RSS

Cârciumăresele

07 Sep

Trebuie să recunosc: la început nu-mi plăceau. Mi se  păreau PREA.

Prea colorate,prea decorate, prea bombate. Bombastice!

Întâmplarea de a se fi numărat printre primele reuşite ale grădinii mele (de grădinar începator, dar îndârjit!)

le-a propulsat rapid si temeinic pe-o pozitie fruntaşă in topul preferinţelor personale.

Şi-n vara asta -ba din cale-afară de ploioasă, ba uscată iască si dogorind năucitor- cârciumaresele mele, fără urmă de ifose, parca ţinând o mâna in şold si râzând şăgalnic,  au fost cele mai redutabile frumuseti ale stratului de flori din spatele casei.
Păi cum sa nu-ţi placă exuberanţa şi totala lor lipsă de inhibiţii?

Şi cum să nu te emotioneze croiul, cu  sofisticata sa abundenta de jupoane?

Sunt convinsă, învinsă in prejudecatile mele estetice şi fan declarat! În fiecare dupămiază îmi fac de lucru pe lânga ele, nemaisăturându-mă  să le tot admir frumusetea rumenă si sănătoasă, de ţărăncuţe tinere si gureşe.

Si zău de m-as mira prea tare să le aud râzând pe înfundatelea despre împărtaşitele poveşti de taină !

 
10 comentarii

Scris de pe 7 Septembrie 2012 în de gradina

 

Etichete: , , , , , , , , ,

10 răspunsuri la „Cârciumăresele

  1. silavaracald

    7 Septembrie 2012 at 14:13

    Anul ăsta mi-am pus și eu cârciumărese. Dar, în lipsa mea, n-au prea fost udate, așa că nu-s așa de fercheșe ca ale tale. Dar, una peste, alta, mie-mi plac exact din motivele expuse de tine mai sus: îs sănătoase și fără ifose ca altele. 🙂

     
  2. Ninulescu

    7 Septembrie 2012 at 14:47

    Si mie imi plac carciumaresele, cand eram mic aveam in sat doua carciumarese, superbe de tot, una avea niste sani imensi si o fatza rotunda toata un zambet, lumea mergea la carciuma doar sa o vada si sa o pipaie, ca era buna ca painea calda si deloc sperioasa… iar cealalta era inalta si blonda cu un par lung si ondulat ca lanurile de grau… si dupa ce iti dadea halba cu bere se aseza in bratele tale si te privea in ochi de ti se aprindea inima in piept si nu o mai puteai stinge nici cu un butoi intreg de bere, si barbatii dadeau buluc la carciuma si beau tot ce castigau si cand nu mai aveau bani beau pe datorie ca erau carcimaresele tare bune la suflet si dadeau si pe carnet..

    Nimic pe lume nu se compara cu sufletul carciumareselor, adevarate flori nu alta !

     
  3. vasile dumitru

    7 Septembrie 2012 at 18:02

    🙂
    la mine in sat erau numai carciumari, asa ca zic si eu: frumoase flori!

     
  4. balaurdegradina

    7 Septembrie 2012 at 18:48

    SLVC, si se mai si tin dârze si barbate pana da toamna cu frigu-n noi! Pai cum sa nu-ti fie drag de ele?

     
  5. balaurdegradina

    7 Septembrie 2012 at 18:54

    Ninule, da’ nu zici nimic despre cum au sfarsit frumoasele carciumarese ale copilariei tale.
    Sa fi pus uratele si enervantele neveste cu plozi plangaciosi si obraznici mana de la mana pana le-a iestit un linsaj decent cu ruguri si haulituri, urmat de bocete si parastase cum scrie la carte?

     
  6. balaurdegradina

    7 Septembrie 2012 at 18:57

    VasileD, chiar asa, oare n-or fi existand pe undeva niscai flori intitulate „carciumarei”?

     
  7. cristina

    10 Septembrie 2012 at 9:58

    nici mie nu-mi plac(eau), dar daca zici ca n-au fitze, poate le dau o sansa, ca in gradina la mine numai d-astea cresc, obisnuite cu greul.

     
  8. irenadaiana

    10 Septembrie 2012 at 13:06

    daca te uiti atent la ele o sa vezi ca nu-s cu nimic maiprejos decat gerbera – eu asa le spun gerbera autohtona. In plus cresc in gradina nu in ghiveci. Si ce minune de coronite au cele simple si ce fuste infoiate au cele batute. Si chiar miros a must unele dintre ele. 🙂

     
  9. balaurdegradina

    10 Septembrie 2012 at 18:24

    Cristina, is fete de treaba, merita sa-ncerci! Ca parca vad cum o sa devii si tu fan(ă) 😀

     
  10. balaurdegradina

    10 Septembrie 2012 at 18:25

    Ca bine zici, Daiana! A must miros fetele 😀

     

Lasă un răspuns

 
