RSS

numa’ un pic

12 Mar

… am apucat să mă bucur că, gata, s-a terminat cu iarna, uite cum intrăm pe linie dreaptă  în angajamentul cu primăvara…

De dimineata am inventariat toate petecele fără zăpadă,

m-am bucurat pentru fiecare mărunt supravieţuitor,

pentru fiecare petecuţ de verde

şi mi-am plâns invinşii

(madam Hortensia nu cred să-mi mai facă vreo floare anul ăsta, are mugurii amarâţi si moi, mă tem că a cam sufocat-o nămetele sub care a zăcut cam o lună jumate).

Cu alte cuvinte semnele de dezgheţ erau tare discrete. Dar măcar erau!

Aşa că, plină de optimism, am intrat in casă si m-am apucat de insămânţări. Că până acuma m-am tot abţinut (doar la niscai lobelii ce m-am scăpat, da’ cred că si cu acelea am cam dat-o-n bara)

Şi pe cand terminasem eu de pus in borcănaşe al cincilea fel de roşii (inimă de bou, marmande, romanesco, black cherry, tigerella) numa’ ce-am băgat de seamă c-a-nceput sa ningă. Iară!

– Nu-i nimic, e-o zapadă de-a mieilor- mi-am zis plina de optimism- se opreşte una-două.

La naiba miei, ăştia de-or nins ieri erau ditamai lupii! Ce ziceam de primăvara? Că vine?

De dimineaţa nici urma de petece de verde, nici urma de zvâcuri de iarba. Totul e alb, e liniştit si ingheţat. Ca la sanatoriu.

Si uite-aşa incep să mă gândesc serios la un descântec de primăvară.

 
24 comentarii

Scris de pe 12 Martie 2012 în de gradina

 

Etichete: , , , ,

24 de răspunsuri la „numa’ un pic

  1. Ninulescu

    12 Martie 2012 at 11:18

    Descantecul contra iernii e ca si frectia cu Diana la piciorul de lemn…
    Eu deja am trecut la amenintari cu ritualurile de vrajitorie a vrajitoarei Vanessa adevarata fata din flori a mamei sale, aia de a impacat-o pe Zavoranca cu ma-sa… si nici asa nu vrea iarna sa plece :(… se tine tare 😦

     
  2. Anca Hertoiu

    12 Martie 2012 at 11:27

    Draga mea si eu sunt asa de satula de zapada !!! Daca ai stii cum caut … cum da cate o raza de soare prin gradina , capsoarele plantutelor … da de mai iese ceva … vreun ghiocel ,vreun crocus…
    Ca am plantat asta toamna vreo 400 de bulbi de primavara ( nici nu mai stiu care pe unde !!! prin imensitatea mea de gradina de 80 mp in fata si 130 in spate ) … De ma vede cineva cum borborosesc crede ca fac vraji !!! Daca afli vreun descantec de primavara cred ca m-as incumeta sa fac si asta… doar ,doar o veni primavara !!!

     
  3. Teodora

    12 Martie 2012 at 12:43

    Cu toata depresia asta ( ca si la mine a nins ieri , ca la stina :D) tot am ris una buna ….ador stilul tau ! hai sa facem front comun si sa mai ascundem niste seminte in pamint …eu imi tot numar si tot masor in inaltime rasadurile de rosii si le tot asez prin rotatie cit mai aproape de calorifer ;). E si asta o activitate de gradinar, nu ? tot-tot-tot….:))
    Trimit o raza de soare sa topeasca totul si sa redea hortensiei tale viata ! :*

     
  4. Georgiana

    12 Martie 2012 at 14:35

    mai ții minte când îmi făceai în ciudă că la Cluj ninge? în timp ce la Iași nica :))))) hahaha!

     
  5. Mihaela

    12 Martie 2012 at 14:49

    Hortensia isi va reveni cu siguranta si cine stie, poate va face si floare :). Si zapada asta de maine se va duuuce la bulbii si plantele de sub ea, sa faca depozite pentru la vara . Crede si ti se va implini dorinta :)!

     
  6. Gabriela

    12 Martie 2012 at 16:55

    Dupa cum arata expunere, as spune ca gradina ta este unde in Faget. gresesc?

     
  7. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 17:09

    Ninu, marturisesc ca la din alea, adica la vrajitoare din alea nu mi-o umblat mintea! Da’ am auzit ca-s scumpe foc, zici ca nici prea au efect, asa ca ma mai stradui de-un descantec 😀

     
  8. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 17:20

    Anca, vecinii mei sunt deja educati: la cat am comentat de una singura prin straturi si tufe si pe dupa gard,toata lumea-mi vorbeste frumos, calm si politicos. Nu cumva sa-ncep sa-ntreb „cat e halatul ?” …

     
  9. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 17:24

    Teodora, hop, am prins-o! 😀 Am pitit-o deocamdata in suflet, ca prea-i cu nori parsivi pe-afara, da’ cum se mai linisteste cu razmerita asta, o sa scot raza de soare la treaba, ca inca multe-s de topit pe-aicea!
    Multumesc.

     
  10. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 17:29

    Georgette, chi…je?
    Pai am facut eu vreodata rautati dintr-astea?
    (Oare de la asta sa mi se traga?)

     
  11. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 17:30

    Mihaela, fie-ti tastatura daurita si gandul cel bun implinit!

     
  12. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 17:31

    Gabriela, pai m-ai cam nimerit 😀

     
  13. Vaca Verde

    12 Martie 2012 at 18:06

    uite aici, descantec de vreme buna:
    Intră frig şi ieşi căldură
    Să se facă vreme bună
    Pe la noi pe bătătură
    🙂 spui asta batand cu o bata in pamant, ori cu ciubotele si cica ar veni caldura. cam asa faceam noi, acasa, la suceava, de 9 martie. ma rog, a trecut 9-le, dar poate merge 🙂

    spor la descantat!

     
  14. greenzonelife

    12 Martie 2012 at 20:40

    Super zapada de ieri, da de patinoarele de dimineata de pe trotuare nu zici nimic 🙂

     
  15. Victoria

    12 Martie 2012 at 21:12

    wow,daca as vedea iar ca ninge zau ca as face o depresie. 😦 Si eu ies ilnic in gradina la vanatoare de verdeturi si cu camera foto in mana 🙂

     
  16. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 22:40

    Vave, s-a retinut (si aplicat!) Asteptam efectele.

     
  17. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 22:52

    Greenzona, care trotuare? Pur si simplu gheata, dom’ne!

     
  18. balaurdegradina

    12 Martie 2012 at 22:55

    Victoria, recunosc c-ai fost mult mai performanta iarna asta la capitolul zapada decat as fi visat eu sa fiu. Asa ca meriti o primavara mai precoce!

     
  19. Mihaela

    13 Martie 2012 at 0:42

    Cand am auzit la meteo de ninsoare ,am zis ,vai,dar m-am linistit cand am vazut ca pe noi ne ocoleste,cred ca ii place mai mult pe la voi,sunteti prea primitori,trebuie sa mai pune-ti si voi piciorul in prag cand aveti musafiri care uita sa mai plece.
    Deoarece la noi primavara sa instalat comod,zic sa-ti dau o mana de ajutor cu ceva descantece gasite ,poate ajuta:

    „Oare ce-aduce primăvara şi ce gând poartă-ntr-însa?
    Şi are să rămână, sau va apune iar, sub talpa de cărbune a iernii?
    Maşteră, ţi-ajunge atâta frig şi-atâta amar de vreme!
    Dă-mi soarele, dă-mi fluturii, dă-mi florile în braţe!
    Dă-mi ziua mea şi dă-o mai departe!
    Ah, simt mugurii cum ies din vene, iar palmele întinse îmi crapă a verde…
    Uite-mă! Mă vezi? Te-aştept. Arată-mi-te! Dezlănţuie-te!
    Dă-mi aerul de verde!
    Dă-mi soarele de umbră şi mugurii de floare!
    Să fie primăvară!
    Te provoc!” -Luminita Grosu

    http://pandoras.realitatea.net/life/descantec-17779.html

    am mai gasit cateva „descantece” haioase ,
    un model il pun aici restul il vedeti
    http://www.lilisor.net/2012/descantece-si-ceaiuri-care-infloresc.html ,

    „Dragă iarnă mofturoasă,
    Te-am așteptat la noi acasă
    Când colinde se cântau și cozonacii se tăiau.
    Dar tu cică: „Nu și nu!”
    Vii doar când dorești TU!
    Acum te-am invita să pleci
    Noi nu te mai iubim!
    Că deja prea mult ne freci
    Și simțim că-nebunim!” -> autor: Horia

    Am postat la mine pe blog,cateva foto cu ce a vrut anul asta sa insemne iarna pe la noi.

     
  20. balaurdegradina

    14 Martie 2012 at 9:40

    Mihaela, VaVe, functioneaza!
    Morocanoasa si bombanind cu vant si umezeala spreiata madam primavara vine catinel, sa nu se sparga 😀 Am iarasi petece fara zapada in gradina!

     
  21. silavaracald

    16 Martie 2012 at 11:02

    Pune mâna pe ea și sechestreaz-o, ca mine! 😀

     
  22. balaurdegradina

    16 Martie 2012 at 16:26

    slvc, cred ca nu mai e cazul. vad ca s-a asternu temeinic pe treaba (nu-i fie de deochi!) 😀

     
  23. Dana

    18 Martie 2012 at 15:40

    Am retinut descantecele astea, o sa am nevoie de ele :).
    Iti imprumut un pic din primavara timpurie de la noi, asta doar pana ajunge primavara romaneasca la tine, OK?
    Mersi de sfat, am schimbat o litera in adresa de email si cred ca acum pot sa postez.

     
  24. balaurdegradina

    19 Martie 2012 at 14:31

    Dana, pana la urma – cu atata ajutor!- a venit! Acuma trebuie sa ma tin bine de ea 😀
    Ceea ce-ti doresc si tie!

     

Lasă un răspuns

 
