RSS

postelectorala

29 Noi

Da, l-am votat.

Sătulă de circul în floare, de izmenele întinse ingenuu pe toate gardurile, de bășcăul ridicat la rang de filozofie. De  impertinenţă ca stil de viaţă. De ţâfnă, hăhăieli și chirăieli. Furt.  Impostură. Aroganţă. De nesimtire.

Fără prea multe iluzii. Mai mult așa, de-amoru’ artei, să-mi arat mușchii mei de alegător sătul. În speranţa că ne-om strânge destui alegători sătui măcar cât să-i punem pe gânduri.  Să-i facem să ridice din sprânceană a mirare în timp ce se vor întreba contrariati: „oare chiar nu ne mai plac, oare chiar nu ne mai cred ?”… să  frisoneze ușor în timp ce-i  va străfulgera bănuiala că ar trebui să-ceapă să schimbe ceva.  Deci până la  urmă tot  vot negativ.

Hai nu chiar negativ de tot. Mai degrabă seminegativ. Că mi-a cam plăcut de el, așa puţin vorbitor  și neuns cu toate alifiile, întrucatva stângaci și oarecum nealunecos. Pledand pentru simplitatea lucrului bine facut.  Ba, știind eu din surse sigure că Zâna Măselută e un mit,  l-am cam plăcut chiar și  neînger protestant rătăcit printre îngeri ortodocși, cu 6 case, fără urmași , precupeţ de copii și alte bube invocate de ăilalţi. Doar când au dat în noi cu confruntările televizate mai că nu mi-am crezut ochilor și urechilor: parcă începea și  ăsta să-njure, să scuipe și să spargă seminţe, ce-i drept fără har și fără zvac, doar cât să mă ia cu rece pe spate că-i și el în rand cu ceilalţi!  Nu numai că nu-mi lipseau circul, izmenele  și restul, da’ m-a mai durut și  lipsa de incredere în raţiunea si așteptările mele de alegător.

Așa că m-am dus la vot fără prea multe iluzii. Cum spuneam, îmi arătam mușchii.

A urmat o zi ciudată, cu sentimente foarte contradictorii. Cu multă frustrare la imaginea  cozilor interminabile  din străinătate, cu respect pentru efortul celor ce se incăpătânau să nu uite că sunt români, cu dorinţa de a-i lua la palme pe vreo doi-trei-patru care ne scuipau în ochi cu declaraţii în care nu credeau nici ei  [totul e minunat (alo, staţi linistiti la locurile voastre!) am rezolvat problema cu profesionalism: nu-s cozi- doar codiţe,  stati cuminti și așteptaţi incolonaţi civic 10 ore sau azvarliţi-vă la doar 390 de km mai hacana, că acolo o să mai asteptaţi doar incă vreo doo…]  și mai ales mult drag de tinerii care-și așteptau rândul la vot!  Da, tinerii aceia pe care-i doare-n tastatură de ce se-ntâmplă-n jurul lor, tinerii aceia descriși de toti analiștii ca nesemnificativi în perioada alegerilor pentru că, nu-i așa, știm cu toţii că ei se-mpușcă pe net, dau laicuri pe feizbuc și preferă interacţionare prin cluburi in loc să caște gura la ce-i invaţă televiziunile frumos aliniate politic, ei da, exact acei tineri se mobilizaseră exemplar, veniseră hotărâţi să se exprime și nu se lăsaseră purtati cu zăhărelu’.

DSC01085Si-a urmat finalul apoteotic al celui de-al doilea tur de scrutin, în care stăteam naucă și butonam în draci telecomanda de pe un post pe altul.  Imi pare sincer rau că nu mi-am tras niste selfie-uri, că zău că aș fi avut ce mă râde până la adânci bătrâneti alături de nepoti, strănepoti și diferiti afini!  Nu-mi venea să cred și nu puteam pricepe: chiar se întâmplase una ca asta, chiar le arătasem că sacii din căruţă pot fi daţi jos?!  Pană la urmă , după ce-am văzut figura cenușiu-perplexă e etern necoptului Mircea Badea, a trebuit să accept că se mai întâmplă minuni chiar și-n ziua de azi.

Rândurile astea le scriu și rescriu deja de vreo două săptămâni . Cuvintele se tot învârt și înghesuie aiurea,  se încaieră si răzvrătesc si stau adesea cu degetul în aer deasupra tastei delete, câteodată șterg cu furie , alteori închid pur si simplu calculatorul (bine că nu m-am facut scriitoare de bestselăruri, că aș fi murit de foame).

Adevărul e că nu prea mai știu nici eu ce vreau să zic. Că m-am apucat să trag concluzii și m-am trezit că fix așa a concluzionat cam toată lumea și cam deodată (că parcă nu Iohannis o câstigat ci mai degrabă pesedeu o pierdut/ aroganta și convingerea că dacă așa o mers pană acuma uite-așa o sa mearga și de aici încolo i-o secerat/ uite cum de frica aroganţei lor electoratu’ o descoperit ce reală-i forta pe care o are măcar odată la caţiva ani). No, dacă am pierdut bătuta cu concluziile măcar să-mi exorcizez spaimele mi-am zis, da’ repejor am băgat de seamă că aceleasi spaime dau tarcoale prea multora, că ne e frica să recunoastem că ne-am cam ambalat în sperante, că ne e frică  să nu constatăm la un moment dat că iar ne-am păcălit, că s-ar putea ca faptul de a ne fi ales un presedinte neamt să nu fie suficient în a deveni noi însine nemti peste noapte, de unde concluzia oarecum logică c-ar trebui sa-ncepem schimbarea ţării cu schimbarea fiecăruia în parte.

Pană una alta o să mai am rabdare. Că poate de data asta…

 
22 comentarii

Scris de pe 29 Noiembrie 2014 în de viata

 

Etichete: , , , ,

22 responses to “postelectorala

  1. vasile

    29 Noiembrie 2014 at 0:26

    Sper ca nu ne-am inselat si sperantele ne vor fi confirmate. Weekend linistit.

     
  2. balaurdegradina

    29 Noiembrie 2014 at 10:46

    Da, Vasile, rabdare (tutun nu,ca dauneaza grav sanatatii!) si speranta. Pana la urma vor veni si confirmarile.

     
  3. ElisaElisa

    29 Noiembrie 2014 at 21:28

    Mie mi-o placut asta:”- tata (din diaspora), cu cine ai votat? – cu Ponta, da’tare mi-o placut ca n-o iesit ”
    Stii ce e culmea? Astia nici acum nu au inteles, dau vina pe diverse aiureli fara sa-si asume nimic.
    Speranta, zici, Laura, pai speranta ne mai trebuie noua? In mare parte, doar pentru ei este diferit care castiga, pentru noi e la fel. Nu ti-ai dat seama de asta?
    Cat despre Johannis, eu abia dupa alegeri am cautat si am gasit documentatie, asa ca, si eu ca „tata”, mi-am zis la fel.

     
  4. balaurdegradina

    29 Noiembrie 2014 at 23:32

    Elisa,doar nu te asteptai sa-i auzi declarand „am fost magari si fara man’ere, da’ uite ca ne facem baieti gigea” ? In faza asta de regrupir canibalizat, in care vad ca au inceput sa se devore reciproc, aiurelile-s la rang de superargumente. Da’ oricare ar rezultatul in intestinele partidului, nu cred ca la urmatoarele alegeri vor mai aplica aceleasi metode.
    Cat despre speranta… cred ca tocmai de speranta avem nevoie. Nu de una exaltata , fluturanda si lipita neaparat de o persoana sau de o marotă, cit de o speranta de zi cu zi, ca maine un pic, poimaine alt pic, o sa ne fie mai bine si-o sa fim mai buni.

     
  5. Iulia

    30 Noiembrie 2014 at 13:17

    Din pacate, toti sunt la fel de rai. Mie, personal, mi se pare ca Ponta ar fi fost raul mai mic, dar sunt dispusa sa mai astept un pic si sa vad si noua generatie cum o ia in bot de la securisti. De ce sa nu avem toti aceeasi experienta, nu? Pentru ca la noi e o eterna batalie intre gastile de securisti. Iar acum, la 25 de ani, nici nu mai putem sa dam vina numai pe fosta securitate, pentru ca balaurului caruia parea ca i s-a taiat un cap la la vanzoleala din ’89 i-au crescut mai multe si mai fioroase. In plus, mai am o dorinta mare, mare de tot: aceea ca Ardealul sa se desprinda odata si-odata de noi, miticii, ca zau ca m-am saturat!

     
  6. balaurdegradina

    30 Noiembrie 2014 at 21:32

    @Iulia,
    Eu vad problema un pic mai nuantat. Adica ei (prin „ei” intelegand intreaga clasa politica , cum cred ca si tu o faci), fiind reprezentantii nostri de frunte, proveniti din randurile noastre (ca doar nu i-o teleportat nimeni de pe-o planeta a energiilor malefice), nu pot fi chiar complet si egal rai. Trebuie sa existe si la ei anumite grade si contingente, foaite si nuante de rautate. Poate chiar si cate-o ratacire de bunatate, de ce nu?
    Pentru noua generatie, bunaoara, eu am sperante, chiar multe sperante si niciuna legata de securisti sau incasat in bot. De la nimeni.
    Cat despre desprinderea Ardealului…cred si-aici s-ar cuveni facute niste precizari, ca din nou nu toti suntem veri primari cu Sabinu Ghermanului, nu toti ne-am saturat de Romania… si dupa cum stie toata lumea de dincolo de Carpati noi ne exprimam mai incet si luam hotarari mai greu…asa ca pentru a rezolva problema mai prompt: desprindeti-va voi de Ardeal. Mai ramane doar sa-i intrebam pe moldoveni ei cu cine vor sa ramana si uite cum se pot rezolva prompt o gramada de probleme!

     
  7. Iulia

    1 Decembrie 2014 at 0:24

    Imi pare rau ca te-ai suparat… Am ezitat mult pana sa apas butonul „Trimite un comentariu”, dar pana la urma am zis ca fie ce-o fi! Am sperat ca nu voi supara si nu voi soca si se vede ca m-am inselat complet.

    Un singur lucru vreau titusi sa precizez. Da, imi doresc sa se lamureasca toti romanii cum „devine” politica asta, sa nu-i mai vad ca se lasa sedusi de orice propaganda. Prin forta imprejurarilor lucrez cu tineri din astia feisbucisti care recunosc si ei ca au votat indemnati/inflamati de ce scria pe net, dar care habar n-au pe ce lume traiesc: nu stiu ce s-a intamplat in politica asta nici macar in ultimii 2 ani!!!, dar le tremura nadragii ca vine comunismul intr-o tara UE si NATO cu rachete instalate aici de americani!!!! Prostie in stare pura. De-aia vreau sa o ia in bot si naivii tineri de-acum, asa cum, pe vremuri, au luat-o in bot CDR-istii. In rest, cu cei maturi n-am nici o apasare. Fiecare judeca dupa mintea lui si mai ales dupa experienta lui cu cine i-ar fi mai bine. Mie, Basescu si Boc mi-au distrus viata. N-as fi votat niciodata cu gasca lui. In plus, Iohannis mi se pare foarte, foarte prost, ori mie prostia imi repugna. Si iarasi: sa alegi in fruntea tarii un om dovedit la tribunal ca si-a „tras” doua case folosindu-se de acte false, asta, da, realizare!
    Asta nu ma impiedica sa ma bucure ca isi dau si astia din psd arama pe fata, asa cum se intampla acuma.
    Sper ca nu am cacarisit-o si mai tare cu ce am scris aici.

     
  8. balaurdegradina

    1 Decembrie 2014 at 17:06

    Iulia, cred ca ai bagat de seama ca aici comentariile nu asteapta moderare. Este alegerea mea dintru inceputurile acestui blog sa-i las pe toti cei care trec pe aici sa spuna ce au de spus,in limita unei minime decente, pe care tu nu ai depasit-o.

    Nu ma supara de loc faptul ca l-ai vrut pe Ponta. Au trecut deja 25 de ani de cand ne-am castigat dreptul de avea optiuni diferite la vot si mi se pare absolut fundamental sa-ti respect alegerea.
    Iti pare Iohannis foarte,foarte prost? Sa-ti fie de bine, ca nici eu nu-l consider pe Ponta un geniu al Carpatilor (mai degraba un jmecher care spune raspicat fiecaruia ceea ce vrea sa auda)!
    Dupa cum am spus: nu cred in Zana Maseluta. In Romania anului 2014, cand scandalurile legate de coruptie se succed intr-un ritm ametitor, cand sumele manarite din bugetul statului, deci din buzunarul nostru colectiv, se aduna intr-o contabilitate succinta la zeci si sute de milioane de euro, nu-mi permit luxul asteptarilor puritane. Acuzele acestea gen doua case pe acte false, sase case din meditatii, etc, se vor contraargumente celor 3 case care sunt de fapt sapte, si-a titlului de doctor in plagiatura, din nou etc, care nu fac decat sa ne determine sa votam ca si pana acuma: tot afectiv.Asa ca eu zic pas.
    Ceea ce recunosc ca ma irita este povestea cu Ardealul. Pentru ca toata isteria asta cu doua tari (Ardelaul si restul) am vazut-o starnita si promovata la televiziunile nationale. No, care ghici unde se afla? Chestia asta cu miticii este cel mai des invocata chiar de catre locuitorii de la sud de Carpati. In rezumat povestile merg cam asa: vai ce frumos e la voi, cum se simte ca lucrurile sunt bine facute, se simte aer de vest, nu protestati, chiar asa e, stim ca voi ne ziceti mitici, poate ca pe buna dreptate, nu stiti cati martofoi si cata tiganime avem, si cata mizerie, la voi e curat si bine, da’ nu va tineti chiar asa de umflati in pene, ca daca nu v-ar fi silit austo-ungurii ati fost fix ca noi. Ba chiar si mai rai!

     
  9. Elisa

    1 Decembrie 2014 at 23:07

    Mai, Laura, Iulia, voi vorbiti aici lucruri care sunt si-n capul meu.
    1. nu vreau regionalizare taman fiindca nu stiu si nu vreau sa invat ungureste.
    2. nu l-am votat pe Johannis pentru ca aveam informatii eronate, aiurite despre el si , intr-un text mai lung o sa ma explic.
    3. am votat Ponta desi nu am agreat psd niciodata, doar fiindca daca tot te duci la urne musai sa ai o parere, altfel, gandesc ca nu ai ce cauta acolo.
    4. am zis si eu asa: hai sa vedem, sa ne lasam pe mana tinerilor, poate ca ei stiu mai bine (dar asta am zis dupa 😀 )
    5. imi place ce-am citit aici, atat de Iulia cat si de Laura, si nu stiu de ce ma mir, doar sunteti de-ale mele, prietenele mele de o…multa vreme.Si va iubesc, sa stiti.
    6. Iulia, cauta youtube cu Johannis de la Profesionistii si vei vedea diferenta intre ce stiam despre el inainte de vot si cum este el de fapt. Cum imi explic eu diferenta? Si aici pe puncte: a) a vrut sa fie total diferit de Ponta, adica nevorbaret, dar la extrema. b) o fi vrut si sa socheze, cred. c) daca interlocutorul este praf, nici tu nu poti sa stralucesti( adica mediatorul emisiunii ).
    7. nu l-am votat ca nu vreau sa revina (cum s-a si intamplat, imediat prin sloganul”ne-am luat tara inapoi” ) pedelistii lu’Basescu , cei ce-l sustin pe Johannis.
    Ar mai fi multe de spus, dar acum zarurile au fost aruncate.
    Nu vreau nici Romania Mare cu R.M. fiindca ei nu vor cu noi, dar nici o Romanie mica, fara Transilvania. Insa vreau o Romanie curata si civilizata, ca frumoasa este.
    Seara frumoasa! La multi ani ! Traiasca Romania!

     
  10. Iulia

    2 Decembrie 2014 at 0:53

    Am depasit LIMITA UNEI MINIME DECENTE???? Cum? Unde? Vorbesc foarte serios. Cum e posibil sa gandesti asa ceva in fata textelor scrie de mine? Cand am scris m-am gandit ca o persoana matura si serioasa, asa cum mi-ai parut mereu, nu poate fi totusi foarte patimasa in fata optiunilor de tot rahatul pe care le-am avut noi, romanii, la aceste alegeri. Mi-ai parut chiar destul de critica la adresa lui Iohannis… De-aia am si scris cu toata sinceritatea.
    Da, accept ca fata de raspunsurile dragalase si standard de pe bloguri, menite de cele mai multe ori sa nu deranjeze in nici un fel proprietarul, postarea mea era ceva mai la obiect, mai ca pe forum. Iarta-ma daca ti-a violentat blogul in asa masura incat sa te gandesti la moderare. Am mai patit-o cu o blogherita care-mi placea: nu a suportat ideea ca la postarea sa, in care isi exprima sfanta manie ortodoxa impotriva incinerarii lui Sergiu Nicolaescu, am indraznit sa-mi expun si eu opinia si chiar sa povestesc din experienta personala. Asa de tare s-a suparat si nu a suportat ca altcineva sa-i intineze blogul cu o umila parere contrara, incat a trecut imediat la moderare, a sters tot ce am scris si mi-a si blocat postarile ulterioare. Recunosc ca am fost socata. Am pus-o pe seama unei credinte obscurantiste si habotnice scapate de sub control. A luat totul ca pe o blasfemie, probabil. Ca sa fiu sincera si acum ma simt cam la fel. Pacat, Laura.

     
  11. balaurdegradina

    2 Decembrie 2014 at 9:13

    Iulia, ia citeste mai atent, ca dau citat: „in limita unei minime decente, pe care tu nu ai depasit-o”. Deci NU ai depasit-o!
    Am destule bube-n cap, dar obscurantismul si habotnicia nu se numara printre ele. Deci hai sa nu ne inflamam inutil.

     
  12. Iulia

    2 Decembrie 2014 at 9:52

    Da, vad ca am citit aiurea. Imi pare rau. Mi se parea absurd sa fiu judecata asa de aspru.
    In ceea ce priveste habotnicia, ma refeream, evident, la altcineva.

     
  13. Dana Is

    3 Decembrie 2014 at 13:24

    Dragelor, eu sunt din Moldova (romaneasca!) si zau, n-as vrea sa ajung cetatean al Maicii Rusia! Asta o spun legat de afirmatia Iuliei legata de Ardeal.
    Laura, te rog sa-mi dai voie sa o salut pe Elisa de la tine; te pup , Elisa, sarbatori fericite!

     
  14. balaurdegradina

    3 Decembrie 2014 at 18:02

    Dana, deci mai bine nu😀
    In rest nu numai ca-ti dau voie, da’ ma mai si alatur tie: Elisaaa, te pupam si-ti dorim sarbatori fericite!

     
  15. mirabila saminta

    4 Decembrie 2014 at 15:22

    hai la campanieee, hai la campanieee! alegeri noi, că de-abia ne obișnuirăm!🙂
    Te invit la gală!
    http://mirabileseminte.wordpress.com/2014/12/04/gala-2014/

     
  16. Elisa

    5 Decembrie 2014 at 15:13

    Laura, iti doresc din suflet Sarbatori Fericite! Te imbratisez cu drag.

    Dana Is, ma bucur sa te revad, banuiesc ca nu poti intra pe blogul meu :((((((( Sarbatori Fericite , draga mea !

     
  17. Gabriela

    8 Decembrie 2014 at 12:47

    Draga Laura, am citit articolul si comentariile si vad ca atmosfera a fost foarte incinsa! Lucrurile sunt inca foarte grave in tara si tocmai de aceea alegerile sunt importante. Vreau sa fiu neutra (imi da mana acum🙂 ) si recomand informare din mai multe surse intotdeauna si in orice domeniu care ne intereseaza, asa cum spune mereu baiatul meu cand se refera la studiile stiintifice…

     
  18. balaurdegradina

    8 Decembrie 2014 at 22:05

    Gabriela, a fost mai degraba o comedie a erorilor in care fiecare a crezut altceva, a spus altceva si i s-a parut ca altceva.
    Pana la urma ecartul a fost relativ.
    Noroc ca tara merge inainte.

     
  19. vasile

    23 Decembrie 2014 at 13:55

    Sarbatori fericite. Anul Nou sa va aduca multa sanatate, bucurii, impliniri si succese, liniste si armonie in suflet si nu in ultimul rand roade bogate in gradina. LA MULTI ANI!

     
  20. balaurdegradina

    31 Decembrie 2014 at 22:18

    Multumesc intarziat pentru urari, Vasile! (Pana in seara asta am mai incercat de cateva ori s-o fac, dar fara succes, caci tehnica de calcul de-acasa m-a cam tradat.) Asemeni iti doresc si eu!

     
  21. marina

    7 Ianuarie 2015 at 19:44

    comentariul tau m-a uns la inima, parca l-am scris eu…unii romani isi merita soarta…prostia are nasul pe sus…bineinteles…si se mai si supara…La multi ani

     
  22. balaurdegradina

    7 Ianuarie 2015 at 23:32

    La multi ani, Marina, poate anul asta nou-nout ne-om supara mai putin si ne-om intelege mai bine !

     

Lasă un răspuns

 
