RSS

Joaca de copil

17 sept.

Pe la amiaza vanzoleala mare in aripa noastra de mahala. Care mai de care, masini de masini, cu funde frumos colorate prinse pe la oglinzi, se aliniaza frumos de-a lungul drumului. O fi nunta? Da’ cine, unde, cu cine, cum de n-am stiut nimica? Din fiecare masina coboara cel putin cate un copil agitat. E clar, nu e nunta! E ziua de nastere a unuia dintre foarte tinerii nostri vecini. „Sa fie sanatos si sa creasca mare !” ii dorim, si ne vedem mai departe de weekend. Musafirii aflueaza cuminti in vila vecinului, iar peste mahala se reasterne pacea de sfarsit de saptamana.

Spre seara continui sa fac oarece sistematizare in jungla din spatele casei.Dincolo de gard – haita de copii dezlantuiti. Obositi, agitati, de-a dreptu’ isterizati de-atata sarbatorire…cum is mai rauti si mai greu de controlat. O vreme scandeaza cu determinare „tara-tara vrem ostasi” (interesant ca se mai joaca si azi jocul acesta razbelnic). Apoi se-nghesuie sa sara pe trambulina. Bineinteles toti, deodata. Dupa care o iau la fuga chiraind care-ncotro…Un trio minifeminin exerseaza un fel de incantatii barbare, adica urla cristalin, cat le tin bojocii fix langa gardul dinoace de care zgandaresc eu pamantul uscat. Si dupa cum imi vibreaza creierii-n cap, constat ca stau bine cu aparatul respirator.

Animatorul (cum sa fie in ziua de azi o petrecere pentru copii fara un animator destoinic ?) incearca sa faca un pic de ordine: „fetelor, va rog nu mai urlati, ca deranjati vecinii!”. Afirmatia pare sa le stimuleze pe fete, care tipa de sperie si pun pe fuga cei cativa nori care se-nvarteau nehotarati prin zona.

– I-ai cam scapat din mana,vajnic animator – gandesc eu rautacios.  Sa te vad acuma, cum o sa reusesti sa-i mai aduni intr-un joc!

– Sa ne jucam de-a vampirii, striga o fata.

– Ba de-a varcolacii, raspunde un baiat.

– Fetele-s vampiri, baietii is varcolaci, decreteaza fericit destoinicul animator, agatandu-se de oferta.

– Da’ si eu vreau sa fiu varcolac ! se miorlaie a jale o fetita.

– Nu fi fraiera, i se raspunde, varcolacii-s mai prostalai, lasa-i pe baieti sa fie varcolaci!

– Hm, filozofez eu, iata  zmeii si ilenecosanzenele reloaded, versiunea 2011! 

O voce peltica, a unuia dintre cei mici, categoric prescolar, mormaie ceva. Nimeni nu-l baga-n seama, da picimanu’ nu se lasa si-o mai spune inca odata, si inca odata, pana se face auzit:

– Sa ne jucam scherimuvi 1 si scherimuvi 2!

Da. Lumea evolueaza.

 
86 comentarii

Scris de pe 17 septembrie 2011 în de viata

 

Etichete: , , , , ,

86 de răspunsuri la „Joaca de copil

  1. silavaracald

    18 septembrie 2011 at 14:40

    Bine că încă se mai joacă. În curând or găsi atractive alte oferte, mai ”serioase”. Atunci să te ții!

     
  2. Georgiana

    18 septembrie 2011 at 21:20

    Mel, da, da! de la 13 ani încep să se joace de-a mama şi de-a tata :mrgreen:

     
  3. balaurdegradina

    18 septembrie 2011 at 22:25

    SLVC, ca bine zici! Si dupa aia ne mai miram cand avem de-a face cu majori in buletin si minori in reactii …

     
  4. irenadaiana

    19 septembrie 2011 at 11:24

    de-a mama si de-a tata sau de-a doctoru’ numa sa nu treaca la „d’alea usoare si p’orma la d’alea tari” ca atunci in loc de animator vor avea un asistent de la dezintoxicare 😦

     
  5. silavaracald

    20 septembrie 2011 at 11:58

    @Irenadaiana
    Ai pus degetul pe rană. Exact la asta mă gândeam și eu. Jocul cu moartea.

     
  6. Ana

    21 septembrie 2011 at 13:59

    S-au jucat de-a scherimuvi? :))
    Ti-ai revenit dupa chiraiala trio-ului? Doamne, prin ce experienta horror ai trecut! Ce scherimuvi, ca faza asta o bate :))
    Bietul animator, in curand cred ca devine client fidel la psiholog, daca nu o sari saracul direct la psihiatru.

     
  7. Ana

    21 septembrie 2011 at 14:03

    @Georgi, de la 13 ani? Esti tare optimista. Fii-mea stia de la 10 ani cum e cu sexul, inclusiv sexul in grup :)) Si informatiile le avea de la una de 9 ani! Iar eu am aflat de la scoala, ca a mea, ca sa se dea mareata, a spus ca a facut sex cu frate-su, de erau sa-mi trimita astia politia si protectia copilului pe cap. Noroc ca era diriginta femeie cu capul pe umeri si mai intai ne-a chemat la scoala

     
  8. silavaracald

    21 septembrie 2011 at 16:49

    @Ana
    Pe când era fi-miu de vreo 7 anișori și soră-sa de vreo 5, cum aia mică era cam sălbăticuță și n-avea prieteni, s-a oferit frate-su s-o rezolve când crește: ”Lasă că dacă nu vrea nimeni, te iau eu de nevastă când te faci mare!”
    N-aș lua chiar în serios tot ce scot ei pe guriță. 🙂

     
  9. balaurdegradina

    21 septembrie 2011 at 19:06

    Adevarul e ca in timp ce imi faceam de lucru dincoace de gard, mai smulgand niste lastari iesiti aiurea, mai scurtand niste ramuri crescute a bolundele, incepusem sa ma intreb si eu cat va mai dura pana cand voi simti venind din gradina vecina fumuri-fumuri, de tate cele… Si n-am mai stiut ce sa mi se para mai ingrozitor pentru un parinte: sa trebuiasca sa lupte cu ghearele si cu dintii pt.a-i asigura copilului mancare, haine si caldura sau sa poarte un razboi surd si fara reguli cu visele sintetice?

     
  10. balaurdegradina

    21 septembrie 2011 at 19:24

    Si uite-asa mi-am adus aminte cum era s-o aresteze pe fie-mea, pe cand era in grupa mijlocie la gradi, pentru ca a fost prinsa stand de sase in timp ce cea mai buna prietena a ei facea sex salbatic cu un coleg de gradinita … Ce vremuri, oh ce vremuri !
    Detalii intr-un post ulterior (ca iar m-am enervat!) 😀

     
  11. Strigo

    29 septembrie 2011 at 22:36

    Hihihihihihi… sherimuvi :)) Cre ca am imbatranit de tot de nu am auzit de el 😀
    Pe vremea mea… ha ha ha…

     
  12. Lolita (@lolita3444)

    9 august 2012 at 22:27

    Eu sunt fata da’ tot ce as vrea e sa devin pe veci varcolac:D

     
  13. sims3titi (@sims3titi)

    28 august 2012 at 13:38

    Mdea…….stiu ca nu se poate:((((((((((((((((((

     
  14. balaurdegradina

    31 august 2012 at 18:22

    Lolita, si undear fi gheşaftul?

     
  15. balaurdegradina

    31 august 2012 at 18:25

    sims, să ştii că părerile sunt impărţite: unii zic că da, alţii ca nu…

     

Lasă un comentariu