RSS

împăcare

02 Iul


Bineinteles ca Marea Reconfigurare s-a amanat (unii spera ca s-a anulat, da’ niciodata nu-i sa nu fie cumva, asa ca eu ma incapatanez sa prefer formula ‘amanat’).

Dupa un stand-by prelungit inutil, m-am trezit la final de luna mai c-o gramada de rasaduri de rosii,  de castraveti si de ardei, obosite de-atata asteptare, ce plangeau de dorul  stratului de-o buna gramada de vreme,

DSC00003

da’ de unde straturi, ca tot visand la utopicul confort marit   nu pregatisem nimic , la naiba, nici nu vreau sa-mi amintesc cu cata obida le-am insurubat pe unde-am apucat, in devalmasie si fara de nici un descantec.

DSC00067

Am continuat sa dreg busuiocul…mai cu o foliuta,mai cu un mulcisor, un  puf de macerat de urzica mirosind naucitor, hai si-o masca nutrienta de  gainat  … dar startul ratat si-a spus cuvantul, lucrurile s-au urnit al naibii de greu si toata lumea parea bosumflata si fara chef.

Si-a venit ploaia

DSC00058

si s-a dus

DSC00061

si-a venit iar

DSC00048

si fiarele au atacat salbatic

DSC00076

(noroc cu aparatorii destoinici din garda personala

DSC00036)

Si-a mai iesit un pic soarele…

DSC00066Si tot asa de nenumarate ori.

Incet-incet lucrurile incepeau sa se urneasca, dar parca fara nici un fel de implicare sentimentala. Toti paream sa ne facem treaba, unii cu organizatoricu’, ceilalti cu crescutul si infloritul, dar fara sentimente exuberante si alte farfastlacuri,  pe scurt nu-mi venea dom’ne, nu-mi venea bucuria de alta data cand eram acolo, printre straturi. Ca prea o ratasem cu planurile si cu asteptarile!

Asta pana la finalul weekendului trecut.

O zi superba de vara. Cu lumina dulce-aurie. Cu aer inca proaspat.  Calda, nu fierbinte. Cu celuloza duduind discret in fiecare frunza. Cu bondari, albine, viespi, muste si tantari bazaind aferat din floare-n floare. Cu miros de levantica insinuandu-se pe orice pala de vant. De undeva de peste garduri vocea  Cesariei Evora, grava, senzuala, plutind regal si hipnotic peste tot si peste toate, unindu-le intr-un intreg.

DSC00117

La un moment mi-am dat seama ca mi-e atat de bine printre imperfectele mele straturi c-aproape mi-au dat lacrimile.  Si cam asta a fost tot, fara alte explicatii sau medieri,  am constatat ca eu si gradina redeveniseram prieteni. Asa ca m-am retras fericita in budoar, sa croiesc alte planuri de recuperare a intarzierilor din campania agricola.

De-aici incolo tine-te vara, c-avem de gradinarit!

 
29 comentarii

Scris de pe 2 Iulie 2014 în de gradina

 

Etichete: , , , , , , , , , ,

29 de răspunsuri la „împăcare

  1. Vulpita

    3 Iulie 2014 at 0:38

    Chiar azi ma intrebam ce mai faci, daca ai mai scris ceva si n-am fost eu pe faza.
    Imi place teribil felul in care scrii, imi plac cateii tai, legumele si florile tale! In seria asta de poze mi-au placut mult cele in care ai surprins soarele trimitandu-si razele spre plantele din gradina ta mai mult sau mai putin fermecata! 🙂
    Numai bine iti doresc!

     
  2. vasi

    3 Iulie 2014 at 8:42

    Un mare-mare like si la vorbe si la poze si la gradina!
    Pupici!

     
  3. Cristina Andreia Demetrescu

    3 Iulie 2014 at 11:28

    Imi pare tare bine ca mai am vesti de la voi. Plecaciuni fiarelor si in aceeasi masura gradinii rabdatoare.

     
  4. greenzonelife

    3 Iulie 2014 at 12:06

    tot frumos e la tine fie ploaie, fie soare 🙂

     
  5. mirabila saminta

    3 Iulie 2014 at 13:53

    Frumoase fotografii! Eu sunt la zi cu grădina (aaa, nu este laudă la adresa mea și, indirect, zâmbet condescendent! 🙂 ), nuu, vreau să spun că sunt la zi cu grădina și la minut cu buruienile, așa horă de buruieni nu am văzut de când mama m-a făcut, în fiecare zi plivesc, în fiecare zi găsesc volbura mai învolburată, urzica mai urzicată și trifoiul mai înfoiat! Și copilii la roșii parcă țâșnesc, nu cresc!
    Îmi place că le-ai creat condiții „paznicilor”, nu stau în ploaie! 🙂

     
  6. olimpia

    3 Iulie 2014 at 18:07

    Ai o gradina frumoasa si o poveste depanata dulce, pe masura !

     
  7. oana a

    3 Iulie 2014 at 20:30

    Fiarele au cam facut ravagii anul acesta, am ramas tare mirata sa le vad devorand pana si craite. Chiar ca ai noroc cu aparatorii :).

     
  8. balaurdegradina

    3 Iulie 2014 at 23:26

    Ei, Vulpito, sa vezi ce-mi mai place si mie sa calatoresc cu tine ! Cateodata simt cu-mi imi bate vantul in plete 😀

     
  9. balaurdegradina

    3 Iulie 2014 at 23:47

    Vasi, contrapupici!Pentru ca-i meriti si tu si gradina ta!

     
  10. balaurdegradina

    3 Iulie 2014 at 23:48

    Cristina D, promit sa dau mai des pe-aicea. Doar voi avea atatea peripetii ce se vor intampla 😀

     
  11. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 0:06

    Greena, mi-ai facut o pofta nebuna cu trandafirata ta ! Ma tot invart in jurul trandafirilor mei de duceata, in speranta ca mai produc ceva, dar , dupa ce m-au naucit cu recolta record din anul asta, acuma se uita sictiriti la mine: nu, inca nu…

     
  12. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 0:12

    Mirabilasamanta, incearca cu niscai mulci, si-o sa vezi ce-o sa se rareasca buruienile. Cu copilii ma lupt si eu, ca parca numa asteapta sa ma intorc cu spatele ca sa tasneasca …

     
  13. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 0:27

    Multumesc, Olimpia! Poate treci s-o vezi live intr-o zi 😀

     
  14. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 0:28

    Oana, nici nu stii de cate pericole ma apara minunatii !

     
  15. Mirelun

    4 Iulie 2014 at 12:44

    🙂
    Mult am așteptat și mult mă bucură postarea ta !

     
  16. mixy

    4 Iulie 2014 at 13:40

    trebuie sa ne cumparam si noi niste aparatori destoinici, ca-s la melci in gradina lui mamaieeee! puhoi!

     
  17. silavaracald

    4 Iulie 2014 at 13:43

    Mie mi-au confiscat maceratul de urzici. :((
    Pur și simplu mi l-au mătrășt când nu eram acasă. Dar nu mă las nicidecum! N-o să dau cu cimicale și dacă știu că din toată grădina aia n-oi mânca decât vrejurile roșiilor. 😀

     
  18. irenadaiana

    4 Iulie 2014 at 20:14

    m-ai dat pe spate cu levantica in combinatie naucitoare cu ceapa inflorita. Cred ca pana la urma ceapa e mai buna ca planta ornamentala decat ca banala leguma. 🙂

     
  19. Marc

    4 Iulie 2014 at 20:49

    Frumoase imaginile si ma bucur ca tu si gradina ati redevenit „prieteni”…inseamna ca de acum o sa te vedem mai des pe aici:) O vara frumoasa in continuare!

     
  20. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 21:51

    Mireluna, promit sa nu mai absentez in halul asta!

     
  21. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 22:07

    Mixy, s-ar putea sa fi exagerat eu un pic cu eficacitatea apararii prestate… Da’ – categoric!- compenseaza cu prisosinta la capitolul prestanta si suport moral 😀

     
  22. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 22:36

    SLVC, ar trebui sa investighezi cu maceratul. Sa-i intrebi, asa, mai apasat pe Lili si pe Papi daca nu stiu ei ceva in cazul acesta de disparitie…
    Ca, uite, tocmai azi l-am prins pe Bobo (ingerul nostru binevoitor) in timp ce se indestula pe shestache cu niste borhot dintr-asta parfumat pestilential. Doamne ce ochi nevinovati avea cand si-a scos boticul din galeata , sa-l pupui, nu alta!
    Ma-sa statea, demna si distinsa, de sase.

     
  23. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 22:42

    daiana, ceapa asta o am deja de vreo 4 ani. rar asa o planta de comitet si fara fasoane 😀
    e versiunea aceea de tuns, niciodata nu mi-a fost clar cum ii zice, din primavara pana toamna am tot timpul cozi verzi pentru salata.
    din cand in cand mai uit de ea, asa ca se grabeste sa-nfloreasca. si cum imi place si in versiunea asta decorativa, o las in pace, sa-si faca numarul pana la capat.

     
  24. balaurdegradina

    4 Iulie 2014 at 22:55

    Marc, sa ne fie vara frumoasa!

     
  25. greenzonelife

    7 Iulie 2014 at 14:49

    Merge si cu altii trandafiri, parfumati sa fie, nu-i musai de dulceata 🙂

     
  26. silavaracald

    8 Iulie 2014 at 10:14

    Nu, măi, că n-avea cum să dovedească singur 15 litri de macerat. Ceva-ceva și-o fi luat și el la pachet, dar restul mi-a fost confiscat cu cruzime. 😦

     
  27. balaurdegradina

    8 Iulie 2014 at 23:10

    SLVC, vad ca nu te incurci cu chestii marunte… 15 litri… se vede clar ca erai pusa pe fapte mari. (s-ar putea sa-i inteleg un pic, doar un pic.)
    in rest, da, cred ca au fost cruzi si nedrepti. erai bine intentionata.

     
  28. Gabriela

    9 Iulie 2014 at 18:08

    Nu stiu ce sa zic, poate fotografiile sunt prea bine facute, dar mie imi place cum arata gradina ta chiar si cu buruieni, ca in prima poza! Bafta multa cu rasadurile!

     
  29. balaurdegradina

    9 Iulie 2014 at 21:39

    Gabriela, te-am trecut pe lista scurta numita „de dat sampanie ” 😀 Pfoai cum m-am mai emotionat!

     

Lasă un răspuns

 
