RSS

mârâieli

30 Ian

Iar i-o plesnit vrednicia si-or inceput sa dea cu modificari legislative dupa noi! Mai ales fiscale, bineinteles, ca la sfarsit de an, si la inceput de an,(si probabil pe tot parcursul anului) se cuvine sa fim vigilenti si darji si incrancenati din punct de vedere contabil, nici paserea-n zbor sa nu scape neimpozitata, nici exigibilitatea ei sa nu ramana neeligibila, fi-ne-ar nedeductibilitatile integral deductibile! Cu provizioane cu tot.

Pe drum de seara catre noapte, cu ochii mici si rautaciosi, valsez sincopat intre ordonantele de modificare a codului fiscal, codul fiscal si normele de aplicare ale codului fiscal. Numai stiri de bine: toate cresc. Totul e clar si concis.

58. La articolul 150, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(6) În alte situaţii decât cele prevăzute la alin. (2)–(5), în cazul în care livrarea de bunuri/prestarea de servicii este realizată de o persoană impozabilă care nu este stabilită în România sau nu este considerată a fi stabilită pentru respectivele livrări de bunuri/prestări de servicii pe teritoriul României conform prevederilor art. 1251alin. (2) şi care nu este înregistrată în România conform art. 153, persoana obligată la plata taxei este persoana impozabilă ori persoana juridică neimpozabilă, stabilită în România, indiferent dacă este sau nu înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153, sau persoana nestabilită în România, dar înregistrată în România conform art. 153, care este beneficiar al unor livrări de bunuri/prestări de servicii care au loc în România, conform art. 132 sau 133.“

De concentrata ce is mai ca-mi dau lacrimile, da’ nu ma las, imi amintesc ca e momentul sa fiu  barbata, ca greul abia incepe, mai avem, o-ho-ho cat mai avem pana la bilant, inventarieri, evaluari, reevaluari, bonus tva-ul la incasare, declaratia 010,220,392A/392B,101,205 si alte cateva, profit,micro,venit, cas, cass… Ca sa mentin ritmul viu m-apuc de facut chestii, intru pe ANAF, dibuiesc normele metodologice actualizate la ultimul racnet, marchez tot textul, dau un copy, dau si-un paste (am sa fiu giorno si-am sa indic sursa 🙂  ), bat nervoasa darabana ca se misca precum melcul calculatorul asta obosit, mama ce repede o sa descalcesc eu toate incalcitele, hai odata putoare, in sfarsit am tot textul!

1054 de pagini? Putin cam mult, cred ca fonturile sunt de vina! Intr-adevar sunt de 14. Ia sa-ncerc cu  12… Alta viziune: doar 870 de pagini de norme metodologice de studiat! Uite cat de putin ii trebuie contabilului roman sa faca ordine in dezordinea ce-l inconjoara! E totusi cam tarziu sa m-apuc de descalcit la ele, strang calabalacul si-o iau catinel catre casa. Pe undeva pe drum imi pica fisa: daca schimb fonturile in 10 o sa ramana doar vrea 700 de pagini. Iar daca le fac de 8…sursa foto: http://realitatea.mobi

sursa foto: http://realitatea.mobi
 
35 comentarii

Scris de pe 30 Ianuarie 2013 în de-a naibii

 

Etichete: , , , , , , , , , ,

35 de răspunsuri la „mârâieli

  1. Mihaela

    30 Ianuarie 2013 at 1:21

    Asta este un exercitiu al neuronilor,ca nu cumva sarbatorile de iarna sa le fi amortit.
    Eu zic sa le faci de 2 si sunt deja neglijabil de putine,iei o lupa si le descalcesti,ori iti bagi picioarele in apa cu sare,ori…
    Stii ce nu inteleg,cei care le fac nu sunt si ei contabili?sau este ceva masochist?

     
  2. Gabriela

    30 Ianuarie 2013 at 1:58

    Interesante activitati ai. Nu mi-am dorit niciodata sa fiu contabila. Mi s-a parut a nu fi in acord cu felul meu de a fi. Cand m-am uitat la un registru de casa prima data, in urma cu muli ani, am vazut numai niste linii si nu pricepeam ce trebuie scris in el si de ce. Enervant de tot. Cat despre coduri, modificari si norme metodologice sa nu aud. Mai bine ma duc si ma joc cu blanosii. Ei pe unde maraie ca am trecut sa ii vad? 🙂

     
  3. ilincaotgramesti

    30 Ianuarie 2013 at 6:59

    E bine-bine e foarte bine… îmi vine în gând o frântură de melodie. Cât încă mai există o urmă de umor în exprimare e …bine.

     
  4. Vasile Dumitru

    30 Ianuarie 2013 at 7:27

    io credeam ca ala micu a inceput sa se imbarbateze…
    te invidiez, tu nu te plictisesti nici la serviciu! 🙂

     
  5. Simona Fusaru Blogspot

    30 Ianuarie 2013 at 8:18

    vazand ce buluc de cifre este in citatul tau, nu vreau sa-mi imaginez ce contin cele 1054 de pagini. si, a n-a oara in viata mea, ma inclin in fata contabilului pe care niciodata n-am putut sa-l inteleg, dar pentru care mereu am avut o nespusa admiratie.

     
  6. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 9:18

    Mihaela, masochist? Nu cred. Mai degraba sadic.

     
  7. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 9:20

    Gabriela, in toata viata mea profesionala si civila am cunoscut o singura fiinta care visa de mica sa se faca contabila. Da’ cred ca si ei i-a cam iesit pe nas si pe urechi.

     
  8. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 9:23

    Ilinca, cand o sa incepem sa hohotim sa stiti ca-i bai mare!

     
  9. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 9:25

    VasileD, ala micu’ e tot mai barbat si da, la serviciu nu ma plictisesc niciodata.

     
  10. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 9:26

    SIMF,stau cu degetu’ imbarligat, ma uit fix in ochii tai si te intreb: sa fii tu asa? 😀

     
  11. cristina

    30 Ianuarie 2013 at 9:41

    eu tocmai m-am mutat la serviciul financiar-contabilitate!

     
  12. Simona Fusaru Blogspot

    30 Ianuarie 2013 at 9:51

    laura, eu am o mare problema cu cifrele, prefer literele 🙂 habar n-am numarul de la ci, nu stiu fixul de-acasa si evit pe cat pot sa ma „incurc” cu numere (nu si daca sunt ip-uri, dns-uri etc, ca alea imi trebuie). si cand vad un om care numai cu cifre lucreaza… dau un pas in spate, spun uau, nu inteleg nimic, ma intreb cum de poate si, plina de admiratie, tac. (musai sa spun ca o singura contabila de pe unde am lucrat raspundea cu „n-am” la buna ziua, toti ceilalti au inventat solutii la cererile decente ale mele)

     
  13. Gabriela

    30 Ianuarie 2013 at 10:02

    Mai toti cei de sus „dau vina” pe contabili ca au o munca foarte „incalcita”. Dar incalcite sunt legile si paragrafele acelea din cele 1054 de pagini, unele dintre ele, se bat cap in cap!
    Cu multi ani in urma, tata, contabil si el, nu intelegea ce trebuie sa facem la firma intr-o speta. A luat autoritatile locale la rand, prieteni contabili, cunostinte de la fisc: zadarnic! Fiecare ii spunea ca trebuie sa faca altceva!
    Noi aveam o prietena in Ministerul de Finante si, in final, am sunat-o. Stiti ce ne-a raspuns? Ca nici ei nu stiu cum sa faca (dupa lege, bineinteles!). Ca a avut o discutie pe hol cu colegii care se ocupau de zona aceea din lege si fiecare avea alta opinie.
    Atunci ne-am zis: daca nici acolo oamenii nu stiu ce trebuie facut, nu ne ramane decat sa rezolvam problema cum ne taie capul!

     
  14. Simona

    30 Ianuarie 2013 at 10:33

    Off, ca d-aia am fugit eu de contabilitate…
    Ai toata admiratia mea 🙂

     
  15. Elisa

    30 Ianuarie 2013 at 17:53

    Ce spune Gabriela mi-a amintit de problemele de matematica din culegerea emisa special pentru admitere in fac. Ajunsese fiul meu cu vreo cateva la care nu le gaseau rezolvare nici profii din dotare, dar nici cel de la Universitate la care mergea la testari si la o problema acesta i-a spus asa: „trebuie sa-l intreb pe autor ce a vrut cu problema asta”.
    Ma intreb daca autorii de azi ai codurilor astora stiu :(((((((((
    Si altceva, platesc facturile la o anumita banca, pana acum mi le punea toate pe o singura chitanta si plateam totalul. Acum se plateste fiecare factura, se face chitanta si se da restul hahahah! De cinci ori si timp si hartie si nervi de cinci ori mai mult, ca la romani asa e: de ce sa fie simplu cand poate fi complicat?!
    „S-a schimbat softul” zice doamna de la ghiseu.
    „Da, cineva si-a luat doctoratul cu softul asta” zic eu.

     
  16. cristina

    30 Ianuarie 2013 at 18:08

    Elisa, nu „doctoratul”, DREPTUL!

     
  17. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 18:42

    simf, imi stiu numarul de telefon pentru ca „e de blonda”, genul acela in care doua cifre se tot repeta intr-o veselie. in rest…ia-mi calculatorul si m-ai terminat!

     
  18. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 18:43

    cristina, sa indraznesc sa te intreb „si cum ti se pare?”

     
  19. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 18:47

    Gabriela, exact asta e marea problema: legea!
    Contabilitatea este o poveste de-o simplitate desavarsita. O tot descriu altora ca echivalent al limbajului binar. E si foarte logica si pana la urma palpitanta 😀 Mai ales cei carora le plac rebusurile ajung sa-i inteleaga mitoticul!
    Dar cand vine vorba de lege, legi, norme, instructiuni si alte alea…

     
  20. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 19:04

    Bine-ai facut, Simona!

     
  21. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 19:11

    Elisa, chiar as fi curioasa sa-l vad explicitand pe cel care-a formulat atat de doct articolul citat … cate cuvinte ar folosi si cat de tare ar da din maini?
    Iar povestea cu chitantele de la banca este chiar rodul modificarilor de legislatie pe care le tot infulecam si aplicam pompieristic si anarhic de la inceputul anului, mai exact introducerea tva-ului la incasare !

     
  22. balaurdegradina

    30 Ianuarie 2013 at 19:12

    cristina, eu banuiesc ca mai degraba stangul 😀

     
  23. Elisa

    30 Ianuarie 2013 at 23:06

    Aha, asta era, tva-ul la incasare. Tot nu inteleg care-i diferenta? Si inainte suma aia tot la romtelecom (de ex. ) intra toata, de ce sa fie chitante separate? Merg si ele , fiecare la locurile lor?

     
  24. Stefana

    31 Ianuarie 2013 at 15:51

    Permite-mi, Laura, sa dau aici un articol in care predomina literele, preferate de Simona:
    ART. 133^1 Locul operaţiunilor legate de podul de frontieră peste fluviul Dunărea între Calafat şi Vidin
    …(2) Pentru a determina locul operaţiunilor impozabile în ceea ce priveşte întreţinerea sau repararea podului de frontieră, frontiera teritorială este considerată ca fiind la mijlocul podului, pentru livrările de bunuri, prestările de servicii, achiziţiile intracomunitare şi importurile de bunuri, destinate întreţinerii sau reparării podului.
    (3) Pentru a determina locul operaţiunii impozabile în ceea ce priveşte perceperea taxei de trecere a podului, se consideră toată lungimea podului ca fiind:
    a) parte a teritoriului României, pentru călătoriile dinspre România spre Bulgaria;
    b) parte a teritoriului Bulgariei, pentru călătoriile dinspre Bulgaria spre România.

    Textul de mai sus face parte din Codul Fiscal al Romaniei, Legea 571 😀 (poate iese de o nuvela).

     
  25. balaurdegradina

    31 Ianuarie 2013 at 19:08

    Elisa, fiind vorba de Romtelecom, inclin sa cred ca nu aplica tva-ul la incasare. Probabil ca e pur si simplu o modificare de soft combinata cu un exces de zel.

     
  26. balaurdegradina

    31 Ianuarie 2013 at 19:10

    Stefana, eu cred ca mai fiecare articol din dragul Cod Fiscal ar putea genera -lejer- un roman. Fluviu. 😀

     
  27. Andreea

    31 Ianuarie 2013 at 19:38

    Zau ca mi-e mila de tine! Am citit citatul ala de vreo doua ori si jur ca nu am inteles nimic. Este o lume diferita care foloseste un limbaj din alt univers. Extraterestrii exista! PS Poza de la final – foarte tare!

     
  28. irina

    31 Ianuarie 2013 at 20:46

    hahaha! un balaur ucis de…codul fiscal. L-ai lasat somer pe Sf. Gheorghe. sa zic si eu o intamplare amuzanta. m-am dus la finante la o madama pentru o nelamurire la mai susnumitul cod. explic pe larg speta si respectuos pun intrebarea. madama se uita la mine cam lung si-mi raspunde: apai, doamna, pana ajung sa-l citesc, astia il schimba din nou, si de vreo doi ani nu ma mai obosesc..
    am plecat bombanind de la finante si am tratat si eu problema intr-un mod creativ. asta ca sa nu mai zica lumea ca contabilii sunt rigizi si logici. eu zic ca, dimpotriva, suntem nevoiti sa fim foaaaaaarte creativi.

     
  29. balaurdegradina

    31 Ianuarie 2013 at 22:10

    Ei, Ardeia, d’apoi mie ce mila-mi stie fi despre mine…
    Iar poza de final mi se pare o bijuterie de expresivitate 😀

     
  30. balaurdegradina

    31 Ianuarie 2013 at 22:14

    Irina, foarte sanatoasa filozofia stimabilei doamne 😀
    Cat despre creativitate… in meseria asta eu inca nu m-am lamurit cat este stiinta si cat arta .

     
  31. silavaracald

    1 Februarie 2013 at 12:43

    Limba asta contabila mi se pare mai grea decat chineza, asa ca azi m-am uitat mai ales la poza lui Victoras. Dupa figura lui, sunt convinsa ca el stie pe de rost toate cele 1054 de pagini, ba chiar si pe sarite, din 2 in 2, din 3 in 3 sau cate vrei. 😀

     
  32. balaurdegradina

    1 Februarie 2013 at 16:47

    SLVC, cam pe-acolo cred si eu. Desi, parca-mi pare ca nu e tocmai de acord cu o virgula sau doo…

     
  33. strigoita

    2 Februarie 2013 at 1:13

    :))
    Sa stii ca juta , dar doar umpic si pe moment. Deci o portie de mila din partea mea… oaaaa, saracuta balaura… oaaaaa… oooooo…

    Cam asa ne „impulsionam” noi la lucru. Ne fericim unii pe altii cu cate o portie de mila, ca de altceva nu ne mai duce capul. Toata concentratia si capacitatile de gandire is concentrate pe descifrarea textelor de lege :))

     
  34. balaurdegradina

    2 Februarie 2013 at 12:00

    strigo, sa stii ca retinusem metoda din tabara 😀 cand mi-e jalea mai mare ma pomenesc solicitand (ce-i drept, in gand): ” putina compasiuneeee!”

     
  35. strigoita

    2 Februarie 2013 at 21:30

    :))
    :-*

     

Lasă un răspuns

 
