uitam la încălţâile oamenilor😀
    Greu cu deformaţiile astea profesionale …

     
  21. Gabriela Cimpoca

    28 Februarie 2012 at 12:58

    Daca stimabilii contabili nu existau, ei ar fi trebuit inventati! Oricum, vreau sa declar ca, dintre toti contabilii pe care ii cunosc, esti contabila mea preferata!🙂
    P.S. Da’ chiar, cum de te-ai pricopsit cu meseria asta? Cum ti-a trecut prin minte, la varsta de 18-19 ani, gandul asta: uite, aleg sa devin contabil? Adica, fa-ma sa inteleg, ce-a fost in capul tau?🙂🙂🙂
    Glumesc, desigur, am tot respectul din lume pentru toate meseriile, laolalta, si pentru fiecare dintre ele.

     
  22. Alexandra

    28 Februarie 2012 at 20:34

    Iar contabilitate!!! Nu mai vreaaau! Plec! :D)))))

     
  23. balaurdegradina

    29 Februarie 2012 at 9:38

    Gabriela, eram o juna cu idei cam ciudate, voiam ziaristica intr-o vreme in care numa’ ziaristica nu se facea, mi-ar fi placut psihologia pe cand se desfintasera toate facultatile de profil … asa ca familia a deliberat indelung si-a concluzionat scurt : o sa faca niste economice! Prima data am ratat cu brio, ca ma palea un somn cu slaghie cum puneam mana pe manualul de economie politica, a doua oara m-am enervat si-am intrat la „sectia desteptilor”, adica industrie…daca mi-ar fi zis cineva c-o sa ajung sa-mi castig pita cea de toate zilele din contabiltate l-as fi tintit fix intre ochi😀

     
  24. balaurdegradina

    29 Februarie 2012 at 9:39

    Ale, mai ca-mi vine si mie sa zic la fel😀

     
  25. Anca Hertoiu

    29 Februarie 2012 at 13:22

    Draga mea fac parte din tagma celor care sunt ” intotdeauna de vina „. Eram in faza de ” compunere” note explicative bilant ” , cand m-a sunat de la fisc pentru o aberatie .. Dupa ce am rezolvat problema , sora mea ( care mi-este si colega!!! ) mi-a aratat articolul si am ras cu lacrimi … Sa fie oare haz de necaz ??? Oricum mi-a placut la nebunie blogul tau ! Sper sa nu te superi ca o sa te mai vizitez si cine stie poate mai schimbam ceva impresii …Printre altele sunt si eu un incepator in ale gradinaritului …

     
  26. balaurdegradina

    29 Februarie 2012 at 16:22

    Anca, eu imi dau cu stangu-n-dreptu’ de 3 zile ca sa aduc la unison cinci feluri de declaratii, o fisa fiscala si niscai drepturi de autor pe anul trecut. Am ajuns sa am ticuri nervoase.
    Bineinteles ca te mai astept pe-aicea, ca vad ca intrunim toate premisele pentru schimburi de impresii pe toate fronturile😀

     
  27. silavaracald

    2 Martie 2012 at 10:36

    Eu recunosc că am o mare admirație pentru economiști în general. Credeam că medicina are un limbaj inaccesibil publicului larg, dar limba contabilă m-a dat gata definitiv. Când se încumetă să-mi explice ceva domnul care se ocupă cu finanțele cabinetului, cred că ia înainte un Xanax, pentru că pun niște întrebări de-i stă mintea-n loc. Mai nou, nu mai pun, fiindcă am constatat că fie de-o fac, fie de mă abțin, tot atâta trebuie să decartez, așa că am decis să-mi cruț neuronii. Și pe ai lui.😀

     
  28. balaurdegradina

    2 Martie 2012 at 13:54

    SLVC, cu ani urmă, o colegă avea un client căruia ii explicam (prin rotaţie, ca fata cedase psihic la un moment dat) la fiecare sfârsit de trimestru cum stă treaba cu mijloacele fixe, amortizările, cheltuielile si impozitul pe profit. Abia dupa vreo doi ani am inceput să-l bănuim că el inţelesese din prima (hai, dintr-a doua), da-i plăcea să ne chinuie 😀
    Deci apreciez ca esti o doamnă!
    Si-apoi lasă, că după cum bine zici, nici cu xantelasmele si paraproteinemiile voastre nu mi-e ruşine! Ca să nu mai intrăm in sfera sindroamelor, că de-acolo-ncolo-i bal!

     
  29. Ana

    2 Martie 2012 at 19:04

    Draga mea, am ras cu lacrimi, de a trebuit sa ma linisteasca mezina, crezand ca plang. Io te pup dulce, ca tare bine mi-a prins postarea ta la inceput de primavara Atat de mult mi-a placut, ca am dat si link catre ea de pe blogul meu si as da link-ul si pe fb, sa se mai binedispuna si altii.
    O primavara cu de toate (mai putin clienti stupizi) sa ai

     
  30. balaurdegradina

    2 Martie 2012 at 21:49

    Ana, pe principiul tare drag mie: decât sărac si bolnav mai bine bogat si sănătos, propun să râdem si să ne veselim că va să vină primăvara.
    Intr-o bună zi.

     
  31. teo

    8 Martie 2012 at 23:14

    Ma bucur ca am dat de tine via belgianca de Mirona. Imi place cum scrii si iti inteleg zbuciumul, avand si eu vreo sapte ani de contabilitate in spate. Norocul meu, zic eu, e ca am reusit sa ma smulg de la galere si sa schimb meseria.

     
  32. balaurdegradina

    9 Martie 2012 at 9:13

    Teo, ma bucur ca ai dat de mine. Vad ca intelegi despre ce se face vorbire aicea😀

     
  33. Luminita

    15 Martie 2013 at 21:56

    Doamne, m-am stambat de ras. Eu am o relatie buna cu economistii si contabilii chiar daca sunt inginer, dar am remarcat ca orice ii intreb ei cauta undeva intr-un cont. Ii apreciez din punct de vedere profesional.

     
  34. balaurdegradina

    16 Martie 2013 at 11:46

    Luminita, strambatul de ras e cea mai buna gimnastica antirid!
    Da, acesti economisti, si chiar unii contabili, au si ei cate-o trasatura umana … Conturile lor sunt ca sertarele din bucatarie: gasesti prin ele detoate pentru toti!

     

Lasă un răspuns

 
