RSS

Ziua 2

29 Apr

Duminica cu vreme superba, masa pe terasa cu oameni dragi, mici si gratare. Deci fara loc de intors in gradina.

Printre picatele, totusi, o trecere in revista sagalnica a materialului saditor tot reusesc.

Rosiile, scoase de ceva vreme pe terasa, bazaie a plictis si se cer cu gura mare afara, ca ele s-au saturat de atata calire teoretica, vreau actiune adevarata in strat!

Parca le inteleg elanul tineresc si parca, totusi, as mai astepta un pic, ca prea fentoasa a fost vremea pana acum. In fine, mai negociem zilele astea…

Cu muscatele nu mi-a tinut figura. Ajunsesera atat de de palide, lungite aiurea si depresive, incat m-am simtit obligata sa le scot afara, pe balcon. Pe principul „ori la bal, ori la spital”.

Adevarul ca fetele nu-s chiar foarte tinerele. Mai au un stagiu de vara in jardinierele de leatului trecut… aproape neasteptat au supravietuit iernii lungi si debutului anarhic al acestei primaveri. Secretul se pare ca era sa aiba lumina si sa nu scada temperatura sub 10 grade. Intr-o vreme am incercat sa le mai si tund, sa se mai invartoseze si sa le stimulez ramificarea, dar unele dintre ele s-au enervat intr-un asemenea hal pe chestia asta incat au cam dat coltul definitiv. Asa ca m-am lasat pagubasa.

O sa le las cateva zile in pace, sa-si traga sufletul in noua locatie, sa se obisnuiasca cu soarele direct si cu vantul, dupa care o sa ma mai dedau la niste tratamente.

Din nou despre papadii: adevarul e ca de cand ma indeletnicesc cu tunsul ierbii am cam cazut in admiratia lor. Sunt niste adevarate luptatoare si nu se sfiesc sa foloseasca orice metoda pentru a supravietui! Ieri parea sa nu mai fi ramas picior de papadie in zona tunsa cu regret de subsemnata. Azi situatia arata altfel:

Fetele au inteles perfect povestea cu „capul ce se pleaca sabia nu-l taie”. Nici chiar masina de tuns iarba.

Ingrijoratilor de soarta florilor de vinca le transmit vedere de control, intru constatarea integralitatii covorului albastru cu discrete tuse aurii

 
11 comentarii

Scris de pe 29 Aprilie 2012 în de gradina

 

Etichete: , , , , , ,

11 responses to “Ziua 2

  1. vasile dumitru

    30 Aprilie 2012 at 8:07

    sunt darwinist, asadar imi plac excursiile in salbaticie… ghivecele, terasele sunt din lumea evoluata
    buna dimineata!…

     
  2. balaurdegradina

    30 Aprilie 2012 at 8:36

    Buna dimineata, VasileD !
    Eu cred cu tarie ca totul e relativ. Inclusiv salbaticia, evolutia si involutia😀
    Inca o zi libera!

     
  3. Dani

    30 Aprilie 2012 at 16:52

    Poate faci salata papadiile, si florile le poti pune in omleta. Doar tot ai productie proprie !

     
  4. balaurdegradina

    30 Aprilie 2012 at 17:11

    Dani, am inceput de-o vreme sa mai scap cateva tije din productia proprie in cam orice tip de salata avem la masa. Flori in omleta n-am incercat inca, dar ideea mi se pare salutara, iar materie prima avem din belsug…

     
  5. Ninulescu

    30 Aprilie 2012 at 17:45

     
  6. Mihaela C.P.

    1 Mai 2012 at 20:41

    Ma bucur ca nu ai tuns vinca, era prea frumoasa ca sa fie sacrificata🙂.
    Flori de papadie in…omleta sau alta mancare?Si nu sunt toxice?

     
  7. balaurdegradina

    1 Mai 2012 at 22:27

    Uite Mihaela, sa vezi si tu ce bogatie starpim noi in gradinile noastre
    http://www.evenimentul.ro/articol/papadia-planta-de-leac-in-afectiuni-hepatice-si-biliare.html

     
  8. Mireluna

    2 Mai 2012 at 8:36

    Buna dimineata LAura , gradina ta este minunata , in fiecare Luni citesc fiecare articol cu mare placere . Eu am pus rosiile in gradina cu o zi inainte de marea furtuna , pe 23 Aprilie . Sunt bine nu au fost afectate foarte tare, si cel mai bine se comporta cele din patul inaltat. Am descoperit ieri si viermele sarma , a intrat pe tulpina unei salate si nu stiam de ce este uscata . Am plantat ieri si ardeii si vinetele acum stau si astept . Am folosit sarmulita de cupru si la rosii si la ardei si la vinete . Am mari emotii sunt incepatoare si in acest an invat .

     
  9. balaurdegradina

    2 Mai 2012 at 15:55

    Mireluna, si eu to incepatoare😀 In fine… de vreo cinci ani tot incep, Cred ca mai am doar vreo 20 pana cand ma voi simti avansata.
    Poti detalia un pic metoda cu sarmulita? Am mai auzit de ea, da’ n-am apucat la mai multe detalii.

     
  10. Mireluna

    3 Mai 2012 at 10:49

    Se curata sarmulita de Cu de grosimea unui ac subtire cu un cutit sau smirghel .
    Se introduce sarmulita de cupru prin tulpina , sub prima frunza , la aprox 3-5 cm distanta de sol cam cu 1 saptamana inainte de plantare. Am gasit explicatii detaliate pe Hobby Gradina la articolul ingrijire tomate. rosiile nu se mai stropesc cu zeama bordeleza si arata mult mai bine .
    http://hobbygradina.ro/2011/10/26/tainele-cultivarii-tomatelor-boli-si-tratamente-bio-45/#more-6902

     
  11. Tina33

    4 Mai 2012 at 10:16

    Ce verdeata, ce culoare e la tine in gradina! O nebunie! Imi iau paturica si vin sa adorm intre papadii…🙂

     

Lasă un răspuns

 
