RSS

întreb. nu dau cu paru’.

06 Sep

Am ajuns (iar) să nu mă pot uita la televizor. Peste tot se joacă, mărunt şi-nverşunat, acelaşi ţonţoroi: câini, eutanasiere, referendum. Undeva, dincolo de ochi, se conturează tot mai apăsat imaginea unor haite umane înarmate cu furci, topoare şi flinte, îndreptându-se unii împotriva celorlalţi cu răcnete şi huiduieli. Între ei haita câinilor. Rânjindu-şi colţii, muşcând aerul, lătrând a spaimă agresivă, scheunând.

O altă dramă transformată in circ mediatic. Ca întotdeauna vor plăti, mai ales, nevinovaţii.

Dacă aş fi fost mamă sau bunică de copil atacat aş fi atârnat de jugulara atacatorului, aş fi vânat stăpânul şi i-aş fi cerut capul. Nefiind,mă cutremur de-o aşa nenorocire. Cu strângere de inimă aleg eutanasierea câinelui ucigaş. (Ştiu că a jucat, atroce, rolul pistolului. Întrebarea e cine l-a încărcat de-a lungul vieţii lui, cine a vârât atâta ură-n el încât s-ajungă să creadă că un copil de patru ani este un adversar ce trebuie anihilat ?).

Insidios, tenace si oarecum stupid, o întrebare îmi tot dă ghies şi mă imploră s-o rostesc: în fiecare an mor copii loviţi de maşini – de ce nu dăm la topit toate masinile?

PeSeu – Şi, uite-aşa Roşia Montană parcă nu mai e atât de importantă. Nici alte taxe, locuri de muncă, greve, demonstraţii si alte frivolităţi.

L.E. – De ce ca să adopţi un maidanez?

– costurile de «achiziționare» sunt mult mai reduse și se poate alege între foarte mulți câini de vârste, talii, culori, caracteristici și chiar rase diferite.

– orice câine adoptat, chiar adult, este la fel de inteligent, iubitor ca un câine cumpărat, și probabil mult mai recunoscător.Un câine adoptat cunoaște prea bine greutățile vieții, va fi mai loial și mai iubitor chiar și decât un om.

– mulți câini metiși sunt mai rezistenți și nu prezintă boli sau defecte specifice unei rase.

–  acolo unde există un animal de companie, copiii învață mai ușor ce înseamnă să fii responsabil, bineînțeles, dacă părinții le oferă un exemplu pozitiv

– nimic nu poate fi comparat cu mulțumirea pe care ți-o dă faptul că ai dat o a doua șansă unui animal

sursa: http://vreausieufamiliamea.wordpress.com

 
22 comentarii

Scris de pe 6 Septembrie 2013 în de-a naibii

 

Etichete: , , , ,

22 responses to “întreb. nu dau cu paru’.

  1. luciastroila

    6 Septembrie 2013 at 23:02

    Pentru ca suntem o mare de ipocriti însetaţi de sânge. Românii se lasă manipulaţi până şi în cazul ăştă în care se foloseşte drept momeală o dramă umană. Dintr-o dată toţi sunt solidari cu copilul ucis şi niciunul nu vrea să-şi recunoască vina. Poate cel mai tare strigă moarte cei care au maltratat căinii şi le-au aruncat puii în stradă. Mă minunez cât de multe „vedete” s-au găsit mari tortionari ai câinilor acum şi nu pot să nu mă întreb ce-ar fi făcut ei dacă unul din copiii lor ar fi fost ucis şi bona – filipineză sau nu- nu ar fi fost în stare să spună unde a fost în timpul în care s-a petrecut tragedia. Îşi lasă copiii nesupravegheaţi în locuri virane printre bălării şi gunoaie şi urlă apoi că sunt solidari cu un copil peste care dacă dădeau cu maşina pe stradă se considerau nevinovaţi, pentru că normal, era responsabilitatea unui adult să aibă grijă de el.
    Nu iau apărarea tuuror câinilor, unii sunt cu adevarat agresivi, mai ales când oamenii îi învaţă aşa pentru a-şi apăra „teritoriile”. Iar autorităţile mă umplu de greaţă. Nu au făcut nimic ani întregi, pe motiv că nu au bani dar acum găsesc 6 milioane de ron într-o lună pentru… referendum! Asta este circul de care aveau nevoie să-şi mai ascundă nişte mizerii sub preş.

     
  2. Maria

    7 Septembrie 2013 at 2:07

    Cred ca esti de acord cu asta: cainii n-au ce cauta pe strazi (lato sensu). Tocmai pentruca ii iubim. Nu vad cum poti iubi pe cineva lasandu-l de izbeliste. Pai si sa-l omori poti, daca-l iubesti? Vezi, cam tot asa o capcana e si intrebarea ta. Aparent e logica, dar doar aparent.
    Daca autoritatile si-ar fi facut treaba, n-am fi ajuns aici si totusi, daca autoritatile si-ar fi facut treaba ar fi fost eutanasiati nenumarati caini fara s-o stim si fara sa protestam. Intr-un fel sau altul, trebuie sa acceptam ca exista prioritati, scari de valori, grade diferite de importanta, planuri diferite de existenta…Ca e greu sa te gandesti la omorarea cainilor – dar as extrapola, mi se pare greu sa te gandesti la omorarea animalelor in general – , e adevarat. Desi e o prostie, de cateva zile ies din casa cu inima stransa – ma relaxez doar cand vad maidanezii tot acolo unde-i stiu. Omul e plin de contradictii (vezi, ce adanc!?!!), idealul exista doar in visele noastre, in rest, in viata reala, doar compromisuri si incercari de echilibrare a unei prea sensibiloase balante…
    Si intreb si eu, tot fara sa dau cu parul, oare nu suntem datori sa iubim intai oamenii, chiar daca chestiunea pare tot mai anevoioasa si tentatia de-a considera ca animalele „merita” mai mult iubirea noastra e tot mai insistenta?
    Stii ca iubesc cainii.

     
  3. Vasile Dumitru

    7 Septembrie 2013 at 7:02

    oh…
    triptic!
    nu am niciun pic tendinta de a bagateliza, dimpotriva, textul balaurei e corect si trist, textul luciei e corect si lucid, textul Mariei e corect si… si scris din interior!
    adica, OAMENII, unde sunt oamenii?
    Oamenii sunt in tribune, in circus maximus, pentru ca au primit „cane et circense”

    este ca in gluma cu judecatorul care zice „ai dreptate” dupa ce aude victima, „ai dreptate” zice si dupa ce aude vinovatul, „ai dreptate” ii zice si aprodului care i-a soptit ca nu se poate sa aiba toti dreptate…

    Buna dimineata! …

     
  4. s'anda

    7 Septembrie 2013 at 17:12

    Dar veterinarii???Aia care au luat banii pentru eutanasieri si sterilizari????

     
  5. s'anda

    7 Septembrie 2013 at 21:57

    M’da!!Am uitat….nici scumpirea curentului nu mai e atat de importanta…oricum de cate ori face guvernu’, Basescu, cineva „mare” vreo grobiana…de atatea ori orice eveniment intamplator e folosit rapid de camuflaj si lumea chiorata de atati reporteri zelosi si analisti,pune botu’…Daca am sari toti cand se scumpesc toate,cand balbaiti den guvern,partide,mafiii,…asa cum sarim cand e vorba de maidanezi,….
    Da’ doar cu maidanezu’ poate fi marinimos si omu’ sarac…in el poate da cu pietre,pe el il poate injura,lui ii poate arunca resturile de la masa lui-bogata sau saraca-sau coaja lui de paine ,….Pe cand ,daca da dupe bogati….Iar taxele,..le plateste, nu le plateste….insa maidanezu’…..

     
  6. Gabriela Cimpoca

    8 Septembrie 2013 at 14:25

    In mod ironic, avand in vedere subiectul atat de discutat, Romania pare a fi un sat… fara caini!

     
  7. lorelay

    8 Septembrie 2013 at 19:06

    singurii vinovati sunt oamenii….si din pacate pt niste nenorociti platesc suflete nevinovate (copilul si cainii).de ce pt un puscarias se aloca 2200 lei/luna ca sa si ispaseasca pedeapsa in inchisoare?din banii cui provin acesti 2200 de lei?cati pedofili,criminali,violatori au murit cand au gresit? cati dupa’89?niciunul.oamenii se presupune ca sunt rasa superioara, dar sunt mai rai decat orice animal si lipsiti de suflet.ce rezolvam daca omoram toti cainii din tara, care sunt pe strazi, si dupa se duc 50 de destepti si arunca alti pui de caine in strada? cu ce au gresit animalele astea?cineva mi a zis un lucru odata care m a facut sa ador cateii:”CREDINTA CAINELUI NICI INGERII NU O AJUNG”.
    CUM A AJUNS UN ANIMAL CARE ISI IUBESTE STAPANUL MAI MULT DECAT PE EL SA FIE MACELARIT,DUPA CE A FOST ARUNCAT IN STRADA DE ACEL STAPAN ATAT DE MULT IUBIT?
    cand o sa intelegem ca nu macelarirea lor e solutia? educarea bestiilor bipede e solutia.ne dam oameni civilizati, dar suntem plini de ura.

     
  8. balaurdegradina

    8 Septembrie 2013 at 21:45

    Lucia, acuma mi se pare că suntem, mai degrabă, o mare de oameni furioşi. Deci lesne manipulabili. Încercand -a câta oară?- să rezolvam „definitiv” niste efecte neconvenabile a căror cauză preferăm s-o facem uitată sub preş.

     
  9. balaurdegradina

    8 Septembrie 2013 at 22:02

    Maria, da, ai dreptate, mă doare şi pe mine al naibii de rău viaţa asta reală şi alegerile pe care le presupune.
    Mărturisesc, totuşi, că parul l-aş utiliza cu sete şi mult simţ de răspundere pe spinarea unora care trebuiau sa facă şi n-au făcut. Ba a aş mai da, bonus, şi nişte palme apăsate peste ceafa altora care-şi fac o profesie din a-ţi băga gheara în rană, storcând până la epuizarea ultimei picături de sânge, în goana după audienţa aducătoare de reclamă şi de voturi…

     
  10. balaurdegradina

    8 Septembrie 2013 at 22:04

    VasileD, să ştii că ai dreptate!

     
  11. balaurdegradina

    8 Septembrie 2013 at 22:18

    S’anda, da’ stăpânii care-şi lasă “odraslele“ cu pedigree să se împerecheze cu maidaneze? Da’ tembelii care-şi achizitionează animale de companie, iar atunci când realizează că e ceva mai complicat decât cu jucăriile pe baterii le abandonează la periferie?

     
  12. balaurdegradina

    8 Septembrie 2013 at 22:20

    Gabriela, la cât urlăm şi ne rânjim unii la alţii mai că n-aş crede…

     
  13. balaurdegradina

    8 Septembrie 2013 at 22:35

    Lorelay, nici chiar cei mai înverşunati neiubitori de câini nu îndrăznesc să ceară moartea tuturor. Doar a celor care nu vor fi luaţi spre adoptie!
    Cine are urechi de auzit să audă!
    Până se mai poate face ceva.

     
  14. Silavaracald

    9 Septembrie 2013 at 10:51

    Din păcate, am deja 3. Care stau în curte, cuminți.
    Din toată întâmplarea asta tristă, am rămas doar cu o întrebare: Cum poate ajunge un copil de patru ani la o așa distanță de bunica lui care ar fi trebuit să-l supravegheze?! Nu-mi iese asta din cap nicicum.
    În rest… oameni, câini… circ… de-acord cu tot ce s-a scris până acum.

     
  15. Iulia

    9 Septembrie 2013 at 13:44

    A la guerre comme à la guerre… S-a ajuns la situatia in care trebuie omorati toti. In razboi oamenii omoara alti oameni si este acceptabil din punctul de vedere al societatii in care traim, iar pe noi ne-a apucat mila de cainii vagabonzi, dar sacrificam sute de alte specii de animale si le mai si mancam si ni se pare OK. Am impresia ca unii se viseaza in RAI, inconjurati de ingeri si serafimi. Nu, oameni buni, suntem pe pamant! Cu bune si cu rele. Animalele astea sunt ca si salbatice, sunt organizate in haite, isi apara teritoriul si vaneaza daca e cazul. Aici nu mai vorbim de prietenii omului. Trebuie exterminate. Maine-poimaine ne apuca mila si de sobolani…

     
  16. balaurdegradina

    9 Septembrie 2013 at 18:58

    SLVC, dupa cum stii…şi eu tot trei doamne. Şi toţi trei.

     
  17. balaurdegradina

    9 Septembrie 2013 at 20:20

    Iulia, să fim serioşi: nu-i nici un guerre, doar o dramă şi-o isterie de presă!
    Si chiar de-ar fi să fie, războaiele (chiar daca folosesc cuvinte precum „neam”, „credinta”, „democratie”, etc) se duc pentru resurse si sfere de influente, nu pentru uciderea tuturor duşmanilor.
    Animalele astea sunt sălbăticite, nu sălbatice. Trăiesc in haită pentru că sunt animale de haită (cel mai premiat câine de rasă îşi va considera stăpânii nişte membri ai haitei cu o pozitie superioară lui, nu ca proprietari de drept). Nu vâneaza oameni pentru a le expune capetele ca trofee şi nici pentru a-şi face mantouri din pielea lor.
    Poate c-or fi câţiva care vor pretinde că n-avem voie să ne atingem de nici un fir de blană de câine, da’ eu nu fac parte din gaşca lor. Mă doare aproape fizic să recunosc că eutanasierea câinilor prea agresivi, prea bătrâni, prea bolnavi este un rău necesar. Dar de-aici şi pâna la a accepta exterminarea TUTUROR, e-o cale inacceptabilă!
    Tocmai pentru că suntem oameni (nici heruvimi nici diavoli), pentru că avem nu doar drepturi, ci şi responsabilităţi, pentru că -ne place sau nu s-o recunoaştem- avem bucata noastră de vină colectivă. Iar când vrem cu-adevărat ştim să găsim şi solutii viabile.

     
  18. Iulia

    9 Septembrie 2013 at 20:41

    Solutii viabile e clar ca la noi nu exista. Tot ceea ce necesita timp va ajunge inevitabil sa se transforme intr-o fabrica de imbogatit a unora sau a altora. Trebuie sa existe un punct zero, o eradicare a cainilor de pe strazi. Din pacate nu exista vointa si probabil nici banii pentru a le construi adaposturi si a-i lasa sa moara acolo de batranete. Solutia asta cu sterilizarea si pastrarea lor in adaposturi s-a aplicat pana acum si e paguboasa pentru noi, nedetinatori de ong-uri sau de functii de conducere prin primarii… Eu nu mai cred in solutiile crestinesti. Daca n-au unde sa-i tina, sa-i matraseasca. Nu-mi mai pasa. De la japonezul ala mort cu artera femurala sectionata nu-mi mai pasa! Daca din cifra aia de 65.000 (subestimata se pare) i-ar fi omorat anul trecut numai pe aia care au muscat (peste 16.000), atunci ramaneam cu trei sferturi din ei. Tot era ceva.
    Ma rog, asa gandesc eu. In momentul de fata eu nu vad eficienta decat in aplicarea unor solutii radicale. Ai cerut pareri, mi-am dat-o.

     
  19. simplitaly

    9 Septembrie 2013 at 20:59

    Reblogged this on Luxul simplitatii.

     
  20. balaurdegradina

    9 Septembrie 2013 at 22:22

    Decât că din cei 16000 de muscatori cei mai multi erau cu stăpâni. Asta este un detaliu omis de cele mai multe ori.
    Este o naivitate sa-ţi imaginezi că va exista vreun punct zero. Chiar in momentul de faţă cineva cumpără un câine pe care-l va abandona pentru că va descoperi că e prea complicat să-l îngrijească. Atâta vreme cât starea de fapt a acestui moment se va prelungi si în viitor, uciderea a 65000, hai a 100000 de caini va asigura doar o pauza în perpetuarea problemei.
    Soluţia nu poate fi una, oricât de radicală ar fi ea. Bune, rele, legile existente ar trebui aplicate, cu sancţiuni cu tot, ba chiar imbunătăţite, responsabilii de la primarii si ong-uri ar trebui urmariţi constant daca fac ceea ce ar trebui sa faca, si, parca mai mult decat orice altceva, ar trebui lucrat la educatia oamenilor.
    Da, stiu, astea n-ar rezolva momentul, dar ajungem si la el.Să pastrezi cainii in adaposturi pana la adanci batraneti, pe cheltuiala contribuabililor nu este o solutie crestineasca, dar să adopţi un maidanez eu zic ca este! Nu vad de ce nu s-ar omologa o noua rasa: „maidanez de Romania”!
    Ok, chiar nu cred ca e obligatia ta sa iubesti cainii, sau pisicile, sau casalotii. Mai sunt insa aproape doua milioane de bucuresteni. Daca doar unul din 30 …

     
  21. Maria

    10 Septembrie 2013 at 6:04

    Scumpa mea, problema e ca bucurestenii stau in general la bloc, unde sa stii ca e greu sa tii orice caine, putini se incumeta s-o faca si destui dupa ce vad ce probleme apar, renunta. Am crescut 3 caini si stiu ce zic. Doar pekinezul a fost de talie mica.
    Nu stiu care e solutia. Ce s-a intamplat stiu, s-a tot marit orasul, asta a implicat demolari de sate intregi, locul lor a fost luat de blocuri – cainii au ramas pe strazi…
    Cred ca singura solutie era sterilizarea, in timp s-ar fi imputinat simtitor, plus exportul, am auzit ca unii au facut asa. Daca avem rabdare de 23 de ani sa devenim o democratie, de ce n-am avea rabdare si cu cainii, sa-i sterilizam pana se imputineaza… Adaposturile nu mi se par deloc o varianta viabila, imi pare rau, stau la gramada, vai de capul lor…
    Si nu e de tolerat nici sa sfasie oamenii.
    Mai gandeste-te si tu, poate gasim o solutie…
    Stii, ma tem ca acesti caini nu mai sunt prietenii oamenilor fiindca nici oamenii nu mai sunt oameni… Dar si asta e o realitate pe care n-o putem schimba peste noapte.

     
  22. balaurdegradina

    10 Septembrie 2013 at 23:01

    Maria, si eu am fost blocatara pana acum cativa ani! Si stiu din surse sigure ca un caine nu ocupa chiar prea mult loc. Ba, aparent paradoxal, cand am avut doi in apartamentul de la etajul trei, am descoperit ca era mai comod pentru mine, ca isi tineau de urat unul altuia atunci cand nu eram acasa, aveau mai putine initiative neconforme si erau si mult mai putin vocali.
    In rest … ai zis o vorba mare, ingrozitor de adevarata: cainii nu mai sunt prietenii oamenilor pentru ca nici oamenii nu mai sunt oameni.

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: