RSS

obsesie cu folie si mulci

10 Iul

Dupa o luna de ploaie, scuze, dupa doua luni de ploaie intrerupte doar de o saptamana de canicula, gradina mea „de la strada” a ajuns sa arate asa:

Se vede cu ochiu’ liber ca expresia „jungla in devenire” nu e un eufemism, ci crunta realitate.N-am primit reclamatii de la comitetul de strada nu pt.ca nu le-am fi meritat, ci pt.simplul motiv ca n-avem nici strada (doar un drum mai hartopos) si nici comitet.

Asa ca mai spre seara mi-am luat inima-n dinti si-am purces la lupta impotriva buruienilor.

Dupa vreo 2 ore de smuls buruieni si sapat cu furca, pt.a aerisi pamantul, ajunsesem la faza asta

ocazie cu care am descoperit ca am plante frumoase, de care aproape uitasem.

Ar fi trebuit sa si netezesc frumos pamantul rasculat, da’ eu nu si nu, iute m-am repezit la etapa urmatoare, care a fost, bineinteles … ta taaaaaaaaaaaa… ati ghicit 😀 … intinderea si fixarea foliei (mai am foarte putin si-o sa apar pe strada trasa-ntr-o rochita din folie pt mulcire ultimul racnet!)

si dai … si lupta

dupa care m-am repezit sa pun scoarta

Diferenta intre zona prelucrata si cea neprelucrata este , citez, „indubidibila”, (am incheiat citatul).

Deocamdata atat.S-a lasat inserarea

s-a terminat scoarta macinata, si aproape toata puterea din mainile mele.

Daca e sa ne luam dupa baietii si fetele de la meteo maine iar va ploua, aproape toata saptamana viitoare va ploua, asa ca actiunea „obsesie cu folie si mulci” va continua la o data ulterioara.

Important e ca am vazut ca se poate si ca arata bine, asa ca sinapsele mele au timp sa puna la cale o noua fata pt.gradina mea „de la strada”.

 
6 comentarii

Scris de pe 10 Iulie 2010 în de gradina

 

Etichete: , , , , , ,

6 răspunsuri la „obsesie cu folie si mulci

  1. Elisa

    11 Iulie 2010 at 10:20

    No,era buna si o poza cu folia de 2 luni pusa,sa vedem cum este in devenire,dar probabil ti-ai rezervat o postare ulterioara cu rosiile si alte din gradina ta de legume.
    Vreau sa-l conving pe sotul meu si sa incercam si noi un strat de rosii,doar atat,la anul… 🙂

     
  2. irenadaiana

    13 Iulie 2010 at 10:12

    de unde iei scoarta macinata ? e scumpa?

     
  3. balaurdegradina

    13 Iulie 2010 at 11:10

    de la baumax (neneatatalu’baaaaaumax, sa nu uitati ca io tot timpu’ va fac reclaaaama !)si costa in jur de 12-13 lei/sac de 50 litri.un sac ajunge (cu zgarcenie) cam la 2,5 mp.
    e de rasinoase, si miroase splendid dupa ce o pui in strat.
    cea colorata e cam dubla la pret, da’ am inteles ca e mai tratata nu-stiu-cum, fapt pt.care e mai rezistenta.

     
  4. Mihai

    21 Iunie 2015 at 10:31

    Scoarța măcinată colorată este colorată chimic, astfel că nu este recomandată culturilor bio…
    Pentru cei care stau la curte este ideal să-și facă singuri compost.

     
  5. balaurdegradina

    1 Iulie 2015 at 10:40

    Da, Mihai (scuze, te-am descoperit cu-ntarziere, pitit pe la spamuri), ai dreptate. Oricum, in postarea asta care dateaza deja de ani buni, scoarta este din cea ieftina, necolorata sintetic, si care din pacate nu se ma gaseste.
    Intre timp am scapat de orice inhibitie atunci cand e vorba de fabricat mulch 😀 Cam tot ce tund in gradina (iarba, frunze, crengi) se reintoarce in strat, dupa o maruntire mai mult sau mai putin temeinica.

     

Lasă un răspuns

 
